Skip to main content
  • 8,783 Topics
  • 71,086 Reacties
8783 Topics
Geen internet tijdens avonduren
In de avonduren is er nagenoeg geen internetverbinding. Overdag zijn deze problemen er niet. Het internet vliegt er, afhankelijk van de dag, tussen 19:00 en 21:00 uit en het komt dan pas rond 00:00 weer terug. Het is een duidelijk probleem dus, vooral omdat dit door meerdere mensen over de jaren heen al is aangekaart, zie de spoiler voor de artikelen. We zijn onderhand al meer dan 2 maanden aan het stuntelen hiermee; andere routers, andere DNS, speedtests, packet loss bekijken, eigenlijk zo goed als alle tests die de klanten in de spoiler ook hebben uitgevoerd. Alles komt hetzelfde uit. Wanneer een verbinding tot stand kan worden gebracht, is de internetsnelheid ‘oke’, maar niet waarvoor we betalen. Echter, websites inladen, spotify gebruiken, mail, Netflix, HBO, noem maar op (dus zegmaar alles waarvoor je voor internet betaalt), alles dat een nieuw verzoek doet/verbinding probeert op te stellen, mislukt. Tijdens deze uren kan er dus ook geen speedtest gedaan worden, ook al wordt dat veelal gevraagd door medewerkers in de andere posts. De verbinding met de servers voor de speedtests zijn tot op heden 1 keer tot stand gekomen, waarna deze niet eens de volledige rit heeft kunnen uitzitten. Uit de andere foraposts blijkt dat mensen maanden onderweg zijn om tot een “oplossing” te komen: vervroegd het contract opzeggen. Ik helaas geen tijd voor zulk geduld, ik ben voor mijn werk sterk afhankelijk van onze internetverbinding. Graag wil ik binnen 2 weken een oplossing hebben zodat ik weer zonder stress en problemen verder kan. Over dit probleem heb ik ook een medewerker telefonisch gesproken die ongelofelijk bot was en continue door me heen sprak. Daarom hier maar een post, het heeft namelijk echt haast. Ideale oplossing voor ons: vervroegde ontbinding van het contract zodat we naar onze vorige provider kunnen overstappen. Geen monteurs of contact met KPN. Uit persoonlijke ervaring duurt dit weken en weken.
Laatste 4 weken 3 keer storing
Ik begin langzaam gek te worden. Laat ik dit iets verder toelichten.. Ik heb T-mobile thuis 1gbit internet glasvezel met een huawei converter en zyxel router. Router heb ik direct ontkoppelt na installatie en draai mijn eigen pfsense router. Dit draait al een hele tijd stabiel, nooit problemen. 4 Weken geleden storing internet, router gerestart, geen succes, converter reboot, geen succes. Op mijn router WAN poort DHCP release gedaan, kreeg geen nieuw IP-adres. Oke, zyxel ertussen en helpdesk bellen. Zyxel ook geen internet. Afspraak gemaakt voor monteur en 2 uur later werkt de zyxel weer. Direct mijn eigen router erop en ook direct internet. 2 Weken geleden, zelfde aan de hand. Nu niks gedaan met mijn eigen router maar direct zyxel ertussen maar geen internet. Converter reboot, geen succes. Dus helpdesk bellen, raar, geen meting mogelijk, vanalles proberen, opeens (na een uur ofzo) weer internet op zyxel. Meteen daarna router terug aangesloten en weer internet. Helpdesk ging onderzoeken wat het zou zijn geweest vanwege 2 keer storing in korte tijd. Volgende dag terug gebeld, was een hele lokale storing geweest. Afgelopen woensdagavond, weer storing! Zelfde aan de hand, vlak voor bedtijd dus niks eraan gedaan. Van ellende maar gaan slapen ;-) Volgende morgen internet terug! Niks gereboot of wat dan ook. Mijn idee, storing ligt buiten mijn woning. En inmiddels heb ik er genoeg van, met thuiswerken e.d. is zo regelmatig storing niet te doen. Geen melding van werkzaamheden, niks! Kan iemand mij hier helpen? Ben ik misschien niet de enige? Nog zo een storing deze zomer en ik ben weg bij T-mobile.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen