Skip to main content

Hallo,

Ik heb problemen met de internetsnelheid in ons huis.

We betalen voor een gigabit verbinding maar behalen deze sneheden niet.

Nou vond ik een PDF bestand met een lijst met informatie die jullie nodig hebben om hier wat mee te kunnen doen.

Hierbij in ieder geval de screenshots, de overige informatie wil ik privé wel delen met een moderator.

Hi @MarlijnMoek, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt en bedankt voor de speedtest die je al hebt aangeleverd. Ik heb een lijnmeting gedaan en alles ziet er goed uit. Zou je eens een powerflip willen uitvoeren en de speedtest opnieuw willen uitvoeren? Dan hebben we alles uitgesloten en kan ik het verder onderzoeken. Alvast bedankt.

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hi @MarlijnMoek, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt en bedankt voor de speedtest die je al hebt aangeleverd. Ik heb een lijnmeting gedaan en alles ziet er goed uit. Zou je eens een powerflip willen uitvoeren en de speedtest opnieuw willen uitvoeren? Dan hebben we alles uitgesloten en kan ik het verder onderzoeken. Alvast bedankt.

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hoi Tommie,

Ik heb de instructies gevolgd en helaas nog geen succes, heb de speedtest bijgevoegd.

Je snelheid is prima als dit draadloos is.

Bedraad zal je de gevraagde snelheden makkelijk halen draadloos is een heel ander verhaal.

Ik haal draadloos 560mbps down en 234 up

Ga ik boven staan heb ik de snelheden zoals op de foto wat niet slecht is draadloos.

@Markv70 Behalve dat dit duidelijk niet draadloos is (zie rechtsonder) dus Marlijn heeft klaarblijkelijk een groter probleem als de snelheid maar 200mbps haalt.

Hoi,

Dit is inderdaad bedraad.

De de downloadsnelheid was eerder rond de 800-900 Mbps en de upload rond de 300 Mbps, wat ook al ondermaats was.

Vandaar dat ik actie ben gaan ondernemen en dit leek op een probleem wat ik vaker teruglees op dit forum.

Ik heb de pdf met stappen gedownload en gevolgd om de data te verzamelen maar daar stond nog het T-mobile mailadres in, vandaar dat ik het via deze weg doe.

Hoi,

dit is inderdaad een serieus probleem heb ter vergelijking eens nogmaals getest let wel dit is draadloos met mijn telefoon wifi 2.4 ghz 

@MarlijnMoek Je blijft tussen de gewenste snelheid en ver daaronder bungelen; dat is erg jammer en niet heel fijn. Die instabiliteit biedt geen vertrouwen en zekerheid en ik kan me goed voorstellen dat het irritant is. Ik heb de lijn ge-reprovisioneerd en wil checken of dit enige soelaas biedt op de snelheid. Kun je straks nog eens testen, alsjeblieft? 

@MarlijnMoek Je blijft tussen de gewenste snelheid en ver daaronder bungelen; dat is erg jammer en niet heel fijn. Die instabiliteit biedt geen vertrouwen en zekerheid en ik kan me goed voorstellen dat het irritant is. Ik heb de lijn ge-reprovisioneerd en wil checken of dit enige soelaas biedt op de snelheid. Kun je straks nog eens testen, alsjeblieft? 

Hoi Jason,

Sorry heb nu pas tijd gehad om de speedtest opnieuw te doen.

De downloadsnelheid is weer op peil, de uploadsnelheid daarentegen loop nog achter (Zie afbeelding)

Hi @MarlijnMoek, zou je een volledige bedrade speedtest willen uitvoeren? Wellicht kunnen we daar meer op zien! Alvast bedankt.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Hi @MarlijnMoek, zou je een volledige bedrade speedtest willen uitvoeren? Wellicht kunnen we daar meer op zien! Alvast bedankt.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Hoi Tommie,

Dat heb ik al gedaan zoals hierboven te lezen is.

Maar hierbij nogmaals de screenshots:

Bedankt voor de testen @MarlijnMoek!

Ik heb besloten om Guidion aan te sturen. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen. Hopelijk kan hij de oorzaak vinden. Zou je mij alsjeblieft een terugkoppeling willen geven na dat de monteur geweest is? Alvast bedankt. 

Bedankt voor de testen @MarlijnMoek!

Ik heb besloten om Guidion aan te sturen. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen. Hopelijk kan hij de oorzaak vinden. Zou je mij alsjeblieft een terugkoppeling willen geven na dat de monteur geweest is? Alvast bedankt. 

Hi @MarlijnMoek, ik zie dat je het bericht van Tommie aangehaald hebt, maar jouw eigen reactie is hierin niet zichtbaar. Zou je deze opnieuw willen plaatsen? Dan ga ik graag voor je aan de slag! 

Reageer