Skip to main content

Beste Odido,

 

Sinds 1 Februari werkt mijn internet via de glasvezel niet meer. Na vele telefoontjes zijn er in middels al 3 monteurs gekomen en gegaan zonder ook maar een indicatie dat er progressie wordt gemaakt.

Werkend internet is inmiddels een primaire levensbehoefte en meer dan twee weken off-line door een storing is in deze tijd niet meer acceptabel. Het schoolwerk en mijn dagelijkse werk leiden hieronder. 

U maakt vrolijk reclame met uw haastmaker, maar helaas maakt u bij het oplossingen van storingen totaal geen haast. 

Hierbij wordt soms ook nog verwacht dat ik bemiddel en aanstuur tussen Odido, Guidion en ODF. Je zou mogen verwachten dat jullie als directe zakenpartners ook rechtstreeks met elkaar over deze storing communiceren. Het is al meerdere keren voorgekomen dat ik fouten of informatie moet corrigeren en dat is niet iets wat je zou kunnen verwachten van de consument.

Ik moet nu bijna dagelijks bellen om te informeren naar de status en blijkbaar worden uitstaande taken niet geregistreerd of doorgezet en faalt het systeem. Het versterkt het gevoel dat er geen progressie wordt gemaakt.

Het bijna dagelijkse contact met de klantenlijn wordt inmiddels door mij als zeer vervelend ervaren. Het is alsof je tegen een muur praat, omdat zij ook niet over de informatie en status beschikken die bijdragen aan een oplossing. Daarnaast komen we bij deze contact momenten er vaak achter dat taken niet zijn doorgegeven of dat acties niet worden ondernomen. 

Heel graag hoor ik van u wanneer mijn storing volledig gaat verhelpen en wat de concrete stappen zijn om daar te komen. Een contactpunt met iemand die echt iets kan ondernemen zou gewaardeerd worden. Het is nu echt een verhaal van de muur naar de kast. 

Alsof je mijn gedachte hebt opgeschreven!

Wij zitten sinds 1 feb ook zonder diensten door kabelbreuk in Rotterdam/ Lage land.

In de ochtend gebeld en gelijk gemeld dat er sprake is van kabelbreuk door werkzaamheden in de straat.

Sindsdien worden we van t kastje naar de muur gestuurd, meerderemale ODF gesproken.

Die geven weer aan op odido aan t wachten te zijn, Odido klanten service weet helemaal niks!

En wij zitten maar zonder diensten, enige vorm van urgentie is niet te bespeuren bij odido, begrip dat je thuis werkt al helemaal niet ! of dat je apparaten in huis niet meer normaal functioneren.. Ring/Sonos/Thermostaat/Hue heel onze smarthome is opeens dom… 

 

En wij elke week bellen voor vouchers, want zelfs dat gaat niet automatsich bij odido !! 

Je moet overal zelf achteraan.. 

 

 

Frustratie !!!

 

 

 


Beste Odido,

Dit is nu het zoveelste trieste verhaal over een klant die te lang met storing zit en zelf overal achteraan moet bellen.
Zijn er plannen bij Odido om de servicedienst te verbeteren? Ideeen daarvoor zijn afgewezen maar dit niveau van dienstverlening is mijn inziens ondermaats.
@Simons_C Sterkte toegewenst en hopen (want meer is ook niet mogelijk) dat je spoedig weer internet hebt.
Vriendelijke groet,

Paul


Hey @Simons_C, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik begrijp je sentiment hierin volledig, mijn excuses voor het ongemak en lange wachttijd. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat ODF een nieuwe patch heeft geplaatst in de wijkcentrale. Guidion is opnieuw aangestuurd om een nieuw ONT te installeren. Dit komen ze morgen doen. Ik hoop oprecht dat je morgen weer online komt. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Dan kan ik het in de gaten houden en escaleren waar nodig. Alvast bedankt. 


Hey @Simons_C, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik begrijp je sentiment hierin volledig, mijn excuses voor het ongemak en lange wachttijd. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat ODF een nieuwe patch heeft geplaatst in de wijkcentrale. Guidion is opnieuw aangestuurd om een nieuw ONT te installeren. Dit komen ze morgen doen. Ik hoop oprecht dat je morgen weer online komt. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Dan kan ik het in de gaten houden en escaleren waar nodig. Alvast bedankt. 

Nou de Guidion monteur is vandaag (16-02-2024) geweest en zag bij binnenkomst al dat ie het niet ging oplossen, omdat het probleem nog steeds bij ODF ligt.

Hier was ik al bang voor toen ik de de afspraak planner van Guidion binnen zag komen. Ik heb vervolgens meteen Odidio klanteservice gebeld om dit zeggen dat ik hoogst waarschijnlijk een ODF monteur nodig heb, maar helaas Guidion was volgens de klantenservice de juiste. Niet dus.

Weer een middag en ochtend er zelf achteraan gezeten en geen stap verder. Nu wordt het waarschijnlijk weer over het weekend getild.

Nu maar hopen dat de volgende monteur de juiiste is en pas weg gaat als alles werkt.


@Simons_C Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik had graag gelezen dat de monteur dit voor je had kunnen oplossen. Gelukkig zie ik dat hij zijn bevindingen gelijk heeft teruggekoppeld aan onze technische dienst. Zij zullen dit verder oppakken met de netwerkbeheerder.

Mocht ik je in de tussentijd ergens mee kunnen helpen, laat het mij dan weten. Ik doe het graag! 


@Simons_C Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik had graag gelezen dat de monteur dit voor je had kunnen oplossen. Gelukkig zie ik dat hij zijn bevindingen gelijk heeft teruggekoppeld aan onze technische dienst. Zij zullen dit verder oppakken met de netwerkbeheerder.

Mocht ik je in de tussentijd ergens mee kunnen helpen, laat het mij dan weten. Ik doe het graag! 

Inmiddels zijn we nu drie weken verder. Met enkel een toezegging van de helplijn dat het probleem achter de schermen opgelost zou zijn, zit ik weer 72 uur te wachten totdat de monteur een afspraak inplant.

 

Daarbij is er geen garantie dat het die ene montuer nu wel lukt, hopelijk is het de juist. En ondertussen zit ik nog steeds zonder internet met geen enkele garantie.

 

Je zou er haast gek van worden. Hoe kan de consument zo in limbo gelaten worden??? Begrijpt Odido niet hoe belangrijk internet is voor het dagelijkse leven.


Beste Odido,

Dit is nu het zoveelste trieste verhaal over een klant die te lang met storing zit en zelf overal achteraan moet bellen.
Zijn er plannen bij Odido om de servicedienst te verbeteren? Ideeen daarvoor zijn afgewezen maar dit niveau van dienstverlening is mijn inziens ondermaats.
@Simons_C Sterkte toegewenst en hopen (want meer is ook niet mogelijk) dat je spoedig weer internet hebt.
Vriendelijke groet,

Paul

ik zit zo eens mee te lezen op de community, en dat geeft me nu niet bepaald moed eerlijk gezegd.. ik ben zo’n jaar of 20 klant, en ben ivm verhuizing direct naar Odido gagaan omdat er glasvezel lag op nieuwe adres.. want T-mobile had altijd superservice voor scherpe prijs (mobiel altijd gebleven, en niks te klagen)
maandje van internet kunnen genieten, tot het ineens uit vloog en er blijkbaar geen haast is dit op te lossen.. “nee mevrouw, het is doorgezet naar de Technische Dienst en het kan tot 5 werkdagen duren”
wut??! 
we kunnen helemaal niets he.. dat er 3 kinderen klagen niet te kunnen gamen zal ik nog wel overleven (hoop ik) maar werken hoef je dus ook niet..
ik snap oprecht niet dat er niet meteen een monteur gestuurd wordt. 


Hey @Simons_C, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik begrijp je sentiment hierin volledig, mijn excuses voor het ongemak en lange wachttijd. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat ODF een nieuwe patch heeft geplaatst in de wijkcentrale. Guidion is opnieuw aangestuurd om een nieuw ONT te installeren. Dit komen ze morgen doen. Ik hoop oprecht dat je morgen weer online komt. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Dan kan ik het in de gaten houden en escaleren waar nodig. Alvast bedankt. 

Dank voor uw reactie op mijn dubble post en ter attentie brengen van de huisregels. Maar hopelijk kunt u ook begrijpen dat ik een beetje moedeloos wordt van de lange duur van het storing en het gevoel vast te zitten tussen drie partijen.


Beste Odido,

Dit is nu het zoveelste trieste verhaal over een klant die te lang met storing zit en zelf overal achteraan moet bellen.
Zijn er plannen bij Odido om de servicedienst te verbeteren? Ideeen daarvoor zijn afgewezen maar dit niveau van dienstverlening is mijn inziens ondermaats.
@Simons_C Sterkte toegewenst en hopen (want meer is ook niet mogelijk) dat je spoedig weer internet hebt.
Vriendelijke groet,

Paul

ik zit zo eens mee te lezen op de community, en dat geeft me nu niet bepaald moed eerlijk gezegd.. ik ben zo’n jaar of 20 klant, en ben ivm verhuizing direct naar Odido gagaan omdat er glasvezel lag op nieuwe adres.. want T-mobile had altijd superservice voor scherpe prijs (mobiel altijd gebleven, en niks te klagen)
maandje van internet kunnen genieten, tot het ineens uit vloog en er blijkbaar geen haast is dit op te lossen.. “nee mevrouw, het is doorgezet naar de Technische Dienst en het kan tot 5 werkdagen duren”
wut??! 
we kunnen helemaal niets he.. dat er 3 kinderen klagen niet te kunnen gamen zal ik nog wel overleven (hoop ik) maar werken hoef je dus ook niet..
ik snap oprecht niet dat er niet meteen een monteur gestuurd wordt. 

Dat is helaas het nadeel van alles zo goedkoop mogelijk én niet alles bij één partij. De klantenservice kan wel vouchers voor je aanmaken als je een odido abonnement hebt voor extra data zodat je een telefoon als hotspot in kunt zetten zonder dat het je geld kost. Het is een beetje een vervelende oplossing maar kan wel de ergste pijn verlichten. Heb je geen odido abonnement dan kun je een simkaart (prepaid) kopen en die kosten ook vergoed krijgen.

Er kan helaas altijd wat mis gaan en gelukkig heb ik dat probleem zelf nog niet gehad.


Beste Odido,

Dit is nu het zoveelste trieste verhaal over een klant die te lang met storing zit en zelf overal achteraan moet bellen.
Zijn er plannen bij Odido om de servicedienst te verbeteren? Ideeen daarvoor zijn afgewezen maar dit niveau van dienstverlening is mijn inziens ondermaats.
@Simons_C Sterkte toegewenst en hopen (want meer is ook niet mogelijk) dat je spoedig weer internet hebt.
Vriendelijke groet,

Paul

ik zit zo eens mee te lezen op de community, en dat geeft me nu niet bepaald moed eerlijk gezegd.. ik ben zo’n jaar of 20 klant, en ben ivm verhuizing direct naar Odido gagaan omdat er glasvezel lag op nieuwe adres.. want T-mobile had altijd superservice voor scherpe prijs (mobiel altijd gebleven, en niks te klagen)
maandje van internet kunnen genieten, tot het ineens uit vloog en er blijkbaar geen haast is dit op te lossen.. “nee mevrouw, het is doorgezet naar de Technische Dienst en het kan tot 5 werkdagen duren”
wut??! 
we kunnen helemaal niets he.. dat er 3 kinderen klagen niet te kunnen gamen zal ik nog wel overleven (hoop ik) maar werken hoef je dus ook niet..
ik snap oprecht niet dat er niet meteen een monteur gestuurd wordt. 

Dat is helaas het nadeel van alles zo goedkoop mogelijk én niet alles bij één partij. De klantenservice kan wel vouchers voor je aanmaken als je een odido abonnement hebt voor extra data zodat je een telefoon als hotspot in kunt zetten zonder dat het je geld kost. Het is een beetje een vervelende oplossing maar kan wel de ergste pijn verlichten. Heb je geen odido abonnement dan kun je een simkaart (prepaid) kopen en die kosten ook vergoed krijgen.

Er kan helaas altijd wat mis gaan en gelukkig heb ik dat probleem zelf nog niet gehad.

ja precies, beetje op m'n telefoon koekeloeren, maar ondertussen werkt er verder niks in huis he.. zelf unlimited gekregen ter compensatie, m'n kinderen zitten niet bij T mobile helaas, excuus, ODIDO.. (blijkbaar geen vooruitgang)
 maar ik vind het echt bizar, de afgelopen jaren nooit klachten gehad en nu krijg ik niet het idee dat er hard gelopen wordt om een oplossing te vinden ‘o, er is door de TD nog niet aan gestart, ik maak notitie dat u gebeld heeft’ 
aaargghhh


Beste Odido,

Dit is nu het zoveelste trieste verhaal over een klant die te lang met storing zit en zelf overal achteraan moet bellen.
Zijn er plannen bij Odido om de servicedienst te verbeteren? Ideeen daarvoor zijn afgewezen maar dit niveau van dienstverlening is mijn inziens ondermaats.
@Simons_C Sterkte toegewenst en hopen (want meer is ook niet mogelijk) dat je spoedig weer internet hebt.
Vriendelijke groet,

Paul

ik zit zo eens mee te lezen op de community, en dat geeft me nu niet bepaald moed eerlijk gezegd.. ik ben zo’n jaar of 20 klant, en ben ivm verhuizing direct naar Odido gagaan omdat er glasvezel lag op nieuwe adres.. want T-mobile had altijd superservice voor scherpe prijs (mobiel altijd gebleven, en niks te klagen)
maandje van internet kunnen genieten, tot het ineens uit vloog en er blijkbaar geen haast is dit op te lossen.. “nee mevrouw, het is doorgezet naar de Technische Dienst en het kan tot 5 werkdagen duren”
wut??! 
we kunnen helemaal niets he.. dat er 3 kinderen klagen niet te kunnen gamen zal ik nog wel overleven (hoop ik) maar werken hoef je dus ook niet..
ik snap oprecht niet dat er niet meteen een monteur gestuurd wordt. 

Dat is helaas het nadeel van alles zo goedkoop mogelijk én niet alles bij één partij. De klantenservice kan wel vouchers voor je aanmaken als je een odido abonnement hebt voor extra data zodat je een telefoon als hotspot in kunt zetten zonder dat het je geld kost. Het is een beetje een vervelende oplossing maar kan wel de ergste pijn verlichten. Heb je geen odido abonnement dan kun je een simkaart (prepaid) kopen en die kosten ook vergoed krijgen.

Er kan helaas altijd wat mis gaan en gelukkig heb ik dat probleem zelf nog niet gehad.

ja precies, beetje op m'n telefoon koekeloeren, maar ondertussen werkt er verder niks in huis he.. zelf unlimited gekregen ter compensatie, m'n kinderen zitten niet bij T mobile helaas, excuus, ODIDO.. (blijkbaar geen vooruitgang)
 maar ik vind het echt bizar, de afgelopen jaren nooit klachten gehad en nu krijg ik niet het idee dat er hard gelopen wordt om een oplossing te vinden ‘o, er is door de TD nog niet aan gestart, ik maak notitie dat u gebeld heeft’ 
aaargghhh

Je kunt op de meeste telefoons een hotspot instellen waarmee de rest van de apparatuur ook verbinding kan maken met “wifi”. Wel de telefoon even aan de lader leggen want het gaat hard met de stroom. Dus je hoeft niet perse op je telefoon te koekeloeren, je kunt ook de rest gewoon gebruiken mits je maar een beetje in de buurt van je telefoon bent.


Beste Odido,

Dit is nu het zoveelste trieste verhaal over een klant die te lang met storing zit en zelf overal achteraan moet bellen.
Zijn er plannen bij Odido om de servicedienst te verbeteren? Ideeen daarvoor zijn afgewezen maar dit niveau van dienstverlening is mijn inziens ondermaats.
@Simons_C Sterkte toegewenst en hopen (want meer is ook niet mogelijk) dat je spoedig weer internet hebt.
Vriendelijke groet,

Paul

ik zit zo eens mee te lezen op de community, en dat geeft me nu niet bepaald moed eerlijk gezegd.. ik ben zo’n jaar of 20 klant, en ben ivm verhuizing direct naar Odido gagaan omdat er glasvezel lag op nieuwe adres.. want T-mobile had altijd superservice voor scherpe prijs (mobiel altijd gebleven, en niks te klagen)
maandje van internet kunnen genieten, tot het ineens uit vloog en er blijkbaar geen haast is dit op te lossen.. “nee mevrouw, het is doorgezet naar de Technische Dienst en het kan tot 5 werkdagen duren”
wut??! 
we kunnen helemaal niets he.. dat er 3 kinderen klagen niet te kunnen gamen zal ik nog wel overleven (hoop ik) maar werken hoef je dus ook niet..
ik snap oprecht niet dat er niet meteen een monteur gestuurd wordt. 

Dat is helaas het nadeel van alles zo goedkoop mogelijk én niet alles bij één partij. De klantenservice kan wel vouchers voor je aanmaken als je een odido abonnement hebt voor extra data zodat je een telefoon als hotspot in kunt zetten zonder dat het je geld kost. Het is een beetje een vervelende oplossing maar kan wel de ergste pijn verlichten. Heb je geen odido abonnement dan kun je een simkaart (prepaid) kopen en die kosten ook vergoed krijgen.

Er kan helaas altijd wat mis gaan en gelukkig heb ik dat probleem zelf nog niet gehad.

ja precies, beetje op m'n telefoon koekeloeren, maar ondertussen werkt er verder niks in huis he.. zelf unlimited gekregen ter compensatie, m'n kinderen zitten niet bij T mobile helaas, excuus, ODIDO.. (blijkbaar geen vooruitgang)
 maar ik vind het echt bizar, de afgelopen jaren nooit klachten gehad en nu krijg ik niet het idee dat er hard gelopen wordt om een oplossing te vinden ‘o, er is door de TD nog niet aan gestart, ik maak notitie dat u gebeld heeft’ 
aaargghhh

Je kunt op de meeste telefoons een hotspot instellen waarmee de rest van de apparatuur ook verbinding kan maken met “wifi”. Wel de telefoon even aan de lader leggen want het gaat hard met de stroom. Dus je hoeft niet perse op je telefoon te koekeloeren, je kunt ook de rest gewoon gebruiken mits je maar een beetje in de buurt van je telefoon bent.

ja.. zover was ik ook, maar een heleboel dingen kunnen dus niet, “mama, wil je anders een film opzetten” eh nee, ik heb geen slimme tv oid, en m'n chromecast gaat via de wifi. enfin, dikke ellende allemaal,
hopelijk wordt er snel iemand wakker bij Odido om een monteur te sturen of nieuw modem, kan me niet schelen, ik wil wel internet, want daar heb ik een abonnement voor afgesloten vorig jaar


Beste Odido,

Dit is nu het zoveelste trieste verhaal over een klant die te lang met storing zit en zelf overal achteraan moet bellen.
Zijn er plannen bij Odido om de servicedienst te verbeteren? Ideeen daarvoor zijn afgewezen maar dit niveau van dienstverlening is mijn inziens ondermaats.
@Simons_C Sterkte toegewenst en hopen (want meer is ook niet mogelijk) dat je spoedig weer internet hebt.
Vriendelijke groet,

Paul

ik zit zo eens mee te lezen op de community, en dat geeft me nu niet bepaald moed eerlijk gezegd.. ik ben zo’n jaar of 20 klant, en ben ivm verhuizing direct naar Odido gagaan omdat er glasvezel lag op nieuwe adres.. want T-mobile had altijd superservice voor scherpe prijs (mobiel altijd gebleven, en niks te klagen)
maandje van internet kunnen genieten, tot het ineens uit vloog en er blijkbaar geen haast is dit op te lossen.. “nee mevrouw, het is doorgezet naar de Technische Dienst en het kan tot 5 werkdagen duren”
wut??! 
we kunnen helemaal niets he.. dat er 3 kinderen klagen niet te kunnen gamen zal ik nog wel overleven (hoop ik) maar werken hoef je dus ook niet..
ik snap oprecht niet dat er niet meteen een monteur gestuurd wordt. 

Dat is helaas het nadeel van alles zo goedkoop mogelijk én niet alles bij één partij. De klantenservice kan wel vouchers voor je aanmaken als je een odido abonnement hebt voor extra data zodat je een telefoon als hotspot in kunt zetten zonder dat het je geld kost. Het is een beetje een vervelende oplossing maar kan wel de ergste pijn verlichten. Heb je geen odido abonnement dan kun je een simkaart (prepaid) kopen en die kosten ook vergoed krijgen.

Er kan helaas altijd wat mis gaan en gelukkig heb ik dat probleem zelf nog niet gehad.

ja precies, beetje op m'n telefoon koekeloeren, maar ondertussen werkt er verder niks in huis he.. zelf unlimited gekregen ter compensatie, m'n kinderen zitten niet bij T mobile helaas, excuus, ODIDO.. (blijkbaar geen vooruitgang)
 maar ik vind het echt bizar, de afgelopen jaren nooit klachten gehad en nu krijg ik niet het idee dat er hard gelopen wordt om een oplossing te vinden ‘o, er is door de TD nog niet aan gestart, ik maak notitie dat u gebeld heeft’ 
aaargghhh

Je kunt op de meeste telefoons een hotspot instellen waarmee de rest van de apparatuur ook verbinding kan maken met “wifi”. Wel de telefoon even aan de lader leggen want het gaat hard met de stroom. Dus je hoeft niet perse op je telefoon te koekeloeren, je kunt ook de rest gewoon gebruiken mits je maar een beetje in de buurt van je telefoon bent.

ja.. zover was ik ook, maar een heleboel dingen kunnen dus niet, “mama, wil je anders een film opzetten” eh nee, ik heb geen slimme tv oid, en m'n chromecast gaat via de wifi. enfin, dikke ellende allemaal,
hopelijk wordt er snel iemand wakker bij Odido om een monteur te sturen of nieuw modem, kan me niet schelen, ik wil wel internet, want daar heb ik een abonnement voor afgesloten vorig jaar

Een definitieve oplossing is wel het meest fijne ja maar ondertussen kun je de chromecast ook via wifi aan je hotspot van je telefoon hangen. In het chromecast instellingenmenu even naar netwerk en wifi en daar je telefoon kiezen in plaats van je gewone wifi. Als de normale verbinding weer werkt dan zul je de hotspot op je telefoon sowieso wel weer uitzetten en zal de chromecast automatisch verbinding maken met je normale wifi verbinding.


Beste Odido,

Dit is nu het zoveelste trieste verhaal over een klant die te lang met storing zit en zelf overal achteraan moet bellen.
Zijn er plannen bij Odido om de servicedienst te verbeteren? Ideeen daarvoor zijn afgewezen maar dit niveau van dienstverlening is mijn inziens ondermaats.
@Simons_C Sterkte toegewenst en hopen (want meer is ook niet mogelijk) dat je spoedig weer internet hebt.
Vriendelijke groet,

Paul

ik zit zo eens mee te lezen op de community, en dat geeft me nu niet bepaald moed eerlijk gezegd.. ik ben zo’n jaar of 20 klant, en ben ivm verhuizing direct naar Odido gagaan omdat er glasvezel lag op nieuwe adres.. want T-mobile had altijd superservice voor scherpe prijs (mobiel altijd gebleven, en niks te klagen)
maandje van internet kunnen genieten, tot het ineens uit vloog en er blijkbaar geen haast is dit op te lossen.. “nee mevrouw, het is doorgezet naar de Technische Dienst en het kan tot 5 werkdagen duren”
wut??! 
we kunnen helemaal niets he.. dat er 3 kinderen klagen niet te kunnen gamen zal ik nog wel overleven (hoop ik) maar werken hoef je dus ook niet..
ik snap oprecht niet dat er niet meteen een monteur gestuurd wordt. 

Dat is helaas het nadeel van alles zo goedkoop mogelijk én niet alles bij één partij. De klantenservice kan wel vouchers voor je aanmaken als je een odido abonnement hebt voor extra data zodat je een telefoon als hotspot in kunt zetten zonder dat het je geld kost. Het is een beetje een vervelende oplossing maar kan wel de ergste pijn verlichten. Heb je geen odido abonnement dan kun je een simkaart (prepaid) kopen en die kosten ook vergoed krijgen.

Er kan helaas altijd wat mis gaan en gelukkig heb ik dat probleem zelf nog niet gehad.

ja precies, beetje op m'n telefoon koekeloeren, maar ondertussen werkt er verder niks in huis he.. zelf unlimited gekregen ter compensatie, m'n kinderen zitten niet bij T mobile helaas, excuus, ODIDO.. (blijkbaar geen vooruitgang)
 maar ik vind het echt bizar, de afgelopen jaren nooit klachten gehad en nu krijg ik niet het idee dat er hard gelopen wordt om een oplossing te vinden ‘o, er is door de TD nog niet aan gestart, ik maak notitie dat u gebeld heeft’ 
aaargghhh

Je kunt op de meeste telefoons een hotspot instellen waarmee de rest van de apparatuur ook verbinding kan maken met “wifi”. Wel de telefoon even aan de lader leggen want het gaat hard met de stroom. Dus je hoeft niet perse op je telefoon te koekeloeren, je kunt ook de rest gewoon gebruiken mits je maar een beetje in de buurt van je telefoon bent.

ja.. zover was ik ook, maar een heleboel dingen kunnen dus niet, “mama, wil je anders een film opzetten” eh nee, ik heb geen slimme tv oid, en m'n chromecast gaat via de wifi. enfin, dikke ellende allemaal,
hopelijk wordt er snel iemand wakker bij Odido om een monteur te sturen of nieuw modem, kan me niet schelen, ik wil wel internet, want daar heb ik een abonnement voor afgesloten vorig jaar

Een definitieve oplossing is wel het meest fijne ja maar ondertussen kun je de chromecast ook via wifi aan je hotspot van je telefoon hangen. In het chromecast instellingenmenu even naar netwerk en wifi en daar je telefoon kiezen in plaats van je gewone wifi. Als de normale verbinding weer werkt dan zul je de hotspot op je telefoon sowieso wel weer uitzetten en zal de chromecast automatisch verbinding maken met je normale wifi verbinding.

o boy, klinkt al ingewikkeld voor deze boomer hoor (ik voel me al snel een boomer als het om techniek gaat 😉 ik zal een poging doen vanaaf, want dit gaat niet snel opgelost worden (vertrouwen is al kwijt inmiddels)


Beste Odido,

Dit is nu het zoveelste trieste verhaal over een klant die te lang met storing zit en zelf overal achteraan moet bellen.
Zijn er plannen bij Odido om de servicedienst te verbeteren? Ideeen daarvoor zijn afgewezen maar dit niveau van dienstverlening is mijn inziens ondermaats.
@Simons_C Sterkte toegewenst en hopen (want meer is ook niet mogelijk) dat je spoedig weer internet hebt.
Vriendelijke groet,

Paul

ik zit zo eens mee te lezen op de community, en dat geeft me nu niet bepaald moed eerlijk gezegd.. ik ben zo’n jaar of 20 klant, en ben ivm verhuizing direct naar Odido gagaan omdat er glasvezel lag op nieuwe adres.. want T-mobile had altijd superservice voor scherpe prijs (mobiel altijd gebleven, en niks te klagen)
maandje van internet kunnen genieten, tot het ineens uit vloog en er blijkbaar geen haast is dit op te lossen.. “nee mevrouw, het is doorgezet naar de Technische Dienst en het kan tot 5 werkdagen duren”
wut??! 
we kunnen helemaal niets he.. dat er 3 kinderen klagen niet te kunnen gamen zal ik nog wel overleven (hoop ik) maar werken hoef je dus ook niet..
ik snap oprecht niet dat er niet meteen een monteur gestuurd wordt. 

Dat is helaas het nadeel van alles zo goedkoop mogelijk én niet alles bij één partij. De klantenservice kan wel vouchers voor je aanmaken als je een odido abonnement hebt voor extra data zodat je een telefoon als hotspot in kunt zetten zonder dat het je geld kost. Het is een beetje een vervelende oplossing maar kan wel de ergste pijn verlichten. Heb je geen odido abonnement dan kun je een simkaart (prepaid) kopen en die kosten ook vergoed krijgen.

Er kan helaas altijd wat mis gaan en gelukkig heb ik dat probleem zelf nog niet gehad.

ja precies, beetje op m'n telefoon koekeloeren, maar ondertussen werkt er verder niks in huis he.. zelf unlimited gekregen ter compensatie, m'n kinderen zitten niet bij T mobile helaas, excuus, ODIDO.. (blijkbaar geen vooruitgang)
 maar ik vind het echt bizar, de afgelopen jaren nooit klachten gehad en nu krijg ik niet het idee dat er hard gelopen wordt om een oplossing te vinden ‘o, er is door de TD nog niet aan gestart, ik maak notitie dat u gebeld heeft’ 
aaargghhh

Je kunt op de meeste telefoons een hotspot instellen waarmee de rest van de apparatuur ook verbinding kan maken met “wifi”. Wel de telefoon even aan de lader leggen want het gaat hard met de stroom. Dus je hoeft niet perse op je telefoon te koekeloeren, je kunt ook de rest gewoon gebruiken mits je maar een beetje in de buurt van je telefoon bent.

ja.. zover was ik ook, maar een heleboel dingen kunnen dus niet, “mama, wil je anders een film opzetten” eh nee, ik heb geen slimme tv oid, en m'n chromecast gaat via de wifi. enfin, dikke ellende allemaal,
hopelijk wordt er snel iemand wakker bij Odido om een monteur te sturen of nieuw modem, kan me niet schelen, ik wil wel internet, want daar heb ik een abonnement voor afgesloten vorig jaar

Een definitieve oplossing is wel het meest fijne ja maar ondertussen kun je de chromecast ook via wifi aan je hotspot van je telefoon hangen. In het chromecast instellingenmenu even naar netwerk en wifi en daar je telefoon kiezen in plaats van je gewone wifi. Als de normale verbinding weer werkt dan zul je de hotspot op je telefoon sowieso wel weer uitzetten en zal de chromecast automatisch verbinding maken met je normale wifi verbinding.

o boy, klinkt al ingewikkeld voor deze boomer hoor (ik voel me al snel een boomer als het om techniek gaat 😉 ik zal een poging doen vanaaf, want dit gaat niet snel opgelost worden (vertrouwen is al kwijt inmiddels)

Boomers hebben de eerste mens op de maan gezet en de basis van de computer ontwikkeld. Dan moet je met de gedachtengang van een boomer ook wel een draadloze verbinding tussen je chromecast en een telefoon op kunnen zetten toch? ;)


Beste Odido,

Dit is nu het zoveelste trieste verhaal over een klant die te lang met storing zit en zelf overal achteraan moet bellen.
Zijn er plannen bij Odido om de servicedienst te verbeteren? Ideeen daarvoor zijn afgewezen maar dit niveau van dienstverlening is mijn inziens ondermaats.
@Simons_C Sterkte toegewenst en hopen (want meer is ook niet mogelijk) dat je spoedig weer internet hebt.
Vriendelijke groet,

Paul

ik zit zo eens mee te lezen op de community, en dat geeft me nu niet bepaald moed eerlijk gezegd.. ik ben zo’n jaar of 20 klant, en ben ivm verhuizing direct naar Odido gagaan omdat er glasvezel lag op nieuwe adres.. want T-mobile had altijd superservice voor scherpe prijs (mobiel altijd gebleven, en niks te klagen)
maandje van internet kunnen genieten, tot het ineens uit vloog en er blijkbaar geen haast is dit op te lossen.. “nee mevrouw, het is doorgezet naar de Technische Dienst en het kan tot 5 werkdagen duren”
wut??! 
we kunnen helemaal niets he.. dat er 3 kinderen klagen niet te kunnen gamen zal ik nog wel overleven (hoop ik) maar werken hoef je dus ook niet..
ik snap oprecht niet dat er niet meteen een monteur gestuurd wordt. 

Dat is helaas het nadeel van alles zo goedkoop mogelijk én niet alles bij één partij. De klantenservice kan wel vouchers voor je aanmaken als je een odido abonnement hebt voor extra data zodat je een telefoon als hotspot in kunt zetten zonder dat het je geld kost. Het is een beetje een vervelende oplossing maar kan wel de ergste pijn verlichten. Heb je geen odido abonnement dan kun je een simkaart (prepaid) kopen en die kosten ook vergoed krijgen.

Er kan helaas altijd wat mis gaan en gelukkig heb ik dat probleem zelf nog niet gehad.

ja precies, beetje op m'n telefoon koekeloeren, maar ondertussen werkt er verder niks in huis he.. zelf unlimited gekregen ter compensatie, m'n kinderen zitten niet bij T mobile helaas, excuus, ODIDO.. (blijkbaar geen vooruitgang)
 maar ik vind het echt bizar, de afgelopen jaren nooit klachten gehad en nu krijg ik niet het idee dat er hard gelopen wordt om een oplossing te vinden ‘o, er is door de TD nog niet aan gestart, ik maak notitie dat u gebeld heeft’ 
aaargghhh

Je kunt op de meeste telefoons een hotspot instellen waarmee de rest van de apparatuur ook verbinding kan maken met “wifi”. Wel de telefoon even aan de lader leggen want het gaat hard met de stroom. Dus je hoeft niet perse op je telefoon te koekeloeren, je kunt ook de rest gewoon gebruiken mits je maar een beetje in de buurt van je telefoon bent.

ja.. zover was ik ook, maar een heleboel dingen kunnen dus niet, “mama, wil je anders een film opzetten” eh nee, ik heb geen slimme tv oid, en m'n chromecast gaat via de wifi. enfin, dikke ellende allemaal,
hopelijk wordt er snel iemand wakker bij Odido om een monteur te sturen of nieuw modem, kan me niet schelen, ik wil wel internet, want daar heb ik een abonnement voor afgesloten vorig jaar

Een definitieve oplossing is wel het meest fijne ja maar ondertussen kun je de chromecast ook via wifi aan je hotspot van je telefoon hangen. In het chromecast instellingenmenu even naar netwerk en wifi en daar je telefoon kiezen in plaats van je gewone wifi. Als de normale verbinding weer werkt dan zul je de hotspot op je telefoon sowieso wel weer uitzetten en zal de chromecast automatisch verbinding maken met je normale wifi verbinding.

o boy, klinkt al ingewikkeld voor deze boomer hoor (ik voel me al snel een boomer als het om techniek gaat 😉 ik zal een poging doen vanaaf, want dit gaat niet snel opgelost worden (vertrouwen is al kwijt inmiddels)

Boomers hebben de eerste mens op de maan gezet en de basis van de computer ontwikkeld. Dan moet je met de gedachtengang van een boomer ook wel een draadloze verbinding tussen je chromecast en een telefoon op kunnen zetten toch? ;)

Nee helaas, bleef foutmelding krijgen op wifi netwerk, kon het niet aanpassen 😖


Alsof je mijn gedachte hebt opgeschreven!

Wij zitten sinds 1 feb ook zonder diensten door kabelbreuk in Rotterdam/ Lage land.

In de ochtend gebeld en gelijk gemeld dat er sprake is van kabelbreuk door werkzaamheden in de straat.

Sindsdien worden we van t kastje naar de muur gestuurd, meerderemale ODF gesproken.

Die geven weer aan op odido aan t wachten te zijn, Odido klanten service weet helemaal niks!

En wij zitten maar zonder diensten, enige vorm van urgentie is niet te bespeuren bij odido, begrip dat je thuis werkt al helemaal niet ! of dat je apparaten in huis niet meer normaal functioneren.. Ring/Sonos/Thermostaat/Hue heel onze smarthome is opeens dom… 

 

En wij elke week bellen voor vouchers, want zelfs dat gaat niet automatsich bij odido !! 

Je moet overal zelf achteraan.. 

 

 

Frustratie !!!

 

 

 

ontbind het contract, je hebt ze voldoende tijd gegeven het op te lossen en je betaald Odido , dit is hun verantwoording, zie consuwijzer, zorg dat je alles vastlegt 


Beste Odido,

 

Sinds 1 Februari werkt mijn internet via de glasvezel niet meer. Na vele telefoontjes zijn er in middels al 3 monteurs gekomen en gegaan zonder ook maar een indicatie dat er progressie wordt gemaakt.

Werkend internet is inmiddels een primaire levensbehoefte en meer dan twee weken off-line door een storing is in deze tijd niet meer acceptabel. Het schoolwerk en mijn dagelijkse werk leiden hieronder. 

U maakt vrolijk reclame met uw haastmaker, maar helaas maakt u bij het oplossingen van storingen totaal geen haast. 

Hierbij wordt soms ook nog verwacht dat ik bemiddel en aanstuur tussen Odido, Guidion en ODF. Je zou mogen verwachten dat jullie als directe zakenpartners ook rechtstreeks met elkaar over deze storing communiceren. Het is al meerdere keren voorgekomen dat ik fouten of informatie moet corrigeren en dat is niet iets wat je zou kunnen verwachten van de consument.

Ik moet nu bijna dagelijks bellen om te informeren naar de status en blijkbaar worden uitstaande taken niet geregistreerd of doorgezet en faalt het systeem. Het versterkt het gevoel dat er geen progressie wordt gemaakt.

Het bijna dagelijkse contact met de klantenlijn wordt inmiddels door mij als zeer vervelend ervaren. Het is alsof je tegen een muur praat, omdat zij ook niet over de informatie en status beschikken die bijdragen aan een oplossing. Daarnaast komen we bij deze contact momenten er vaak achter dat taken niet zijn doorgegeven of dat acties niet worden ondernomen. 

Heel graag hoor ik van u wanneer mijn storing volledig gaat verhelpen en wat de concrete stappen zijn om daar te komen. Een contactpunt met iemand die echt iets kan ondernemen zou gewaardeerd worden. Het is nu echt een verhaal van de muur naar de kast. 

Hier hetzelfde probleem.

maandag gebeld 
ONT kastje stuk

Guidion is nog even langsgekomen en bevestig  diagnose servicedesk medewerker. Had alleen geen KPN Ont kastje van KPN in de auto dus verontschuldigde zich daarvoor. Nu weten de meeste techies dat er een probleem bestaat met een “Batch” aangaande uitval. doch proactief hierin zijn blijkt een ander verhaal.

 


Beste Odido,

 

Sinds 1 Februari werkt mijn internet via de glasvezel niet meer. Na vele telefoontjes zijn er in middels al 3 monteurs gekomen en gegaan zonder ook maar een indicatie dat er progressie wordt gemaakt.

Werkend internet is inmiddels een primaire levensbehoefte en meer dan twee weken off-line door een storing is in deze tijd niet meer acceptabel. Het schoolwerk en mijn dagelijkse werk leiden hieronder. 

U maakt vrolijk reclame met uw haastmaker, maar helaas maakt u bij het oplossingen van storingen totaal geen haast. 

Hierbij wordt soms ook nog verwacht dat ik bemiddel en aanstuur tussen Odido, Guidion en ODF. Je zou mogen verwachten dat jullie als directe zakenpartners ook rechtstreeks met elkaar over deze storing communiceren. Het is al meerdere keren voorgekomen dat ik fouten of informatie moet corrigeren en dat is niet iets wat je zou kunnen verwachten van de consument.

Ik moet nu bijna dagelijks bellen om te informeren naar de status en blijkbaar worden uitstaande taken niet geregistreerd of doorgezet en faalt het systeem. Het versterkt het gevoel dat er geen progressie wordt gemaakt.

Het bijna dagelijkse contact met de klantenlijn wordt inmiddels door mij als zeer vervelend ervaren. Het is alsof je tegen een muur praat, omdat zij ook niet over de informatie en status beschikken die bijdragen aan een oplossing. Daarnaast komen we bij deze contact momenten er vaak achter dat taken niet zijn doorgegeven of dat acties niet worden ondernomen. 

Heel graag hoor ik van u wanneer mijn storing volledig gaat verhelpen en wat de concrete stappen zijn om daar te komen. Een contactpunt met iemand die echt iets kan ondernemen zou gewaardeerd worden. Het is nu echt een verhaal van de muur naar de kast. 

Hier hetzelfde probleem.

maandag gebeld 
ONT kastje stuk

Guidion is nog even langsgekomen en bevestig  diagnose servicedesk medewerker. Had alleen geen KPN Ont kastje van KPN in de auto dus verontschuldigde zich daarvoor. Nu weten de meeste techies dat er een probleem bestaat met een “Batch” aangaande uitval. doch proactief hierin zijn blijkt een ander verhaal.

 

Update Odido gaat deze storing over het weekend heen trekken.  Dus wachten..
 


Reageer