Beantwoord

Internet werkt niet goed. Ik hoor maar niets. Wat moet ik nu doen?

  • 22 February 2024
  • 3 reacties
  • 93 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Sinds eind vorig jaar ben ik overgestapt naar glasvezel van Odido.

In het begin ging alles super. Maar toen ineens haperingen op de lijn. Dus ik bellen. Melding zou naar 2e lijn gaan. Niets verder vernomen. Ik een week later weer bellen. Melding is afgehandeld want volgens een meting zou alles weer werken. Dat heb je met haperen. Soms wel soms niet. Daarna al snel ineens helemaal geen internet meer. Bellen. Nieuwe melding aangemaakt. Geen alternatief.

Zelf de volgende dag nog gebeld of ik de modem mocht resetten om te kijken of het werkt. Ik dacht zo jullie tijd te besparen en ik zou het laten weten als het hielp. Helaas niet geholpen dus zelf niet gebeld. Scheelt immers een lange tijd wachten aan jullie telefoonlijn en weer het verhaal vertellen.

Toen kwam ik er na een paar dagen achter dat het vooral aan de wifi lag. Ik weer bellen. Vragen naar de status. Niets bekend van een melding dat ons internet eruit lag. Melding zou worden gemaakt. Ik zou het horen. Wederom niets. Na het gemiep van de kinderen te lang te hebben aangehoord (2 dagen duren dan erg lang) maar zelf een los wifi punt gekocht en de wifi op de modem uit gezet. Ik toch weer bellen met de vraag of iemand er nu mee bezig was. Medewerker ging meekijken en zag dat de wifi uit was op de modem en wel 30 apparaten op 1 LAN poort was aangesloten! Ik moest dat maar zelf oplossen en geen probleem meer voor Odido. Nee wifi werkt niet dus maar opgelost met eigen wifi punt vertelde ik. Maar graag toch wel actie zodat de 30 apparaten weer via de wifi van de modem kunnen draaien.

Verzoek tot nieuwe modem zou worden aangemaakt. Maar niet zeker of het verzoek zou worden uitgevoerd want die beslissing ligt ergens anders. Laatste telefoongesprek was 8 januari en 23 januari nog steeds geen reactie dus ik ga er van uit dat het antwoord nee is geworden.

Goed. Voor nu had ik dus eigen wifi punt. Alles weer even stabiel ondanks dat ik het maar zelf heb moeten oplossen. Niet blij met de service van Odido maar alles en iedereen is weer even klaar.

Nu merk ik de laatste maand dat onze supersnelle glasvezel ineens super traag is. Soms een hele dag.  Soms korstondig. Groot voorbeeld is youtube dat continue blijft draaien en langzaam laad. Zowel vast netwerk als wifi. Modem even resetten helpt (wifi punt herstarten geen effect dus daar geen probleem) maar na ongeveer 30 minuten weer traag. Interne DNS werkt ineens niet meer dus machines zijn niet te vinden op naam maar op IP adres gelukkig wel. En als ik een IP adres wil opzoeken om bijvoorbeeld een LAN spelletje te spelen met mijn zoon blijft de modem interface maar laden en laden.

Inmiddels in een stadium beland dat ik gewoon niet meer weet wat ik met Odido aan moet.

Ik durf nu simpelweg niet meer te bellen om in de lange wachtrij te zitten en steeds het langer wordende verhaal moet vertellen en vervolgens geen vaste oplossing krijg na inmiddels 5x bellen. Ik heb er gewoon geen vertrouwen meer in. Wat moet ik nu doen om normaal internet te krijgen dat blijft werken? Supersnel is en blijft zoals glasvezel zou zijn en mijn interne netwerk gewoon werkt zoals het hoort?

Bovenstaande heb ik als klacht brief vorige maand opgestuurd. En wat denk je? Wederom niets gehoord. Hoe krijg ik Odido eindelijk in beweging? Moet ik naar social media? Moet ik naar consumentenbond? Help!

icon

Beste antwoord door EelcoVd 27 February 2024, 14:06

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @EelcoVd 

Allereerst wil ik je bedanken dat je de moeite hebt genomen om dit topic te openen en je gevoel te uiten, je hebt de situatie heel duidelijk omschrijven! Mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Het is natuurlijk fijn om te lezen dat je het probleem tijdelijk zelf hebt kunnen oplossen, zodat er gebruik kan worden gemaakt van het internet. Echter is het gewoon niet de bedoeling dat de diensten niet goed of voldoende functioneren en dat moeten wij oplossen. Ik help je daar heel graag verder bij! 

Om je zo goed mogelijk te helpen, ben ik direct het systeem ingedoken om mij goed in te lezen over de situatie en ondertussen heb ik gelijk een lijnmeting gedaan. Op dit moment ziet de verbinding er gelukkig goed uit, dat is in ieder geval goed nieuws! 

Uit jouw verhaal maak ik op dat het eigenlijk gaat om twee problemen:

  1. De wifiverbinding van het modem zelf werkt niet. Als oplossing heb je hier een eigen wifipunt voor aangeschaft, waarna het probleem is opgelost.
  2. Je ervaart een trage verbinding op wifi en het bekabelde internet. 

Ik zoek graag samen met je naar een werkende oplossing! Voor beide situaties wil ik je wel vragen om gedurende het onderzoek alle randapparatuur los te koppelen en rechtstreeks verbinding te maken met het modem. Vergeet niet om ook de wifi op het modem weer aan te zetten.

  1. Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden?
  • Kun je helemaal geen verbinding krijgen met het modem als je het wifipunt loskoppelt of heb je wel verbinding en is dit instabiel of traag? 
  • Werkt het niet op een enkel apparaat of op alle apparaten?
  • Staat de wifi aan op het modem?
  • Werkt de verbinding wel dichtbij het modem? 

Laat je het mij weten? Met deze informatie zal ik uiteindelijk bepalen of ik de WPA3 uitzet. Houd er rekening mee dat de beveiliging hierdoor minder wordt, heb ik jouw toestemming om dit te doen? Mocht dit het probleem niet oplossen dan kan ik ook nog wifi 6 voor je uitzetten. Houd er rekening mee dat je hierdoor een lagere snelheid wifi snelheid kunt ervaren. Indien dit nodig is, heb ik dan jouw toestemming? Uiteraard kun je dit ook zelf doen door in te loggen op het modem, hoe je dit doet lees je in dit topic: Inloggen in het modem | Odido community

  1.  Ik wil graag dat je weer van een optimale internet snelheid kunt genieten, zodat je weer gezellig LAN spelletjes kan spelen met je zoon! Wil je een bekabelde speedtest doen en de foto’s hiervan delen in dit topic? Je kunt deze hier doen: Speedtest: test je internetsnelheid thuis | Odido. Ik kijk dan gelijk met je mee! 

 

Hoi Teresa,

 

Dank voor je reactie.

 

Ik heb nu het volgende geprobeerd:

Wifi op de modem weer aangezet en mijn laptop mee verbonden (3 meter afstand)

Alle LAN kabels er uit gehaald.

Ingelogd op de modem.

Alles lijkt nu te werken. Topologie en Lijst met apparaten werken.

Ik zag wel een aantal apparaten automatisch verbinden met de “oude” wifi omdat de losse wifi uiteraard geen internet had. Dus ik was niet als enigste verbonden via de laptop. Even als extra informatie.

 

Vervolgens 1 voor 1 de LAN kabels er in en daartussen opnieuw geprobeerd Topologie en Lijst met apparaten te openen.
En nog steeds bleef alles werken.

Uitgelogd en weer ingelogd (nog steeds via de modem wifi) en blijft nog steeds werken…

Snelheid test gedaan. 388,3Mbit/s download, 390,3 Mbit/s upload. Zowel op de wifi op de modem als op mijn los aangeschafte wifi. Komt wel overeen met het abonnement dat ik heb volgens mij.

Ik zie wel dat de modem 36 dagen geleden opnieuw is opgestart. Bij mijn weten gebeurd dat alleen bij firmware updates. Zou het echt daar aan gelegen hebben en omdat ik zo lang bezig ben dat het allang is opgelost? Ik ben serieus maanden bezig met meerdere keren bellen om een reactie van Odido te krijgen en nu werkt alles.

Voor nu voorzichtig positief. Maar ik heb het nu in een uurtje pas getest en verder niemand die thuis is. Ik ben heel benieuwd over langer termijn of alles blijft werken. En ik ben nog steeds benieuwd naar een reactie op mijn officiële klacht die ik een maand geleden op de post heb gedaan. Kan ik later op deze topic weer reageren of wordt deze gelijk op slot gezet?

Welkom op onze Community! @EelcoVd 

Allereerst wil ik je bedanken dat je de moeite hebt genomen om dit topic te openen en je gevoel te uiten, je hebt de situatie heel duidelijk omschrijven! Mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Het is natuurlijk fijn om te lezen dat je het probleem tijdelijk zelf hebt kunnen oplossen, zodat er gebruik kan worden gemaakt van het internet. Echter is het gewoon niet de bedoeling dat de diensten niet goed of voldoende functioneren en dat moeten wij oplossen. Ik help je daar heel graag verder bij! 

Om je zo goed mogelijk te helpen, ben ik direct het systeem ingedoken om mij goed in te lezen over de situatie en ondertussen heb ik gelijk een lijnmeting gedaan. Op dit moment ziet de verbinding er gelukkig goed uit, dat is in ieder geval goed nieuws! 

Uit jouw verhaal maak ik op dat het eigenlijk gaat om twee problemen:

  1. De wifiverbinding van het modem zelf werkt niet. Als oplossing heb je hier een eigen wifipunt voor aangeschaft, waarna het probleem is opgelost.
  2. Je ervaart een trage verbinding op wifi en het bekabelde internet. 

Ik zoek graag samen met je naar een werkende oplossing! Voor beide situaties wil ik je wel vragen om gedurende het onderzoek alle randapparatuur los te koppelen en rechtstreeks verbinding te maken met het modem. Vergeet niet om ook de wifi op het modem weer aan te zetten.

  1. Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden?
  • Kun je helemaal geen verbinding krijgen met het modem als je het wifipunt loskoppelt of heb je wel verbinding en is dit instabiel of traag? 
  • Werkt het niet op een enkel apparaat of op alle apparaten?
  • Staat de wifi aan op het modem?
  • Werkt de verbinding wel dichtbij het modem? 

Laat je het mij weten? Met deze informatie zal ik uiteindelijk bepalen of ik de WPA3 uitzet. Houd er rekening mee dat de beveiliging hierdoor minder wordt, heb ik jouw toestemming om dit te doen? Mocht dit het probleem niet oplossen dan kan ik ook nog wifi 6 voor je uitzetten. Houd er rekening mee dat je hierdoor een lagere snelheid wifi snelheid kunt ervaren. Indien dit nodig is, heb ik dan jouw toestemming? Uiteraard kun je dit ook zelf doen door in te loggen op het modem, hoe je dit doet lees je in dit topic: Inloggen in het modem | Odido community

  1.  Ik wil graag dat je weer van een optimale internet snelheid kunt genieten, zodat je weer gezellig LAN spelletjes kan spelen met je zoon! Wil je een bekabelde speedtest doen en de foto’s hiervan delen in dit topic? Je kunt deze hier doen: Speedtest: test je internetsnelheid thuis | Odido. Ik kijk dan gelijk met je mee! 

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Super fijn om te lezen dat alles lijkt te werken naar behoren! 😀 @EelcoVd 

Ik durf oprecht niet te zeggen waarom het modem destijds opnieuw is opgestart. Dit kan inderdaad een update zijn geweest, maar dat kan ik zelf niet terug zien. Ik heb nogmaals een meting gedaan, om er zeker van te zijn en alles ziet er gelukkig helemaal top uit, ervaren jij en de andere thuis dit ook zo? 

Mocht je toch nog ergens tegen aan lopen, laat het mij dan weten. Ik sta altijd paraat om verder te helpen! 

 

Reageer