Beantwoord

slecht tot geen verbinding

  • 24 February 2024
  • 5 reacties
  • 45 Bekeken

Sinds december heb ik een internet (glasvezel) + tv abonnement en dit heeft allemaal maar heel even gewerkt.

Wifi op de mobiele toestellen, laptops en vaak de tv werkt niet. Hoe vaak wij deze ook resetten.

Ook helpt het niet als de wifi versterkers aan staan.

Die maken toch geen verbinding met de router hoevaak we die opnieuw koppelen aan de router.

 

Door dit kan ik amper tot niet thuis werken en  de kinderen kunnen niet eens hun huiswerk maken.

Tegenwoordig moet ik mijn eigen mobiele internet bundel openstellen voor het hele huishouden zodat zij kunnen internetten, werken of huiswerk moeten maken.

Wat nu? Het liefst wil ik hier van af.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 25 February 2024, 13:02

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sammyjo0 

Is er nu bekabeld en via de wifi geen internet?

Brandt het internet lampje op de router rood?

Welke lampjes zie je branden of knipperen op de mediaconverter?

Hoi Waqqas,

De tv probeerde wij eerst helemaal via Wifi, deze liep helemaal vast dus heb ik de wifi ontkoppeld van de televisie en weer opnieuw geprobeerd, dit werkt niet meer. Nu hebben wij een tv kastje met kabel dus tv kijken kan nu wel maar alle streamingdiensten op de televisie kunnen wij niet kijken omdat er geen wifi op de televisie zit.

 

De rest van de toestellen zijn gewoon met wifi, dit werkt op de meeste toestellen niet. 

Lampjes op de router zijn groen niet rood.

Ik zal later als ik thuis ben even kijken wat de router precies doet.

 

Dank je wel voor je reactie trouwens.

Reputatie 7
Badge +15

@Sammyjo0 

Heb je een Zyxel-T56 en bekabeld tv kijken gaat dus wel zonder problemen?

Klopt ik heb de t-56 en bekabeld tv kijken lukt wel.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Sammyjo0, super om te zien dat het bekabeld tv kijken wel lukt! Dan lijkt het duidelijk dat de oorzaak hiervan in de wifi verbinding zit. Je geeft aan dat de verbinding op meerdere apparaten wegvalt. Ik heb alles nagekeken en de verbinding ziet er nu helemaal top uit! Zou je het modem eens een reset willen geven? Dat kan je doen volgens de instructies in het volgende topic: 

Mocht je hierna dezelfde problemen ervaren, wil je dan de komende drie dagen de verbinding uitvoerig testen? Ik wil je dan vragen om de data en de tijdstippen te noteren van de momenten waarop de wifi wegvalt. Dan kan ik dit voor je doorzetten! 

Reageer