Sinds eind vorig jaar ben ik overgestapt naar glasvezel van Odido.
In het begin ging alles super. Maar toen ineens haperingen op de lijn. Dus ik bellen. Melding zou naar 2e lijn gaan. Niets verder vernomen. Ik een week later weer bellen. Melding is afgehandeld want volgens een meting zou alles weer werken. Dat heb je met haperen. Soms wel soms niet. Daarna al snel ineens helemaal geen internet meer. Bellen. Nieuwe melding aangemaakt. Geen alternatief.
Zelf de volgende dag nog gebeld of ik de modem mocht resetten om te kijken of het werkt. Ik dacht zo jullie tijd te besparen en ik zou het laten weten als het hielp. Helaas niet geholpen dus zelf niet gebeld. Scheelt immers een lange tijd wachten aan jullie telefoonlijn en weer het verhaal vertellen.
Toen kwam ik er na een paar dagen achter dat het vooral aan de wifi lag. Ik weer bellen. Vragen naar de status. Niets bekend van een melding dat ons internet eruit lag. Melding zou worden gemaakt. Ik zou het horen. Wederom niets. Na het gemiep van de kinderen te lang te hebben aangehoord (2 dagen duren dan erg lang) maar zelf een los wifi punt gekocht en de wifi op de modem uit gezet. Ik toch weer bellen met de vraag of iemand er nu mee bezig was. Medewerker ging meekijken en zag dat de wifi uit was op de modem en wel 30 apparaten op 1 LAN poort was aangesloten! Ik moest dat maar zelf oplossen en geen probleem meer voor Odido. Nee wifi werkt niet dus maar opgelost met eigen wifi punt vertelde ik. Maar graag toch wel actie zodat de 30 apparaten weer via de wifi van de modem kunnen draaien.
Verzoek tot nieuwe modem zou worden aangemaakt. Maar niet zeker of het verzoek zou worden uitgevoerd want die beslissing ligt ergens anders. Laatste telefoongesprek was 8 januari en 23 januari nog steeds geen reactie dus ik ga er van uit dat het antwoord nee is geworden.
Goed. Voor nu had ik dus eigen wifi punt. Alles weer even stabiel ondanks dat ik het maar zelf heb moeten oplossen. Niet blij met de service van Odido maar alles en iedereen is weer even klaar.
Nu merk ik de laatste maand dat onze supersnelle glasvezel ineens super traag is. Soms een hele dag. Soms korstondig. Groot voorbeeld is youtube dat continue blijft draaien en langzaam laad. Zowel vast netwerk als wifi. Modem even resetten helpt (wifi punt herstarten geen effect dus daar geen probleem) maar na ongeveer 30 minuten weer traag. Interne DNS werkt ineens niet meer dus machines zijn niet te vinden op naam maar op IP adres gelukkig wel. En als ik een IP adres wil opzoeken om bijvoorbeeld een LAN spelletje te spelen met mijn zoon blijft de modem interface maar laden en laden.
Inmiddels in een stadium beland dat ik gewoon niet meer weet wat ik met Odido aan moet.
Ik durf nu simpelweg niet meer te bellen om in de lange wachtrij te zitten en steeds het langer wordende verhaal moet vertellen en vervolgens geen vaste oplossing krijg na inmiddels 5x bellen. Ik heb er gewoon geen vertrouwen meer in. Wat moet ik nu doen om normaal internet te krijgen dat blijft werken? Supersnel is en blijft zoals glasvezel zou zijn en mijn interne netwerk gewoon werkt zoals het hoort?
Bovenstaande heb ik als klacht brief vorige maand opgestuurd. En wat denk je? Wederom niets gehoord. Hoe krijg ik Odido eindelijk in beweging? Moet ik naar social media? Moet ik naar consumentenbond? Help!