Beantwoord

Status Geen Glasvezel Internet - Ridderkerk

  • 20 February 2024
  • 21 reacties
  • 566 Bekeken

Reputatie 1

Waarom staat er op de status pagina dat er een glaskabel breuk is en dat het bijna is opgelost.
Er zouden nog maar 5-10 huishoudens last hebben, nou alleen in mijn straat zijn er al 6 ofzo.

 

Is er een storing bij Internet + TV van Odido? | Odido community

 

Er zitten ruim 700 huishoudens zonder internet, wisten ze mijn vanmiddag in de Odido winkel te vertellen. Het probleem is dus helemaal nog niet opgelost, en duurt nu al meer dan een week.

Er is verteld dat er een glasvezel hoofdkabel kapot is, echter wanneer ik contact op neem met de infrabeheerder Open Dutch Fiber dan is daar helemaal niets bekend.
Hoe kan dit?? Ik heb echt met nog geen enkele andere provider ooit gehad dat een storig zo lang moest duren.

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 21 February 2024, 09:39

Bekijk origineel

21 reacties

sharing the same issue 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ploman74, welkom op onze Community!

De eerste impact was inderdaad 700+ klanten. De meeste zijn inmiddels weer online op ongeveer zes/zeven klanten na. We hebbben de onderaannemer aangestuurd. Hopelijk wordt het snel opgelost en komen de laatste klanten ook weer online. Updates volgen verder in het algemene topic. Mijn excuses voor het ongemak. 

Hier in Ridderkerk Rijsoord Mauritshoek ook nog steeds geen signaal. Ik heb zo’n spijt van mijn overstap naar Odido glasvezel.

Hier ook inmiddels bijna 12 dagen een rood knipperend lampje.

 

Geen communicatie, geen oplossing, geen alternatief. Ja, codes voor onbeperkt internet met waardeloze snelheid…

 

Tommie van Odido geeft in bovenstaand bericht aan dat er eerder 700+ klanten geraakt zijn door de storing. Hier is het meeste weer van online. Betekent dit ook dat de prio nu van de melding af is? 

 

Er is ons aangegeven dat wij op de hoogte worden gehouden van de status. Wij horen helemaal niks. Het zou gaan om een kabelbreuk. Als de meeste van de 700 klanten alweer online is. Is de breuk dan in ieder geval al gevonden? Zijn er meerdere breuken?

 

Ik heb gisteren met ODF contact gehad en het enige dat zij konden/mochten vertellen is dat er onderzoek wordt gedaan naar de oorzaak. Maar dat in het geval van een kabelbreuk er best wat tijd over heen kan gaan voor dit hersteld is. Als dit klopt; dan hebben de meeste van de getroffen 700 klanten dus enorm geluk gehad. Hoe kan het dan zo zijn dat er nog 6/7(m.i. iets aan de lage kant) klanten nog steeds zonder internet zitten.

 

Als herstel nog veel langer duurt is het dan niet mogelijk om de oude DSL verbinding tijdelijk opnieuw te activeren?

En nog steeds geen Internet in de Mauritshoek, en de service is erg slecht. Spijt van de overstap.

In de Mauritsstraat, dat is vlakbij de Mauritshoek zijn ze al een paar weken in de grond aan het graven. Wellicht hebben zij de glasvezelbreuk veroorzaakt. Maar ik weet niet wie het zijn.

Reputatie 1

Er staat als sinds maandag dat de netwerk beheerder ermee bezig is om het op te lossen. Maar er is nog steeds geen oplossing.

Bellen met Open Dutch Fiber heeft ook geen zin want dat is al net zo'n ongeorganiseerde club als Odido zelf.
Vanochtend belde ik en toen kreeg ik te horen dat ze er mee bezig waren maar niet konden zeggen hoe lang het nog duurt omdat er ook onderaannemers mee gemoeid gaan. Iet met een kluitje en riet dus!! :(

 

Zojuist nog een keer gebeld met ODF om te vragen of er al meer bekend is, zegt die medewerker doodleuk dat er bij hen niets bekend is van een storing.

Terwijl ik dit schrijf ook met Odido aan de lijn … de laatste update die zij kunnen inzien van ODF is van gisteren!! serieus!!!

Meneer Odido .. misschien moet u eens even net zo boos naar ODF bellen als dat ik nu op jullie ben!!!!

Ik ga iig per einde contract mijn abonnement bij Odido direct opzeggen want dit is echt service van nul komma niks.

In de Mauritsstraat, dat is vlakbij de Mauritshoek zijn ze al een paar weken in de grond aan het graven. Wellicht hebben zij de glasvezelbreuk veroorzaakt. Maar ik weet niet wie het zijn.

 Ik kom net thuis en het gat aan het begin van de Mauritshoek is weer dicht maar ik heb nog steeds geen signaal.

Reputatie 1

Ik dat dat gat aan het begin van de Mauritsstraat temaken had met het onderhoud aan de waterleiding, wat gisteren uitgevoerd is.

Ik dat dat gat aan het begin van de Mauritsstraat temaken had met het onderhoud aan de waterleiding, wat gisteren uitgevoerd is.

Dat dacht ik ook inderdaad. Maar de storing is wel een dag nadat zij daar zijn gaan graven begonnen. Qua locatie komt het naar mijn weten wel overeen met de ligging van de glasvezelkabel. 

In de update staat inmiddels dat het herstelproces langer kan duren ivm graafwerkzaamheden. Ik heb momenteel nog geen graafmachine in de buurt gezien. 

Goede middag,

Is er al iets bekend over de storing in Rijsoord? We zitten nu al twee weken zonder internet.

@Tommie van Odido ?

Reputatie 1

Ik zag nu net pas langs de Geerlaan bezig met groene kabels, ik denk dat dat de monteurs zijn die onze internet problemen moeten oplossen.

Er is dus hoop... maar dat het wee weken moet duren voordat er iemand concreet iets aan onze internet problemen gaat doen is echt te belachelijk voor woorden

Ik heb zojuist de klantenservice gesproken en die meldde dat er bij het oplossen van de kabelbreuk een tweede breuk ontdekt werd. De dame kon verder alleen melden dat ze er nog mee bezig zijn.

Reputatie 6
Badge +2

@karinvaandrager @Justus079 @ploman74 Wat @Irene1971 aangeeft klopt. Tijdens het herstel is er een andere breuk gevonden in dezelfde lijn. De netwerkbeheerder is bezig om een nieuwe lijn aan te leggen. Hoelang dit precies duurt, durf ik op dit moment niet te zeggen. Ik wil jullie in ieder geval heel erg bedanken voor jullie geduld! 

Mocht ik in de tussentijd iets kunnen betekenen, laat het mij dan weten. Ik doe het graag! 

 

 

Reputatie 1

Mijn week 4G data verloopt morgen, graag een nieuwe code sturen. 

Reputatie 6
Badge +2

Hi allemaal, 

Goed nieuws! De kabelbreuk in Ridderkerk is hersteld en de diensten werken weer naar behoren. Mocht je dit anders ervaren, geef het modem dan op de volgende wijze een herstart: Reboot modem | Odido community

Ik ga de vergoeding voor de tijd dat er geen diensten waren in orde maken. Hierover volgt een e-mail ter bevestiging. 

Reputatie 1

Ik heb het thuis gelijk laten testen, 4G router ontkoppelt, Odido Router weer ingeschakeld.

Alles functioneert weer naar behoren 😀

Reputatie 6
Badge +2

@ploman74 Super fijn om te lezen, geniet er van! 😀

Reputatie 1

Misschien een tip voor een volgende keer als en een langdurige storing is, ook al hoop ik dat er geen volgende keer komt.

De oplossing om een Prepaid SIM op te halen in de Odido winkel om daar vervolgens via een vouchercode een week onbeperkt data op de activeren is op zich een OK oplossing waar misschien de meeste mensen wel mee uit de voeten kunnen.

Bij mij lag dan anders, ik merkte dat het ontsluiten van zo'n 4G verbinding via een hotspot op een reserve telefoon niet heel stabiel functioneerde en vooral kwa data snelheid flink te wensen overliet.
Pas later heb ik de Hotspot vaarwel gezegd en heb ik een goede 4G router ingezet. Hiermee had ik veel beter bereik en ook een veel betere snelheid. Ook had ik geen last meer van instabiliteit van de verbinding. En als laatste had ik hierdoor de mogelijkheid om de rest van mijn thuisnetwerk op die router aan te sluiten, ipv de Odido (ZyXel) router. Hierdoor functioneerde eigenlijk alles thuis weer zoals normaal, alleen dan via een wat langzamere 4G verbinding.

Voor mij was het redelijk gemakkelijk om tijdelijk te beschikken over een 4G router omdat ik in de IT werkzaam ben. Maar het is wellicht een tip om bij een storing zoals deze een klant ook de mogelijkheid te bieden om een 4G router in bruikleen te krijgen.

Of, wat misschien nog wel beter zou zijn, een 4G USB dongle beschikbaar stellen die op de USB poort van de Odido router aangesloten kan worden.

Een langdurige storing komt hopelijk niet vaak voor, maar als deze zich wel voordoet dan zijn dit soort oplossingen wel wenselijk om klanten tevreden te houden.

 

Fouten maken is menselijk …. storingen doen is helaas soms voor …. systemen werken nou eenmaal soms niet zoals dit met de klant afgesproken is …. dit soort problematiek zal altijd blijven.
Het is hoe je daar als dienstverlener mee omgaat, en meedenkt in workarounds/oplossingen, die ook in deze vervelende situaties klanten tevreden houdt.

Dan krijg je als Odido op review paginas te lezen dat het klote was dat er zo lang storing was, maar dat het wel erg fijn meegedacht werd in een goede tijdelijke oplossing.

Reputatie 6
Badge +2

@ploman74 Dank je wel dat je de moeite hebt genomen om feedback te geven, ik kan dat enorm waarderen! 😊

We staan altijd open om onze processen te verbeteren en iedereen zo goed mogelijk te helpen. Ik vind dit eigenlijk wel een goed idee voor onze Wensen & Suggesties pagina. Zou je jouw idee daar willen plaatsten? Op de Wensen & Suggesties pagina geven wij klanten de mogelijkheid om verbeteringen, wensen/suggesties aan te leveren. Er wordt dan gekeken of het mogelijk is om dit ook te implementeren. Je vind de pagina hier: Wensen en suggesties | Odido community

Reageer