Skip to main content
  • 1,840 Topics
  • 8,081 Reacties
1840 Topics
Losing 10 years of history
Hi. i’ve been a client of Tele2, now Odido, for probably around 10 years. I have used this phone number for everything. Token authentication, close contacts, far contacts, business, fun, everything. I was happy. A couple of months ago I started to receive a lot of phone calls, from unknown numbers. I picked up some of these calls, and the people on the other end insisted I called them while I didn’t. I realised my phone umber was being spoofed. I work in cybersecurity, and I know there’s not much to be done here. Fast forward a few weeks, and I get 20-30 calls per day. Some of those were legitimate, calls that I expected, but didn’t have the number saved (e.g medical appointments, business call, etc) so I could not figure out who to answer and who to not. Fast forward another week, my number shows up on WieHeeftGebeld with reviews saying that they got called by my phone number, and it was a robotic voice claiming they were ABN Amro employees. This is where I need help:1. I know that spoofing cannot be stopped. Did I really just lose my number? And everywhere it was used? Will i be spammed forever? It’s now months.2. I got a prepaid SIM from another provider (Odido shop told me to buy it from another place). Can I transfer the prepaid SIM to Odido?3. Can I transfer my current Odido subscription to the newly transferred SIM from point #2.4. Can I keep my old, original Odido/Tele2 sim from long ago, as a prepaid, so I can keep receiving whatever SMS tokens I still have active? I contacted Odido customer service and the only thing I was told is that I can get a new number. Thanks, but then I lose access to so many things that my life will be blocked.This is dreadful. It’s years and years. I would appreciate some help on how to tackle this. Thank you.
Klacht uitvoering van mobiel contract: Bellen in EU
Al enige tijd ben ik met de klantenservice in gesprek over uitvoering van mijn ODIDO contract welke ik bij Belsimpel heb afgesproken. Naar mijn mening zijn onterecht kosten in rekening gebracht voor bellen vanuit Nederland naar Duitsland. Hierover heb ik diverse malen gebeld, een klachtenbrief opgestuurd (nooit reactie ontvangen) en via het klachtenformulier de klacht ingediend. ODIDO dreunt elke keer het standaard riedeltje op zonder naar de inhoud van mijn contract te kijk. De klacht betreft: *******Volgens het getekende contract dat ik met Odido ben aangegaan, staat er expliciet vermeld dat ik onbeperkt kan bellen en sms’en binnen de EU. In het contract staat onder andere: “Onbeperkt bellen en sms” hierbij zijn geen beperkende voorwaarden opgenomen en "Wij willen totale duidelijkheid, dus geen kleine lettertjes". Ook in de bijlage "Samenvatting van het contract" wordt het aantal minuten en sms'jes in de EU als onbeperkt aangegeven. Echter, ik heb gemerkt dat Odido onterecht kosten in rekening brengt voor het bellen en sms'en vanuit Nederland naar andere EU-landen. Nederland valt binnen de EU en vallen dus onder “Onbeperkte bel- en sms” voorwaarden, zoals duidelijk is aangegeven in het contract. In het contract, onder de sectie “Ondertekening,” is een algemene bepaling opgenomen die verwijst naar tarieven voor bellen naar het buitenland. Deze bepaling heeft echter betrekking op het bellen naar landen buiten de EU en niet voor het bellen en sms'en naar andere EU-landen, want deze kosten vallen contractueel binnen de “Onbeperkte bel en sms”. Gezien de bovengenoemde contractvoorwaarden zou ik geen extra kosten voor bellen en sms'en naar andere EU-landen moeten hebben. **********Wie heeft soortgelijke ervaring?En op welke wijze zou ik binnen ODIDO kunne escaleren waarbij wel inhoudelijk gereageerd wordt op de contractteksten?

Laatst verdiende badges

  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen