Skip to main content
  • 2,268 Topics
  • 16,159 Reacties
2267 Topics
Krijg twee Wifi plus punten (Zyxel WX5600) niet aan de praat
Goedemorgen, Ik hoop dat jullie een nieuwe Odido klant kunnen helpen. Een uitgebreide schets van mijn vraag, ik heb namelijk al best veel geprobeerd. Ik heb onlangs mijn nieuwe modem geïnstalleerd en dat werkt prima. Voorheen (ZIGGO klant) werkte ik met TP-Link Deco T60, maar die kreeg ik niet goed aan de praat (weet niet hoe ik Odido modem in bridge modus zet). Dus ook hier overgestapt op Wifi Plus punten. Zaterdag ontvangen maar krijg ze niet goed aan de praat helaas. Ik gebruik ze voor betere Wifi dekking achter in huis (+tuin) en de tweede voor op zolder. Ik heb het installatieproces inmiddels meerdere keren doorlopen, de Wifi plus punten ook meerdere malen teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar helaas nog zonder succes. Bij installatie sluit ik UTP kabel aan op modem + Wifiplus punt. Power lampje brand na paar minuutjes oranje, Link lampje brandt niet, wifi lampje brandt groen en Sleutel lampje brandt niet. Dus op naar volgende stap: Wifi plus punt op juiste plek zetten (zonder kabels!). Bij aansluiten op stroomt brandt Power lampje groen, Link lampje niet, Wifi lampje niet, Sleutel lampje niet. Middels de WPS knop krijg ik -denk ik- wel een soort van connectie tussen Modem en Wifi plus punt. Want het Link lampje gaat dan wel groen branden en het Wifi lampje knippert groen. Via de MPro Mesh app krijg ik de twee wifi punten, na deze stappen, ook niet toegevoegd (via de Add Mesh knop). Wat wel is gelukt is om met de twee Wifi plus punten afzonderlijk te verbinden, via hun eigen SSID + wachtwoord. Eenmaal verbonden kon in via de MPro Mesh app de SSID + wachtwoord aanpassen naar zelfde gegevens als mijn modem. Helaas ook geen oplossing, want nu pakt ie alleen maar de twee Wifi Plus punten en dus niet meer mijn modem. Wat ik nog niet hebt geprobeerd is een factory reset van modem EN Wifi plus punten. Ergens is er dus wel een connectie te leggen, maar nog niet zoals ik het graag zie. En dat is namelijk éénzelfde SSID + wachtwoord door heel het huis, waar mijn apparaten zelf het beste punt pakken. Hoop dat ik hier het antwoord ga vinden, bedankt alvast! Nog wat hoogtepunten op een rij: Glasvezel Modem (Zyxel T-56) Twee Wifi plus punten (Zyxel WX5600) SSID + password op Modem aangepast naar eigen netwerknaam EasyMesh staat aan Ik heb de MPro Mesh app gedownload (koppelen aan router lukt daarin niet, los koppelen aan Wifi plus punten -en SSID aanpassen- wel).
tp-link smart plugs vinden Wifi niet meer na overgang van Vigor2132F naar Zyxel T-54 router
Recentelijk heb ik eindelijk mijn Draytek Vigor2132F router vervangen voor de Zyxel T-54 router die ik opgestuurd heb gekregen van Odido. Die had ik rap aan de praat en daarmee ook toegang tot Internet. Totdat ik merkte dat mijn 4 tp-link (HS110) smart plugs stonden te knipperen. Aan de voorzijde zit een wifi ledje dat groen hoort te branden maar sinds de overgang naar de Zyxel allemaal staan te knipperen. Dit duidt erop dat de smart plugs geen verbinding over Wifi met de router kunnen krijgen. In de documentatie van de smart plugs staat dat ze 2.4Ghz ondersteunen met protocol 802.11 b/g/n. Omdat de Zyxel T-54 2.4Ghz en 5Ghz ondersteunt heb ik de 5Ghz tijdelijk uitgezet om te zien of dat hielp. Nee dus. De documentatie zei verder dat je channel 1, 6 of 11 met een channelwidth van 20Mhz kunt proberen. Hielp ook niet. Ik heb vervolgens een hele waslijst aan instellingen en combinaties geprobeerd, allen zonder succes. De smart plugs blijven met hun WiFi ledje maar oranje/groen knipperen ten teken dat ze geen verbinding over Wifi met de nieuwe router kunnen maken. Ook als ik probeer een smart plug nieuw op te geven in de Kasa app (Android) dan verloopt de procedure normaal tot het moment dat de app contact zoekt met de smart plug. Hierop stokt de installatie met foutmelding “Er kan geen verbinding worden gemaakt met de wifi van uw Smart-plug”. Ik begrijp niet waarom het probleemloos werkte op de vorige Vigor2132F router en nu weigert op de Zyxel T-54. Heeft iemand enig idee?
Waar kom ik verder met onopgeloste issue's met de klantenservice?
Odido Nederland Wordt nu maar eens tijd om het op deze manier geregeld te krijgen. Vanaf 12-12-2023!! bezig om nieuwe wifi punten te krijgen ivm een modem swap. Ik ben ondertussen niet overdreven al 9 uur aan het bellen geweest. Elke keer krijg ik het zelfde verhaal, " sorry meneer, dit mag niet ik ga dit voor u oplossen" maar vandaag is het nog steeds niet opgelost. Krijg op de koop toe een email waar in staat dat er 140 euro wordt afgeschreven op de volgende factuur vanwege het niet terug sturen van de apparatuur. Ik wil best wat terug sturen, maar het is nog in gebruik tot ik de nieuwe punten krijg. Dus zojuist weer gebeld, en dan krijg je weer het standaard antwoord, goh wat vervelend, ik ga het oplossen voor u. Maar ze kunnen niks tegenhouden, de incasso kan niet worden gestopt. Vervolgens in de wacht gezet en wordt de verbinding weer eens verbroken. maar denk maar niet dat ze terug bellen. Kom op Odido Nederland Ga dit nou eens oplossen, en hou geen mensen aan het lijntje. de mensen op de eerste lijn verschuilen zicht achter procedures en protocollen en er zou niks anders mogelijk zijn. Ook het speciale email adres voor klachten internet.service@odido.nl wordt niks mee gedaan. Al weken aan het wachten op een antwoord. Maar als je belt dat je je contract wilt opzeggen, dat zeggen ze gelijk. " ow meneer dat kan ik gelijk regelen voor u" dat vind ik toch wel vrij bijzonder. Opzeggen kan snel, maar nieuwe wifi punten krijgen en een incasso stoppen kan niet? Laten we nu hopen dat er iemand van Odido Nederland gaat reageren, die niet 1e Lijns is, maar wel iemand van de backoffice die iets kan betekenen. Waar ben ik klant voor als je geen steek verder komt als je een probleem hebt. en vooral iets waar je al vanaf 12-12-2023 mee bezig bent. Zijn er Mods hier die kunnen helpen???? ik zit echt met mn handen in het haar.
SSID hergebruiken
Ik heb een Ziggo modem en dus ook een Ziggo SSID plus wachtwoord. Nu heb ik niet zoveel zin om sommige apparaten opnieuw te moeten instellen op de nieuwe Odido SSID. Zou ik gewoon het oude SSID plus Ziggo wachtwoord kunenn gebrukken in het nieuwe Odido modem, zodat alles gewoon verbinding maakt met dit modem. klopt het onderstaande antwoord dan? Natuurlijk! Je kunt het oude Ziggo SSID en wachtwoord gebruiken op je nieuwe Odido modem, zodat al je apparaten automatisch verbinding kunnen maken zonder dat je ze opnieuw hoeft in te stellen. Hier zijn de stappen die je kunt volgen: Log in op je nieuwe Odido modem: Open een webbrowser en ga naar het IP-adres van je nieuwe modem (meestal iets als 192.168.1.1 of 192.168.0.1). Log in met de juiste gebruikersnaam en wachtwoord (deze vind je in de handleiding van je modem). Zoek de wifi-instellingen: Navigeer naar de wifi-instellingen op je nieuwe modem. Dit kan variëren afhankelijk van het merk en model van je modem. Voer het Ziggo SSID en wachtwoord in: In de wifi-instellingen kun je het oude Ziggo SSID (netwerknaam) en het bijbehorende wachtwoord invoeren. Zorg ervoor dat je dezelfde netwerknaam en hetzelfde wachtwoord gebruikt als voorheen. Sla de wijzigingen op: Nadat je het Ziggo SSID en wachtwoord hebt ingevoerd, sla je de wijzigingen op. Je nieuwe Odido modem zal nu dezelfde wifi-gegevens uitzenden als je oude Ziggo modem. Herstart je apparaten: Om ervoor te zorgen dat je apparaten automatisch verbinding maken met het nieuwe modem, herstart je ze of schakel je wifi op elk apparaat uit en weer in. Let op: Als je andere apparaten hebt die nog niet verbonden waren met je oude Ziggo modem, moeten ze handmatig worden verbonden met het nieuwe Odido modem met behulp van het nieuwe netwerk (SSID) en wachtwoord.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen