Skip to main content
Beantwoord

Google Nest Camera maakt geen verbinding met Router

Het lukt ons niet de Google Nest Camera’s te verbinden met de T-56 Zyxel Modem.

Ondernomen stappen:

• Wifi opgesplitst in 2.4G en 5G.
  • Wifi omgezet van 6 naar 5 en WPA3 naar WPA2 en alle combinaties hierin uitgetest.

Dit heeft alleen geen succes gehad, en blijven de 0.65 foutmelding krijgen bij het installeren van de camera’s in de Google Home app.

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi ​@rickvantuijl, ik wil je uiteraard graag verder helpen zodat jouw Google Nest camera's met het netwerk verbonden kunnen worden! Het is goed om te zien dat je al de wifi-instellingen hebt aangepast. We hebben een workaround om ervoor te zorgen dat de Google Nest verbinding kan maken met het netwerk, wil je dit ook uitproberen? Dit kan je doen door de volgende stappen te volgen: 

1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiele hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de Google Home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Zet via een browser je router terug naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typfouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord).
6. De deurbel weet dan geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

Mocht dit niet hebben geholpen, wil je dan je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer toevoegen aan je profiel? Dan kan ik de instellingen voor je controleren! Hou je me op de hoogte? 

Bekijk origineel

3 reacties

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1596 reacties
  • Antwoord
  • 22 maart 2025

Hi ​@rickvantuijl, ik wil je uiteraard graag verder helpen zodat jouw Google Nest camera's met het netwerk verbonden kunnen worden! Het is goed om te zien dat je al de wifi-instellingen hebt aangepast. We hebben een workaround om ervoor te zorgen dat de Google Nest verbinding kan maken met het netwerk, wil je dit ook uitproberen? Dit kan je doen door de volgende stappen te volgen: 

1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiele hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de Google Home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Zet via een browser je router terug naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typfouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord).
6. De deurbel weet dan geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

Mocht dit niet hebben geholpen, wil je dan je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer toevoegen aan je profiel? Dan kan ik de instellingen voor je controleren! Hou je me op de hoogte? 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 23 maart 2025

Hoi Nora,

dank voor je bericht. Je collega gaf aan de router niet te resetten naar Factory settings aangezien de rest dan opnieuw ingesteld zou moeten worden en alles getest is.

De rest van de stappen heeft het helaas niet verholpen. Informatie is opgenomen in het profiel.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13496 reacties
  • 24 maart 2025

De factory reset kan een belangrijke stap zijn ​@rickvantuijl, bij welke stap gaat het nu mis? Maakt hij wel verbinding met je hotspot? Je dient via de hotspot (met dezelfde SSID en wachtwoord als het modem) de installatie te voltooien, vervolgens je telefoon uitschakelen zodat de hotspot niet meer te vinden is en het modem weer in te schakelen. Dan zouden de camera's wel moeten verbinden. Kan je dit nog laten weten? Alvast bedankt! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen