Skip to main content

Odido schakelt over naar oud netwerk

Ingeborg

Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe router, een Zyxel 54, nu is het een aantal gebeurd dat mijn Wifi opeens overschakelt naar mijn oude wifi netwerk. Ik heb alles gekoppeld aan mijn nieuwe netwerk en dan opeens gaat die over naar mijn oude wifi netwerk.

ik kan die op geen enkele manier uit de lijst van beschikbare netwerken verwijderen maar wel nog steeds koppelen. Dus ik heb nu 2 wifi netwerken waar ik kan verbinden.

Wat doe ik verkeerd of wat staat er verkeerd of is dit normaal dat je het oude wifinetwerk blijft zien in de lijst met beschikbare wifi netwerken?

Uitgelichte reactie

27 maart 2025

Wat heb je met de oude router gedaan? Ik neem aan dat die uit staat. Zo niet... waarom niet?

Heb je ook nog wifi plus punten?

Je oude netwerk zou niet meer zichtbaar mogen zijn als de oude router uitstaat. Je kunt het netwerk op heb apparaten wel 'vergeten'. Aanklikken (of lang ingedrukt houden) en vergeet netwerk aanklikken.

5 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 990 reacties
  • 27 maart 2025

Wat heb je met de oude router gedaan? Ik neem aan dat die uit staat. Zo niet... waarom niet?

Je oude netwerk zou niet meer zichtbaar mogen zijn als de oude router uitstaat. Je kunt het netwerk op heb apparaten wel 'vergeten'. Aanklikken (of lang ingedrukt houden) en vergeet netwerk aanklikken.

Ingeborg
  • Auteur
  • Debutant
  • 2 reacties
  • 28 maart 2025
rvk01 schreef:

De oude router staat uit, ik denk dat het ligt aan mijn Devolee punten. Ik zal die resetten en kijken of de gegevens vam de nieuwe router doorkomen. Dank je wel

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20635 reacties
  • 28 maart 2025

Hallo ​@Ingeborg 

De kans is nihil dat de Devolo's in mesh werken met de Zyxel dus die zullen hun eigen netwerk uitzenden.

Ingeborg
  • Auteur
  • Debutant
  • 2 reacties
  • 28 maart 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Ingeborg 

De kans is nihil dat de Devolo's in mesh werken met de Zyxel dus die zullen hun eigen netwerk uitzenden.

Wel bijzonder dat ik het oide netwetk blijf zien.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 990 reacties
  • 28 maart 2025
Ingeborg schreef:

Wel bijzonder dat ik het oide netwetk blijf zien.

Heb je die Devolo punten nu uitgezet?

En laat ie daarna die punten nog steeds echt zien als beschikbaar punt of alleen maar als opgeslagen wifi?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen