Skip to main content
Beantwoord

Wifi T54 gehackt

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Door haperingen op TV kwam ik er achter dat er apparaten op mijn wifi netwerk zaten die niet van mij zijn, 2 TV’s en en printer.   MAC adressen blokkeren leek in eerste instantie niet werken (mogelijk omdat ze al verbonden waren?) later wel maar daarna verscheen een repeater die na MAc blokkeren verdween..

Ik heb de Wifi van de Zyxel uitgezet en gebruik nu Wifi met een bedraad accespunt.

Het modem is beveiligd met een volgens mij erg ingewikkeld password. Is het toch mogelijk ongeoorloofde toegang tot de Wifi van hetmoden te krijgen?

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@WimXL 

Normaal zou dat niet mogelijk moeten zijn, misschien wist iemand toch wat het wachtwoord was/is?

Snel veranderen zou ik zeggen.

Bekijk origineel

4 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20541 reacties
  • Antwoord
  • 22 maart 2025

Hallo ​@WimXL 

Normaal zou dat niet mogelijk moeten zijn, misschien wist iemand toch wat het wachtwoord was/is?

Snel veranderen zou ik zeggen.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 23 maart 2025

Bedank voor je reactie. Het is praktisch onmogelijk dat iemand het Wifi password weet. Het is tamelijk lang  en ingewikkeld en eigenlijk niet te onthouden en ik ben de enige gebruiker en het leek me veiliger  de Wifi van de T54 uit te zetten. Met 2 mij onbekende  Samsung TV’s gaat er vermoedelijk heel wat (illegale?) data doorheen. Ik kijk zelf weinig en het beeld haperde vaak. Maar met het accesspunt is het nu opgelost. Misschien was het beter Wifinaam  niet als  Zyxel herkenbaar te laten of is Wifi nu  toch kwetsbaar.

emilimeters
  • is een Top Poster
  • 388 reacties
  • 23 maart 2025

heb je op dat bedraade accesspoint een wifi netwerk met een andere naam en wachtwoord gemaakt?

• Auteur
  • 2 reacties
  • 23 maart 2025

Ja, een willekeurige naam en nieuw wachtwoord. Beter zou zijn het te verbergen maar die mogelijkheid heeft het niet.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen