Skip to main content
  • 618 Topics
  • 4,560 Reacties
618 Topics
yalerta
Problemen Nummerweergave bij vaste telefoon
Bijna alle vragen, op dit moment 9-9-2019 in het T-Mobile Thuis - Telefonie gedeelte betreffen het niet werken van de nummerweergave bij inkomende gesprekken. Om de forum vervuiling die hiermee ontstaat tegen te gaan hoop ik dat dit topic van een zacht roze kleurtje wordt voorzien en bovenaan in de lijst terecht kan komen. Samenvatting betreffende de falende nummerweergave. Getroffen toestellen. Gigaset, Philips, Panasonic en Profoon. Modems; In ieder geval de Zyxel T50 maar er is ook een melding van een Huawei modem Oorzaak: Er zijn vele protocollen en signaalvormen waarmee het Caller-id tijdens het maken van een verbinding meegestuurd wordt. T-mobile blijkt een dusdanig protocol te hanteren waar heel veel telefoons niet mee overweg kunnen. Oplossing; Tot op dit moment geen. Er is wel een toezegging van de T-mobile moderators op dit forum dat er voor de Zyxel T50 een andere firmware (software op de modem) in een testfase is maar daarvan is helaas geen uitgifte datum bekend. Lijst van wel werkende toestellen durf ik niet aan te bieden omdat blijkt dat bij klant A die een nieuw toestel aanschafte dat zo uit de doos werkte, maar dat hetzelfde toestel bij klant B die het om die redenen ook gekocht had geen oplossing bracht. Een dergelijke lijst is ook bijna niet samen te stellen omdat de mensen waar het werkt dit hier niet op het forum komen vertellen. 😁
SIP Status 'Niet geregistreerd'.
Beste forumleden, Wij hebben een Zyxel T50 modem van Odido voorzien van de laatste versie. Naast internet maken we ook gebruik van Vast Bellen via VoIP. Telkens wanneer de modem naar fabrieksinstellingen wordt gezet, moet de vaste lijn door de klantenservice geactiveerd worden, middels een reprovisioning. In de nacht van 8 december werkte was er opeens geen internet. De LED onder de wereldbol was rood. Het opnieuw opstarten van de modem of fabrieksinstellingen hebben geen nut gehad. Het logboek gaf aan ‘XTM Link down’. Wat ik toen heb gedaan is de DSL kabel naar de modem eruit gehaald en een analoge telefoon erop gezet en vervolgens het laten uitbellen, daarna weer de modem op de DSL verbinding gezet en het werkte weer? Alweer werkte vast bellen niet meer. Op dezelfde dag, en de dagen erna contact gehad met de klantenservice van Odido. Zij hadden meerdere keren een reprovision gedaan, maar het probleem blijft zich voordoen, het is doorgezet naar de technische dienst, maar tot heden nog geen antwoord ontvangen. Wij gebruiken uitsluitend de vaste lijn zodat het alarmsysteem storingen en alarmmeldingen kan doormelden naar onze telefoons. Wanneer het systeem probeert uit te bellen gaat de telefoon LED knipperen, maar daarna gaat het weer uit. Het alarmsysteem geeft aan ‘Geen handshake, Fail-to-communicate’. Als ik probeer inkomend als uitgaand te bellen hoor ik alleen een verbroken gesprek toon. Kan iemand mij concreet uitleggen waarom die SIP Status steeds naar ‘Niet geregistreerd’ gaat als de modem naar fabrieksinstellingen wordt gezet? Is er vooruitgang met de technische dienst? en zouden we een nieuwere Zyxel modem kunnen krijgen? Ik kan wel constateren dat de SIP Status steeds veranderd als de modem gereset wordt.. maar dit hoort toch eigenlijk niet te gebeuren? Een monteur sturen zou niet veel veranderen, gezien de lijn goed is; we hebben gewoon uitstekend internet.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen