Wij vertellen je alles over Vast Bellen!
Recent actief
Ik ga binnenkort over van Ziggo naar Odido glasvezel met vaste telefonie.En ben van plan mijn pfsense router met vlan 300 recht reeks aan te sluiten en voor vaste telefonie een ATA te gebruiken. Ik heb de “Vast Bellen instellingen bij gebruik eigen modem” PDF gelezen en daar haal ik uit dat een SIP-proxy nodig is.Om mij alvast voor te bereiden heb ik siproxd geïnstalleerd op de pfsense maar ik kom daar de instellingen tegen in de PDF beschreven niet tegen.Iemand een handleiding of tips hoe ik dit straks werkend kan krijgen?
Als ik gebeld wordt op mijn vaste telefoon zie ik alleen schuine streepjes in het display i.p.v. een telefoonnummer. Ik wil graag een telefoonnummer zien.
Hallo Techneuten, Heb vandaag dit modem van Odido geïnstalleerd, alles werkt behalve de vaste telefoon, alles is goed aangesloten, moet ik een speciaal trucje uitvoeren om de telefoon aan de praat te krijgen,? heb als test met de vaste telefoon naar mijn mobiel nummer van Odido gebeld maar dit werkt niet, dank voor het mee denken en mee kijken, groet.
Hoi,Ik probeer mijn Cisco ATA boxje te laten registreren op jullie SIP server volgens onderstaand doc, maar dat lukt niet. Ik ben benieuwd of de naam van de SIP server nog klopt in dit document: voip.t-mobilethuis.nl, en of er verder nog gekke dingen kunnen zijn waarom de sip sessie niet op komt? https://assets.odido.nl/x/f4965101d0/eigen-modem-voip-instellingen.pdfp.s. ben net gemigreerd van Tweakdsl en daar had ik eigenlijk geen issues, dus ata doosje werkt prima. alvast bedankt voor tips! E
Ik ben overgekomen van KPN Glasvezel, maar stoei al enige tijd met het juist geconfigureerd krijgen van mijn Grandstream HT802 VOIP servertje. Gezien de vele configuratieopties van de Grandstream is het best een puzzel...Heeft er iemand zelf ook een Grandstream HT801/HT802 draaien en deze wel succesvol aan de praat gekregen?Zo ja, dan zou ik een aantal screenshots van de correcte instellingen zeer op prijs stellen!
Ik heb onlangs mijn eigen router op mijn netwerk geïnstalleerd . echter heb ik nu geen telefoon opties meer op de router zitten. Dus als oplossing had ik het idee om een voip adapter er tussen te zetten hier zou ik gegevens voor nodig hebben om in te loggen kan/mag ik deze hebben zo ja hoe kom ik daar aan? zo niet zijn hier andere oplossingen voor?
Ik heb vast bellen afgenomen bij Odido met behoud van mijn oude nummer. Dat is op zich allemaal ingesteld. Echter als ik mijn SIP invul met daaraan gekoppeld wachtwoord rijg ik via mijn modem de melding “aanmelden bij telefoonaanbieder is niet geslaagd”. Hoe kan ik dit oplossen? Is er wellicht aan de kant van Odido is niet juist geïnstalleerd?
Ons vaste lijn nummer wil Odido niet aan Ziggo overdragen omdat ons adres niet hetzelfde is. Dat klopt want wij zijn verhuisd en willen op ons nieuwe adres weer bellen met ons oude nummer….Wij zijn 11 juni verhuisd (Ziggo geinstalleerd) en op ons oude adres liep het contract Odido nog tot 30-07-2024; tot einde abonnement kon het nummer niet mee zei men.Inmiddels is het augustus en Odido weigert nog steeds ons vaste nummer vrij te geven….
gigaset dx800a niet aan te melden bij Voip server. gebruik voip.t-mobilethuis.nl(37.143.85.54) met mijn username en zelf aangemaakte wachtwoord op de site van Odido. krijg steeds melding: geen verbinding met voip provider en daarna sip registratie mislukt. dit gebeurt achter de ont en de Zyxel t56 achter de ont en mijn eigen modem Draytek 2962, en ook achter een draytek 2927LTE(thuis).telefonisch willen ze niet de moeite doen om mij te helpen of mijn aanmeld gegevens overeenstemmen met de gegevens in de server.Heeft iemand een idee wat ik kan doen
Kan Odido mij het password sturen van de SIP instellingen voor vaste telefonie met eigen modem? Bedankt alvast.
Ik heb een Unifi Touch Phone bij m’n Unifi Dream Machine Pro gekocht en ben aan de knutsel gegaan om dit allemaal aan de praat te krijgen, helaas zonder veel succes tot nu toe. De documentatie van ODIDO is aan de (heel) dunne kant en helaas doet Unifi het voor 3rd Party SIP providers niet veel beter.Onder water gebruikt Unifi Freeswitch, maar daar is ook nog geen configuratie voor ODIDO bekend, wel voor budgetphone.nl, dus dat zou nog een alternatief zijn.https://developer.signalwire.com/freeswitch/FreeSWITCH-Explained/Interoperability/Providers-ITSPs/Ik heb via support een nieuw SIP user+password gekregen.en de volgende instellingen geprobeerd op basis van de andere profielen die ik op freeswitch tegen ben gekomen: Maar tot nu toe no dice.Heb `realm` met en zonder `:5060` geprobeerd, heb ook `proxy` geprobeerd ipv en naast `realm`,Heb als Phone Nmber zowel `+31` als `0031` als prefix geprobeerd. Maar tot nu toe geen enkel geluk. Er zijn uiteindelijk zoveel opties die je zou kunnen pro
Allen, ik heb enkel jaren zonder problemen gebruik gemaakt van SIP telefonie via cheapconnect en mijn VOIP gigaset telefoon.Ongeveer 2 jaar geleden stopte dit met werken en ondanks verschillende zoektochten, aanpassingen, tips van de community niet meer werkend gekregen. Grootste probleem lijkt het Odido modem te zijn… Ik heb de hoop opgegeven en wil een ander modem aanschaffen om toch weer VOIP telefonie te kunnen gebruiken.Is er een aanbeveling welk modem te gebruiken? Ik wil dus achter het modem mijn Gigaset voip toestel aansluiten. Iemand die mij verder zou kunnen helpen met het juiste modem en de settings?
Hallo,Ik wil graag mijn vaste telefoon doorschakelen, maar alleen bij geen gehoor. Dit had ik altijd bij Caiway en is echt heel handig. Nu ik ben overgestapt naar Odido kan ik de optie niet vinden. Hoe kan ik dit doen?
Sinds begin juni werkt telefonisch bankieren niet meer met odido vast bellen.Het gaat op verschillende manieren mis, onder meer:na het invoeren van bankrekeningnummer en toegangscode volgt de melding dat de combinatie niet juist is. er wordt al na het invoeren van het bankrekeningnummer gemeld dat de combinatie niet juist is terwijl er nog geen toegangscode is ingevuld na het verbreken van de verbinding wordt er teruggebeld en gevraagd om een toeganscode ook andere manieren zijn voorgekomenContact opgenomen met de bank en die geven aan dat alles goed zou moeten werken.Geprobeerd met een mobiele telefoon (ook odido) van een kennis en dan werkt het goed. De combinatie bankrekeningnummer en toeganscode is dus juist.Het betreft de rabo bank.Verschillende settings in het modem geprobeerd naar aanleiding van dit topic op de community.Modem na elke aanpassing uit/aan gezet.We gebruiken een vast bedraad toestel zonder intelligentie (gewoon een ouderwetse druktoetsentelefoon dus).Wat gaat hier
Vaag, ik heb op mijn account een sipwachtwoord aan kunnen maken maar ik krijg van de Fritzbox (5590) de melding:Aanmelding van het internetnummer “gebruikersnaam” niet geslaagd. Remote site meldt oorzaak 401Ik heb die gebruikersnaam eens vervangen door mijn telefoon nummer maar dat gaf hetzelfde resultaat..het scriptje werkt op geleverde modem wel maar krijg de melding “geen gegevens voor fon1 en fon 2. De modem is een zyxel T54Ik kan zowiezo niets met dat modem want ik kom er niet in. Combinatie gebruikersnaam en wachtwoord werkt niet. Ook niet na een resetNu werkt mijn eerste inlog hier ook niet meer. op een of andere manier ging het met het aanmaken van het account mis. Wachtwoord vergeten aanklikken was vergeefs… of de reactie duurt lang heel lang.
1-5 Overgestapt naar Odido na de belofte van de medewerker dat alles zou blijven werken op mijn Fritzbox en de belofte dat de monteur op zaterdag of 's avonds langs zou komen.Op vrijdag 31-5 rond 14:00 is de monteur langs geweest voor de aanpassingen die volgens Odido nodig zouden zijn voor de overstap. Uiteindelijk heeft hij de internetverbinding werkend opgeleverd op mijn Fritzbox. De vaste telefoon heb ik daarna ook nog getest en deze werkte ook naar behoren. Op 10-6 krijg ik een e-mail getiteld: "Yes, het werkt!” met daarin de tekst "We hebben je vaste telefoonnummer meteen overgezet naar Odido. Binnen een half uurtje zou het moeten werken!” Dit heeft me getriggerd om de vaste telefoon nog maar eens te testen met een teleurstellend resultaat: het werkte niet meer. Vervolgens de servicedesk gebeld (kies dit, kies dat, postcode, inspreken etc) uiteindelijk een medewerker aan de lijn gekregen en de instructie om de Zyxel- (T56) modem aan te sluiten waarna ze nog voor 20:00 terug zoude
Tot een paar dagen geleden was ik een tevreden gebruiker van een cheapconnect account met mijn frizbox 4060 op odido glasvezel. Ik heb dit redelijk eenvoudig aan de praat gekregen en het werkt al dik een jaar prima. Tot 31 mei…..In de log van mijn fritzbox kan ik zien dat er geen connectie meer gemaakt kan worden. Ik zie de volgende fout: “Aanmelding van nummer xxxxx is niet geslaagd. Oorzaak: Remote site antwoord niet. Tijd overschreden.”Iets lijkt de verbinding in de weg te staan. Odido helpdesk ziet niets want geen standaard zyxel modem. Dat aankoppelen heeft ook geen zin want internet werkt prima. Cheapconnect ziet ook niets geks….glasvezelkastje, fritzboxrouter opnieuw opgestart…. Niets… Hoe kan dit ineens stoppen met werken? Iemand ideeën?
Volgens monteur niet mogelijk, terwijl dat bij de bestelling wel gevraagd is en bevestigend beantwoord.
Ik heb net een nieuwe internet en bellen aansluiting met de nieuwe zyxel modem. ik heb 2 telefoon poorten. Mijn tafel telefoon doet het prima op beide aansluitingen maar mijn Siemens Dect vindt geen verbinding. Hoe kan ik een dect station aansluiten?
Beste, Sinds enkele maanden zijn wij overgestapt naar glasvezel van Odido. We hebben een abonnement voor internet en TV. Wij hebben een alarminstallatie die bij melding uitbelt naar ons mobiele nummer. Omdat we geen vast bellen meer hebben geeft het alarm een foutmelding en kunnen we deze niet gebruiken. Van diegene die het alarm heeft geïnstalleerd begrepen we dat het mogelijk moet zijn het alarm via voIP zodanig aan te sluiten dat het alarm via internet kan uitbellen.Het is ons alleen niet duidelijk hoe we dit voor elkaar kunnen krijgen. is daar misschien een advies in te geven? Vriendelijk bedankt, Fam. Bakker
Ik krijg sedert een week geen melding meer op mijn vaste telefoon als er gebeld is en ook als er een voicemail bericht is ingesproken. Kan wel gebeld worden, er kan een voicemail bericht worden ingesproken, maar ik krijg het niet te zien op mijn telefoon. Erg lastig want het is noodzakelijk voor mij, naast mijn mobiele abonnement bij Odido. Graag hulp en een oplossing!
Ik kan niet gebeld worden op mijn vast bellen aansluiting. Ik heb alle stappen die genoemd worden gezet: powerflips van router en telefoon. Kunnen jullie het op afstand een zetje geven?
Goedemiddag,heb nu sinds een maand of 2 Internet en vaste telefonie via Odido (Mobiel had ik al). Alles werkt goed maar mijn vaste telefoons zitten uiteraard aangesloten op de Zycel Router van Odido (mijn eigen router heeft deze niet) kan ik op mijn eigen router rules/port forwarding doen, en zo ja welke zodat ik toch vast telefonie kan gebruiken op de Zyxel Router??
Ik krijg de melding dat mijn telefoonnummer niet meer in gebruik is????Dat lijkt te zijn gekomen nadat ik een wachtwoord heb mee gegeven aan mijn telefonie account ivm een eigen modem.Als ik dus nu bel met mijn mobiel naar mijn vaste nummer krijg ik dat het telefoonummer niet in gebruikt is.Het configureren van de Fritzbox werkt ook niet want dan komt de melding in het log bestand..
Sinds vorige week zijn we overgestapt van KPN naar Odido. Sindsdien krijg ik wisselgesprekken binnen. De klantenservice heeft me verwezen naar Gigaset, die ik vervolgens gebeld heb maar daar niets aan kan doen, omdat het probleem aan het netwerk ligt. In mijn Gigaset telefoon zijn de wisselgesprekken al uitgeschakeld. Vervolgens heb ik de klantenservice van Odido weer aan de telefoon gehad, en hun advies was om hier de vraag te stellen. Mijn verzoek aan jullie is om mijn wisselgesprekken uit te zetten
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.