Skip to main content

gigaset dx800a niet aan te melden bij Voip server. gebruik voip.t-mobilethuis.nl(37.143.85.54) met mijn username en zelf aangemaakte wachtwoord op de site van Odido. krijg steeds melding: geen verbinding met voip provider en daarna sip registratie mislukt. dit gebeurt achter de ont en de Zyxel t56 achter de ont en mijn eigen modem Draytek 2962, en ook achter een draytek 2927LTE(thuis).

telefonisch willen ze niet de moeite doen om mij te helpen of mijn aanmeld gegevens overeenstemmen met de gegevens in de server.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen

Hallo @HenkvdK 

Welkom op de community,  het is inderdaad nog niet mogelijk om je wachtwoord voor voip te wijzigen. Dit komt door een bug in het systeem, Odido is hard bezig dit op te lossen.

De enige manier tot nu toe is het te vragen via een moderator. Ik zal ze even taggen, @Tommie van Odido of @Demi van Odido kan een van jullie hier verder helpen.


Hi @HenkvdK, ik kom zo bij je terug in PB met de SIP gegevens! 


Mod edit: persoonlijke gegevens verwijderd.


 


@HenkvdK Ik vermoed dat de Zyxel je in de weg zit: die reserveert de SIP poort (5060) voor zijn eigen VOIP. Je zou eens kunnen proberen poort 5080 in te stellen in de Gigaset (overal waar 5060 staat in de web interface dat vervangen door 5080).

Dat doe je bij proxy server poort, poort registratie server enSIP poort voor listen port. Ik weet niet of er meer zijn.

Ik heb zelf geen Odido voip account, en kan dit dus niet echt testen, maar de VOIP server lijkt op poort 5080 ook te reageren. Best kans dus dat dit werkt

Stel ook STUN server in. Ik zelf gebruik stun.sipgate.net. Waarschijnlijk moet je wel een port forward instellen op de router van poort 5080 naar je VOIP doosje. Anders komen binnenkomende calls waarschijnlijk niet aan. Maar als bovenstaande werkt kan dat altijd nog


Ik ben heel benieuwd of dit werkt. Graag dus een reactie terug. Als dit werkt kunnen we ook andere klanten met een gelijksoortig probleem helpen


getest met zyxel en met draytek 2927lte op andere locatie maar werkt niet

 


Hmm, bummer. Je hebt daar wel STUN uitstaan. En dat heb je wel nodig omdat de router van de SIP paketten afblijft en je Gigaset zelf het juiste IP-adres moet weten.


heb getest met en zonder stunserver maar blijft niet werken. deze stunserver werkte goed met tweak


maar volgens het scherm staat stun uit: stun gebruiken: nee. Heb je met STUN aan getest?

 

De reden dat ik hiernaar vraag is dat je vorige router waarschijnlijk de ALG (application layer gateway) aan had staan voor port 5060. Maar omdat je hier een andere poort gebruikt zal de ALG waarschijnlijk geen SIP aanpassingen doen en moet de Gigaset direct het publieke IP-adres in de SIP pakketten zetten.


ik heb zowel met als zonder stun getest zelfs met Stun.sipgate.net werkt ook niet


Ik heb net wat packets zitten tracen en zie dat mijn Fritzbox wel accepteert dat ik port 5080 specificeer maar die niet gebruikt. Ik haat de config van Fritzboxes. Die is some zo onlogisch. Die stuurt wel verkeer van poort 5080 maar altijd naar port 5060. Zo stom.

Maar het gaf me wel een nieuw idee: zet 5060 overal terug BEHALVE bij listen ports, laat die op 5080. Willekeurige poorten gebruiken daar zou ook kunnen, maar dan is de kans groot dat je je registratie na een tijdje verliest. De SIP listen port op 5080 vast zetten heeft een grotere kans op succes.

Uitleg: de Zyxel zal in ieder geval de inkomende poort 5060 kapen. Doordat de Gigaset daar 5080 blijft gebruiken ben je van dat probleem af. Voor de sip server kant blijf je gewoon 5060 gebruiken. Ik moet nog eens in de firewall settings kijken of hij niet ook uitgaand 5060 wil kapen, ik hoop van niet.

Nog een idee: zet in ieder geval onder netwerk instellingen → nat →SIP ALG UIT


ga ik morgen proberen


Reageer