Skip to main content
Beantwoord

Grandstream HT801/HT802 VoIP configuratie

  • August 18, 2024
  • 4 reacties
  • 481 Bekeken

Ik ben overgekomen van KPN Glasvezel, maar stoei al enige tijd met het juist geconfigureerd krijgen van mijn Grandstream HT802 VOIP servertje. Gezien de vele configuratieopties van de Grandstream is het best een puzzel...

Heeft er iemand zelf ook een Grandstream HT801/HT802 draaien en deze wel succesvol aan de praat gekregen?

Zo ja, dan zou ik een aantal screenshots van de correcte instellingen zeer op prijs stellen!

Beste antwoord door mbeukers01

@mbeukers01 Wanneer heb je via Mijn Odido het wachtwoord veranderd? Daar zat een bug in die pas net is opgelost. Zou je nog eens kunnen proberen om hier een wachtwoord in te stellen? Even voor de zekerheid: je bent al over naar Odido? De VoIP-server is alleen vanaf het vaste Odido-netwerk bereikbaar.

 

Nou het zat inderdaad in het wachtwoord. Ik heb het wachtwoord aangepast en nu werkt het wel 😅

Dank voor je hulp.

 

 

4 reacties

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • August 19, 2024

Hoi @mbeukers01,

Welkom op de Community!

Ja, die heb ik ook. Ik heb nu even geen screenshots paraat, maar bij het instellen hoefde ik alleen de server, gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen. Daarna werkte het meteen. Kun je me meenemen in je setup? Achter welke router heb je de Grandstream aangesloten? Heb je problemen met bellen en/of gebeld worden of registreert hij helemaal niet? Ik denk graag met je mee.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • August 19, 2024

Super @TMTV !

Gegevens gevolgd van het Odidio formulier: Eigen Modem VOIP instellingen. Hij registreert inderdaad helemaal niet.

Setup zit achter een Omada TL-R606 router (met Omada Cloud controller).


TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • August 19, 2024

@mbeukers01 Wanneer heb je via Mijn Odido het wachtwoord veranderd? Daar zat een bug in die pas net is opgelost. Zou je nog eens kunnen proberen om hier een wachtwoord in te stellen? Even voor de zekerheid: je bent al over naar Odido? De VoIP-server is alleen vanaf het vaste Odido-netwerk bereikbaar.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • Antwoord
  • August 19, 2024

@mbeukers01 Wanneer heb je via Mijn Odido het wachtwoord veranderd? Daar zat een bug in die pas net is opgelost. Zou je nog eens kunnen proberen om hier een wachtwoord in te stellen? Even voor de zekerheid: je bent al over naar Odido? De VoIP-server is alleen vanaf het vaste Odido-netwerk bereikbaar.

 

Nou het zat inderdaad in het wachtwoord. Ik heb het wachtwoord aangepast en nu werkt het wel 😅

Dank voor je hulp.