Mijn eigen VoIP telefoonnummer wordt niet in mijn FRITZ!Box 5590 Fiber geregistreerd door Odido. Dat gaat wel, wanneer ik mijn Fritz!Box 5590 Fiber verbindt met een KPN glasvezel verbinding en een Ziggo internet verbinding. Bovendien krijg ik mijn VoIP telefoonnummer wel geregistreerd in mijn Gigaset NP 510 IP Pro Base Station, dat ik heb verbonden met mijn eigen WiFI netwerk, dat is verbonden met mijn FRITZ!Box 5590 Fiber. Met de Mobile VoIP App op mijn iPhone 12 Pro Max kan ik ook gewoon bellen met dezelfde VoIP Service Provider.
Mijn oude KPN telefoonnummer, Dat ik meer dan 10 jaar geleden heb ondergebracht bij CallVoip in Groningen heeft CallVoip wel kunnen later registreren in mijn FRITZ!Box 5590 Fiber.
Het pobleem en de oorzaak hiervan ligt dud duidelijk bij Odido.
Ik heb 4 dagen geleden dit probleem bij de Odido klantenservice??? gemeld en ik zou door de technische dioenst worden teruggebeld. Dat is tot op heden nog niet gebeurd.
Augustus vorig jaar had Odido problemen om mijn FRITZ!Box 5590 Fiber modem/router op het Odido glasvezel netwerk aangesloten te krijgen. Dat is toen na 3 keer proberen niet gelukt en zat ik steeds weer 1 week zoner glasvezel internet. Er wodt blijkbaar niet door de technicus gecontroleerd, of de verbinding tot stand is gekomen en glasvezel verbinding weer wodt teruggezet naar mein Huawei modem, zodat ik weer een week geen glasvezel internet had.
Een maand gelden heb ik het nog een keer geprobeerd, om mijn FRITZ!Box 5590 Fiber aan mijn Odido glasvezel verbinding aangesloten te krijgen en heb ik gedreigd naar KPN glasvezel over te stappen. Tot mijn grote verbazing is het toen mneteen gelukt om mijn FRITZ!Box 5590 Fiber modem/router op mijn glasvezel aan te sluiten. Waarom kon dat vorig jaar niet?
Het probleem met het niet registreren van mijn eigen VoIP telefoonnummer in mijn FRITZ!Box 5590 Fiber is voor mij nu weer een reden om eventueel naar KPN over te stappen.
De Odido glasvezel verbinding zelf werkt overigens zonder problemen. ik heb 1 Gbit/s upload en 1 Gbit/s download.