Skip to main content

Hallo Techneuten,

 

Heb vandaag dit modem van Odido geïnstalleerd, alles werkt behalve de vaste telefoon, alles is goed aangesloten, moet ik een speciaal trucje uitvoeren om de telefoon aan de praat te krijgen,? heb als test met de vaste telefoon naar mijn mobiel nummer van Odido gebeld maar dit werkt niet, dank voor het mee denken en mee kijken, groet.

Hallo @Kosmopoliet 

Brandt het telefonie lampje wel op de modem?

Is de telefoonkabel aangesloten op de PHONE1 poort?

Kijk ook eens in je Odido account bij instellingen, vast bellen, of je nummer daar al staat (dus actief)?


 

Hallo Waggas,

Lampje telefonie brandt niet op het modem, kabel is aangesloten op PHONE1, mijn nummer staat niet bij vast bellen, "Je aanvraag is in behandeling".

 


@Kosmopoliet 

Dan is het waarschijnlijk aan Odido om vaste telefonie te activeren, een moderator kan je hiermee helpen. Staat je klantnummer in je community profiel?


Gegevens staan in mijn profiel.

 


Hi @Kosmopoliet, welkom op onze Community!

Je abonnement staat nog niet op “Gereed”, dit zou moeten gebeuren zodra het modem aangesloten en online is. Heb je de aansluiting direct in het Zyxel modem zitten of zit er nog een ander modem tussen? Kan je het modem eens 30 seconden stroomloos maken en weer aansluiten? Wellicht springt hij dan goed.  


 

Hallo,

Aansluiting zit rechtstreeks op het Zyxel modem, heb de andere groene telefoonkabel geprobeerd, 1 minuut modem uit het stopcontact gehaald, geen resultaat.


Gebeld met Odido, vaste lijn werkt, dank u voor het mee denken en de hulp.


Fijn om te horen dat het opgelost is @Kosmopoliet


Reageer