Reparatie Pixel Buds Pro verloopt verre van soepel Jammer genoeg lijkt mijn hele bestaan hier op dit forum te draaien om de Pixel Buds Pro en de service daaromheen. Eerst natuurlijk de levering zelf die zeer lang op zich liet wachten, en dan nu ook de garantieafhandeling. Om even een korte tijdlijn te schetsen: Op 14 januari 2023 (eindelijk) de pixel buds in ontvangst genomen Mid-december 2024 beginnen zich kuren te vertonen in de linker bud Na de kerstdagen geprobeerd de buds online aan te melden voor reparatie onder garantie Dit ging niet, de pixel buds stonden niet in de lijst van apparaten om te selecteren bij jullie pagina Dr. Mobile/Dynafix Contact opgenomen met de klantenservice. Deze gaven aan dat ik de buds gewoon kon inleveren bij een Odido winkel en dan zal het wel goed komen Vrijdag 27 december de buds ingeleverd bij de dichtstbijzijnde Odido winkel. Zij hebben de buds vervolgens opgestuurd naar Dynafix Gedurende dit traject veel verwarrende communicatie ontvangen, over bijvoorbeeld een smartwatch en dat deze onherstelbaar beschadigd zou zijn Op 7 januari bericht gehad van Odido: “De technicus heeft je toestel gerepareerd. Je toestel wordt nu klaargemaakt voor terugsturen” Vervolgens ook een email van Dynafix dat de ‘smart watch’ niet gerepareerd kon worden onder garantie. Er zou water/val/stoot/drukschade geconstateerd zijn en de ‘smart watch’ zou onherstelbaar beschadigd zijn. Odido klantenservice snapte de communicatie hierboven zelf ook niet. Na zelf contact te hebben opgenomen met Dynafix gaven deze aan dat het probleem heel simpel is: Dynafix werkt niet aan buds. Omdat het type ook niet in het systeem staat kon er dus geen correct status label aan gehangen worden. Nee het is geen smart watch, en nee er is geen water/val/stoot/drukschade geconstateerd. De buds zijn niet eens aangeraakt, en zijn teruggestuurd zoals ontvangen. Quote van Dynafix: “Daar wij deze niet servicen konden wij niet de juiste gegevens vermelden. {...} De shop moet zorgen voor een oplossing. Onze welgemeende excuses voor de verwarring.” In deze twee weken is er dus effectief niks gedaan Op vrijdag 10 januari waren mijn Pixel Buds weer terug in de Odido shop, en op zaterdag 11 januari heb ik deze opgehaald. De mensen in de winkel wisten nu ook niet wat ze hier mee aanmoesten. Ze gingen een e-mail sturen naar hoofdkantoor en zouden contact met me opnemen, dit is vooralsnog niet gebeurd. Omdat ik de bui al zag hangen heb ik op 11 januari zelf contact opgenomen met de klantenservice. Er zou een case worden aangemaakt die door de ‘Repair’ afdeling binnen 2 werkdagen in behandeling zou worden genomen, en ik zou dan wat van ze horen Woensdag 15 januari weer contact gezocht met de klantenservice. We waren nu op werkdag 3 en ik had nog niks gehoord Mevrouw aan de telefoon kon weinig zien behalve dat het nog niet was opgepakt. Ze vroeg me te wachten tot vandaag. Ook zou ze het zelf nauw in de gaten houden en contact met me opnemen als ze iets hoorde. Vandaag, vrijdag 17 januari, 3 weken sinds ik de buds in eerste instantie heb aangemeld voor reparatie, nog niks gehoord. Dus heb ik zojuist maar weer even gebeld. De vriendelijke medewerker vertelde me onder andere Dat de vorige case nooit goed is doorgezet Dat deze dus ook is gesloten zonder enige vorm van communicatie Dat hij (en ikzelf ook) teleurgesteld was in hoe zijn collega’s van alles beloven en het dan zo afhandelen. Hij heeft een nieuwe case voor me aangemaakt, en nu hopen op het beste. Case nummer is 75585571 Wat wil ik met dit topic? Ik wil dat dit nu eens goed opgepakt wordt. Als consument heb ik recht op reparatie of vervanging onder garantie binnen een redelijke termijn. Die redelijke termijn is nu onderhand wel opgebruikt, en het enige wat er is gebeurd is dat ik van het kastje naar de muur ben gestuurd en nog geen stap verder ben dan dat ik drie weken geleden was. Ja, de collega heeft me zojuist heel goed en vriendelijk geprobeerd te helpen, waarvoor mijn dank, maar gezien mijn eerdere ervaringen met zowel mijn klacht over de levering van deze zelfde buds als met dit hele garantie traject kan ik niet anders dan sceptisch zijn. Dus wat ik ik: Dat Odido haar verantwoordelijkheid neemt door de dit garantie traject goed op te pakken en zich aan haar beloftes en plichten houdt Dat mijn problemen met de Pixel Buds uiterlijk deze maand (Dus uiterlijk 31 januari, 14 dagen vanaf vandaag) zijn opgelost. Oplossingen zouden kunnen zijn: De buds zijn uiterlijk 31 januari weer gerepareerd en in mijn bezit De buds zijn uiterlijk 31 januari vervangen en weer in mijn bezit De kosten voor de buds worden aan mij uitbetaald en staan uiterlijk 31 januari op mijn rekening Ik hoop op een goede afloop