Skip to main content
  • 4,805 Topics
  • 30,578 Reacties
4805 Topics
Reparatie Pixel Buds Pro verloopt verre van soepel
Jammer genoeg lijkt mijn hele bestaan hier op dit forum te draaien om de Pixel Buds Pro en de service daaromheen. Eerst natuurlijk de levering zelf die zeer lang op zich liet wachten, en dan nu ook de garantieafhandeling. Om even een korte tijdlijn te schetsen: Op 14 januari 2023 (eindelijk) de pixel buds in ontvangst genomen Mid-december 2024 beginnen zich kuren te vertonen in de linker bud Na de kerstdagen geprobeerd de buds online aan te melden voor reparatie onder garantie Dit ging niet, de pixel buds stonden niet in de lijst van apparaten om te selecteren bij jullie pagina Dr. Mobile/Dynafix Contact opgenomen met de klantenservice. Deze gaven aan dat ik de buds gewoon kon inleveren bij een Odido winkel en dan zal het wel goed komen Vrijdag 27 december de buds ingeleverd bij de dichtstbijzijnde Odido winkel. Zij hebben de buds vervolgens opgestuurd naar Dynafix Gedurende dit traject veel verwarrende communicatie ontvangen, over bijvoorbeeld een smartwatch en dat deze onherstelbaar beschadigd zou zijn Op 7 januari bericht gehad van Odido: “De technicus heeft je toestel gerepareerd. Je toestel wordt nu klaargemaakt voor terugsturen” Vervolgens ook een email van Dynafix dat de ‘smart watch’ niet gerepareerd kon worden onder garantie. Er zou water/val/stoot/drukschade geconstateerd zijn en de ‘smart watch’ zou onherstelbaar beschadigd zijn. Odido klantenservice snapte de communicatie hierboven zelf ook niet. Na zelf contact te hebben opgenomen met Dynafix gaven deze aan dat het probleem heel simpel is: Dynafix werkt niet aan buds. Omdat het type ook niet in het systeem staat kon er dus geen correct status label aan gehangen worden. Nee het is geen smart watch, en nee er is geen water/val/stoot/drukschade geconstateerd. De buds zijn niet eens aangeraakt, en zijn teruggestuurd zoals ontvangen. Quote van Dynafix: “Daar wij deze niet servicen konden wij niet de juiste gegevens vermelden. {...} De shop moet zorgen voor een oplossing. Onze welgemeende excuses voor de verwarring.” In deze twee weken is er dus effectief niks gedaan Op vrijdag 10 januari waren mijn Pixel Buds weer terug in de Odido shop, en op zaterdag 11 januari heb ik deze opgehaald. De mensen in de winkel wisten nu ook niet wat ze hier mee aanmoesten. Ze gingen een e-mail sturen naar hoofdkantoor en zouden contact met me opnemen, dit is vooralsnog niet gebeurd. Omdat ik de bui al zag hangen heb ik op 11 januari zelf contact opgenomen met de klantenservice. Er zou een case worden aangemaakt die door de ‘Repair’ afdeling binnen 2 werkdagen in behandeling zou worden genomen, en ik zou dan wat van ze horen Woensdag 15 januari weer contact gezocht met de klantenservice. We waren nu op werkdag 3 en ik had nog niks gehoord Mevrouw aan de telefoon kon weinig zien behalve dat het nog niet was opgepakt. Ze vroeg me te wachten tot vandaag. Ook zou ze het zelf nauw in de gaten houden en contact met me opnemen als ze iets hoorde. Vandaag, vrijdag 17 januari, 3 weken sinds ik de buds in eerste instantie heb aangemeld voor reparatie, nog niks gehoord. Dus heb ik zojuist maar weer even gebeld. De vriendelijke medewerker vertelde me onder andere Dat de vorige case nooit goed is doorgezet Dat deze dus ook is gesloten zonder enige vorm van communicatie Dat hij (en ikzelf ook) teleurgesteld was in hoe zijn collega’s van alles beloven en het dan zo afhandelen. Hij heeft een nieuwe case voor me aangemaakt, en nu hopen op het beste. Case nummer is 75585571 Wat wil ik met dit topic? Ik wil dat dit nu eens goed opgepakt wordt. Als consument heb ik recht op reparatie of vervanging onder garantie binnen een redelijke termijn. Die redelijke termijn is nu onderhand wel opgebruikt, en het enige wat er is gebeurd is dat ik van het kastje naar de muur ben gestuurd en nog geen stap verder ben dan dat ik drie weken geleden was. Ja, de collega heeft me zojuist heel goed en vriendelijk geprobeerd te helpen, waarvoor mijn dank, maar gezien mijn eerdere ervaringen met zowel mijn klacht over de levering van deze zelfde buds als met dit hele garantie traject kan ik niet anders dan sceptisch zijn. Dus wat ik ik: Dat Odido haar verantwoordelijkheid neemt door de dit garantie traject goed op te pakken en zich aan haar beloftes en plichten houdt Dat mijn problemen met de Pixel Buds uiterlijk deze maand (Dus uiterlijk 31 januari, 14 dagen vanaf vandaag) zijn opgelost. Oplossingen zouden kunnen zijn: De buds zijn uiterlijk 31 januari weer gerepareerd en in mijn bezit De buds zijn uiterlijk 31 januari vervangen en weer in mijn bezit De kosten voor de buds worden aan mij uitbetaald en staan uiterlijk 31 januari op mijn rekening Ik hoop op een goede afloop
Upgrade internet 100Mbit/s naar 400Mbit/s incl. nieuw Zyxel modem
Beste lezer, We zijn al aardig wat jaren klant voor mobiel, glasvezel internet en voorheen ook tv. Nu hebben we besloten om ons glasvezel internet te gaan upgraden. We wilde een upgrade in snelheid alsmede het modem (Zyxel T-50 > Zyxel T-56).Dit alles heb ik telefonisch met een medewerker van Odido kunnen regelen door mijn oude Odido glasvezel abonnement op te zeggen (gaat uit op 15-02-2025) en direct een nieuwe aan te vragen per diezelfde datum. Klinkt redelijk eenvoudig zou je zeggen. In de tussentijd heb ik al meerdere malen telefonisch contact gehad. Mijn opzegging is namelijk wel deels verwerkt in mijn Odido account (status In behandeling) maar van mijn nieuwe abonnement ontbreek nog elk spoor. Na mijn laatste telefoontje kreeg ik wel een bevestiging per e-mail over mijn nieuwe aansluiting. Daarbij zou ik ook binnen enkele dagen een e-mail ontvangen van de installateur voor het maken van een afspraak. Dat laatste is (hoe verrassend) nog niet gebeurd. Ook kan ik nergens een bevestigde startdatum vinden van mijn nieuwe aansluiting. Inmiddels is gisteren wel het installatiepakket binnengekomen. Omdat er nu al Odido glasvezel binnenkomt, ik niet heel veel vertrouwen heb in het maken van een afspraak met Guidion en ik redelijk wat ervaring heb met het aansluiten van dergelijke apparatuur, heb ik het zelf gisteren werkend aangesloten. Weliswaar nu nog ‘beperkt’ tot een snelheid van 100Mbit/s, maar dat zou per 15-02-2025 naar de nieuwe contractsnelheid moeten gaan. Ik heb de volgende vragen: Hoe en wanneer komt mijn nieuwe glasvezel aansluiting in mijn Odido account? Ik kan nu niks toevoegen omdat er al een bestaande aansluiting in staat. Gaat de internetsnelheid per 15-02-2025 straks ‘automatisch’ naar 400Mbit/s? Alle nieuwe en benodigde hardware daarvoor is momenteel al actief. Als het antwoord op bovenstaande vraag met ‘Ja’ beantwoord is; Kan de Guidion monteur dan weg blijven? Als ik het forum zo lees dan hebben ze al te weinig capaciteit en heeft alleen koffiedrinken hier weinig zin. Alvast bedankt voor de reactie! Met vriendelijke groet, Jim
Na maanden nog steeds geen internet en tv. Geduld raakt op.
Wij zouden eind van het jaar overstappen naar Odido. Het contract is afgesloten op 1 November; op 3 december is de monteur geweest, en we zouden ’s avonds internet hebben. Niet dus, maar het kon 5 werkdagen duren hoorden we de eerste keer dat mijn vader Odido belde. Wederom niet dus, talloze keren gebeld, steeds werd er ‘melding gemaakt’ en ‘zou het probleem opgelost worden’, maar nog steeds niks. Het contact is slecht, het beloofde terugbellen gebeurt vaker niet dan wel. Inmiddels contact geweest met de fiberexploitant (Open Dutch Fiber - doorverwezen vanuit Odido), maar die konden niets doen. De aannemer (Guidion) zou dit moeten oplossen. Daarmee doorverbonden, en die konden zonder melding niets, dus terugverbonden met Odido. Zijn we inmiddels rond ! Kastje naar de muur… Het probleem is waarschijnlijk dat hier in de wijkcentrale iets moet worden omgepatched. Maar ondertussen zitten wij met de gebakken peren. We krijgen wel gratis codes voor een hotspot te maken, maar dat werkt ook niet ideaal. Het werkt sloom, tv kijken is niet comfortabel en thuiswerken is bijna onmogelijk. Daarnaast is er precies 0 voortgang geweest, dus hoopvol zijn we niet. Na het afsluiten van het contract zijn we nu bijna 3 maanden verder. De oplossing die beloofd wordt zie ik niet meer gebeuren. We zijn inmiddels wel klaar hiermee. Denk aub goed na voordat je ervoor kiest om naar Odido over te stappen, want hier worden we moedeloos van..
Aansluiting internet gaat pas na 2 weken op nieuw adres in
Hallo, Eind december heb ik bij Odido als nieuwe klant een internet-abonnement afgesloten. Ik verhuis eind januari naar dit adres, en heb 31 januari aangegeven als startdatum van het abonnement. Op het adres waar ik ga wonen, woont nu iemand die ook bij Odido zit. Degene die er nu woont, heeft begin januari al aangegeven dat hij uit het appartement gaat, en daarmee dus zijn abonnement per 31 januari op het adres laten aflopen. Na het afsluiten van het contract kreeg ik een bevestiging, maar daarna heb ik niks meer ontvangen. Ook kon ik met het opgegeven mailadres geen bestelling vinden op de website. Daarom belde ik op 26 januari nog eens naar de klantenservice. De bestelling was ergens in het systeem blijven hangen, maar werd doorgezet. Erg fijn! Toen ik meteen hierna een afspraak met de monteur wilde inplannen, zag ik dat dit pas per 12 februari kon. Omdat de verbinding pas per 12 februari zou ingaan. Na een paar belletjes met de klantenservice snap ik eigenlijk nog steeds niet waarom dit pas bijna twee weken na de aangegeven startdatum gebeurt. Er werd eerst gezegd dat het lang duurt om een monteur bij de wijkcentrale te laten komen omdat we een ‘bureaucratisch land’ zijn. Ik heb daarna nog even gecheckt bij degene die nu op het adres woont, en binnen dezelfde wijk blijft. Hij gaf zijn verhuizing een week nadat ik dat deed door, en heeft inmiddels al bevestiging dat de lijn geactiveerd is op zijn nieuwe adres. Dus dat vind ik vreemd. Daarna belde ik opnieuw, en kreeg ik te horen dat het komt omdat de huidige bewoner ook bij Odido zit, en jullie de lijn nog een paar weken vasthouden als iemand onverhoopt toch terugkomt op zijn beslissing. Inmiddels heeft hij een mail gekregen met de boodschap dat er een verzoek is gedaan om de lijn op het huidige adres (waar wij gaan wonen) over te nemen, en dat dit per 12 februari gedaan wordt. Ik snap niet helemaal waarom dit niet gewoon per 31 januari - of desnoods 1 of 2 februari - kan. Hij zou hier akkoord mee gaan, en komt ook zeker niet terug op zijn beslissing aangezien hij gewoon een nieuw appartement heeft. Ik hoop dat er toch een oplossing gevonden kan worden zodat we sneller gebruik kunnen maken van ons internet-abonnement! Anders zou ik graag gecompenseerd worden voor de weken zonder internet. Ten minste door geen abonnementskosten in rekening te brengen, en het liefst ook een compensatie voor de kosten van extra mobiele GB’s om toch thuis te kunnen werken. Alvast bedankt voor het meedenken!

Laatst verdiende badges

• Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen