Skip to main content

aanleg glasvezel straat naar mijn woning


Hallo allemaal,

Ik heb een eerste huis gekocht en zal deze over 2 weken betrekken. Nu heb ik een glasvezel abonnement van Odido aangevraagd. Ik had namelijk op de site gecheckt of er glasvezel in mijn wijk ligt en dat is het geval.

nu is er wel glasvezel in de straat, maar echter geen kabel vanuit de straat naar mijn huis. Hoe zit het verder met de installatie? Doet de installateur van Odido dit of moet dit via een extern bedrijf? Daar komen nog wel wat grondwerkzaamheden bij kijken lijkt me.

 

Uitgelichte reactie

17 oktober 2024

Hallo @Hartthomas85 

Na het plaatsen van je bestelling komt eerst de netwerkbeheerder/aannemer langs om de kabel onder de tuin door naar de gevel te schieten, daarna wordt de kabel naar binnen geboord en aangesloten in een glasvezelaansluitpunt.

Zodra het glasvezel gereed is voor gebruik dan ontvang je het installatiepakket en een mail om een afspraak te maken met Guidion voor de installatie thuis.

16 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21133 reacties
  • 17 oktober 2024

Hallo @Hartthomas85 

Na het plaatsen van je bestelling komt eerst de netwerkbeheerder/aannemer langs om de kabel onder de tuin door naar de gevel te schieten, daarna wordt de kabel naar binnen geboord en aangesloten in een glasvezelaansluitpunt.

Zodra het glasvezel gereed is voor gebruik dan ontvang je het installatiepakket en een mail om een afspraak te maken met Guidion voor de installatie thuis.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 17 oktober 2024
Waqqas schreef:

Hallo @Hartthomas85 

Na het plaatsen van je bestelling komt eerst de netwerkbeheerder/aannemer langs om de kabel onder de tuin door naar de gevel te schieten, daarna wordt de kabel naar binnen geboord en aangesloten in een glasvezelaansluitpunt.

Zodra het glasvezel gereed is voor gebruik dan ontvang je het installatiepakket en een mail om een afspraak te maken met Guidion voor de installatie thuis.

Hallo en bedankt voor de snelle reactie! Wij krijgen de sleutel op 6 november. Aangezien ik thuis werk is het belangrijk dat ik zsm internet heb. Ik weet niet hoe snel zo’n monteur de kabel onder de tuin kan schieten. Idealiter is dit op 7 november waarna op 8 november iemand van Guidion komt voor de installatie thuis. Is zo’n termijn realistisch?


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21133 reacties
  • 17 oktober 2024

@Hartthomas85 

Nee, beide partijen zullen op afspraak langskomen, verder is de kabel binnen 1 dag binnen.

Dit hele proces kan tot enkele weken duren.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 17 oktober 2024
Waqqas schreef:

@Hartthomas85

Nee, beide partijen zullen op afspraak langskomen, verder is de kabel binnen 1 dag binnen.

Dit hele proces kan tot enkele weken duren.

En zitten hier extra kosten aan verbonden?


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21133 reacties
  • 17 oktober 2024

@Hartthomas85 

Meestal niet. Een stopcontact laten plaatsen of een internetkabel door een lege leiding trekken is wel meerwerk dus daar betaal je apart voor aan Guidion indien nodig.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 18 oktober 2024

Nu heb ik een mail gekregen dat er 6 november een netwerk partner om de glasvezelaansluiting te activeren. Dit betreft het leggen van de kabel van de straat/stoep naar mijn huis? En dan 11 november komt guideon langs. Is me niet helemaal duidelijk wie nu precies wat doet..


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21133 reacties
  • 18 oktober 2024

@Hartthomas85 

Op 6 november komen ze dus de glasvezel kabel naar binnen brengen en activeren, op 11 november komt Guidion de mediaconverter en router aansluiten.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 18 oktober 2024
Waqqas schreef:

@Hartthomas85

Op 6 november komen ze dus de glasvezel kabel naar binnen brengen en activeren, op 11 november komt Guidion de mediaconverter en router aansluiten.

Aha helder! Op die 6 november moet daar iemand bij aanwezig zijn? We krijgen de sleutel pas om 17:00, dus daarvoor wonen we er eigenlijk “officieel” nog niet.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21133 reacties
  • 18 oktober 2024

@Hartthomas85 

Ze moeten wel bij de meterkast kunnen om binnen het glasvezelaansluitpunt te plaatsen..


  • 171 reacties
  • 18 oktober 2024
Waqqas schreef:

@Hartthomas85

Meestal niet. Een stopcontact laten plaatsen of een internetkabel door een lege leiding trekken is wel meerwerk dus daar betaal je apart voor aan Guidion indien nodig.

Een stopcontact kan een KPN netwerk monteur gratis plaatsen indien de zekeringkast stroomlos kan worden gemaakt (hoofdschakelaar aanwezig of de monteur is opgeleid voor werken onder laagspanning <1000v). Kan een Guidion monteur het ook niet zoiets doen?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 18 oktober 2024
Waqqas schreef:

@Hartthomas85

Ze moeten wel bij de meterkast kunnen om binnen het glasvezelaansluitpunt te plaatsen..

Net gebeld met odido. eerst een meneer die zei dat er al een glasvezelaansluiting was in het huis al. Dat terwijl de huidige eigenaren van het huis aangeven dat er niets is. Wederom met odido gebeld en wordt er aangegeven door iemand anders dat er inderdaad geen aansluiting is. Beetje vaag zo allemaal


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 18 oktober 2024
Waqqas schreef:

@Hartthomas85

Ze moeten wel bij de meterkast kunnen om binnen het glasvezelaansluitpunt te plaatsen..

Ik heb net met Delta de netwerkbeheerder contact gehad en zij geven aan dat er vorig jaar in het huis wel degelijk een glasvezelpunt is geïnstalleerd. Heel raar dat de huidige bewoners dit dan niet weten haha.

 

in dat geval hoeft enkel nog de glasvezel bij de verdeelkast in de straat geactiveerd te worden en moet er iemand van guideon komen om de router te installeren?


  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 18 oktober 2024

Beste @Hartthomas85,

Ik raad je aan om rechtsreeks te kiezen voor Delta als aanbieder, i.p.v. Odido. Dan heb je bij problemen gelijk je internetabonnement afgesloten bij dezelfde partij als de netwerkbeheerder. Ik zit nu al drie maanden zonder glasvezelinternet en het lukt Odido maar niet om Delta langs te laten komen voor een probleem dat alleen Delta kan oplossen. Dus als je nog terug kan: 'doen!', is mijn advies. 


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 17 februari 2025

Beste Odido,

Medio 2024 heb ik een glasvezelabonnement besteld bij u. De partij die de kabels in de straat aanlegt heeft 1 kabel te weinig getrokken tot de portiek. Sindsdien is het mij niet gelukt om deze kabel (van netwerkbeheerder Odido) te laten leggen. Op verzoek van Alexum heb ik Open Dutch Fiber een mail gestuurd op 28 januari 2025 om de kabel aan te leggen tot de portiek. Ik wacht nu circa 8 maanden op de aanleg. In deze 8 maanden heb ik circa 6 keer thuis moeten blijven zodat telkens een andere onderaannemer op zoek kon gaan naar die ene kabel onder de tegels. Alle 6 de onderaannemers hebben geen kabel gevonden. Hiernaast heb ik wel 10 keer gebeld met Alexum hierover. Ook zij krijgen ODF niet aan de bak. ODF lijkt het verzoek voor de aanleg van deze kabel naast zich neer te leggen. Wat kunt u hier aan doen?


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9047 reacties
  • 17 februari 2025

Hoi ​@ballebak ,

Het is niet netjes om iemand zijn topic te kapen met je eigen verhaal. Gelukkig heb je ook een eigen topic gestart.


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 17 februari 2025

Kapen? Ik ben geen piraat, gekko :p

Ik was in de veronderstelling dat klachten onder bestaande topics moesten komen als die al waren aangemaakt. Later kwam ik erachter dat dat niet zo is en wilde mijn bericht verwijderen, maar dat kon niet meer.

Groetjes


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen