Skip to main content

Beste medewerkers van Odido,

Op 27 november heb ik een abonnement bij Odido afgesloten. Totdat jullie de lijn hebben overgezet, maak ik nog gebruik van Ziggo. Helaas ervaar ik grote problemen met de overstap.

Ik heb inmiddels vier keer een afspraak gemaakt met Guidion, maar deze worden telkens geannuleerd of de monteur komt niet opdagen. Ik heb al meerdere keren contact gehad met Guidion, maar zonder resultaat. Vaak is er geen ruimte voor een nieuwe afspraak, waarna ik mijn beschikbaarheid doorgeef. Vervolgens moet ik weer een week wachten voordat er een nieuwe afspraak wordt ingepland, die dan opnieuw wordt geannuleerd.

Ik ben inmiddels ten einde raad en wil graag direct contact met een monteur om een afspraak te maken of om te achterhalen wat er misgaat. De klantenservice van Guidion biedt geen toereikende oplossing en lijkt niet over voldoende bevoegdheden te beschikken om dit op te lossen.

Daarnaast heeft deze situatie mij inmiddels al €170 gekost, omdat ik Ziggo en extra diensten moet blijven betalen terwijl Odido volgens afspraak de overstap zou regelen.

Ik verzoek jullie dringend om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Met vriendelijke groet,
Jesper H

Inmiddels is de afspraak weer gewijzigd van volgende week zaterdag naar maandag 20 januari. Dat zou mijn derde vrije dag worden, terwijl ik geen enkele hoop heb dat de monteur nu wel echt komt. 

Welkom op onze community! ​@Jesperh 

Allereerst mijn oprechte excuses voor deze ervaring en situatie. Dit is niet wat je van ons gewend mag zijn. Ik geef je graag meer duidelijkheid over wat je kan verwachten! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om te kijken wat er aan de hand is. De afspraak met Guidion wordt (steeds) verplaatst, omdat de werkzaamheden in de wijkcentrale nog niet zijn afgerond. Dit is wat wij doorkrijgen van de netwerkbeheerder. Echter is dit natuurlijk niet de bedoeling op deze manier. 

Ik heb daarom gelijk bij mijn collega’s van de technische dienst aan de bel getrokken met de vraag of zij de actuele opleverdatum aan mij kunnen doorgeven. Voor zover ik zelf kan inzien staat dit nu wel gepland voor de 20e voor zowel de netwerkbeheerder als Guidion. 

Zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik dit ook gelijk aan jou weten. Daarnaast wil ik sowieso een vergoeding voor je regelen na al dit ongemak. Hoe dit er precies uitziet, kan ik nu nog niet zeggen. Dit, omdat ik dit pas kan doen als de oplevering gereed is. 

Laat je het mij weten als je nog vragen hebt? Ik sta voor je klaar! 

Beste Teresa,

Dank voor u snelle reactie. Als je mij op de hoogte kan houden van de terugkoppeling dan zou ik dat erg waarderen. Normaal gesproken worden de werkzaamheden in de wijkcentrale en aan huis ook op dezelfde dag uitgevoerd dus ik hoop dat het deze keer wel goed komt. Verder zou ik een vergoeding erg waarderen. Hoe kan ik na de oplevering met u in contact komen voor de vergoeding?

Met vriendelijke groet,

Jesper Hegeman

@Jesperh Graag gedaan natuurlijk! 

Ik heb vooralsnog geen terugkoppeling ontvangen, maar deel dit natuurlijk met je zodra ik meer weet. Ik hoop inderdaad ook dat de werkzaamheden op dezelfde dag plaatsvinden! 

Je kan via dit topic met mij in contact komen. Als je hier een bericht stuurt, help ik je gelijk verder! 😊

Beste ​@Teresa van Odido 

Heb jij inmiddels terugkoppeling gehad?

Er is afgelopen zaterdag weer niemand langs geweest. Mijn laatste mail vanuit Odido zegt dat vandaag mijn glasvezelaansluiting wordt geactiveerd. Maar er is nog niemand langs geweest van guidion.

Met vriendelijke groet,

Jesper

@Teresa van Odido reminder.

@Cheyenne van Odido ik wil zo snel mogelijk geholpen worden. Dit is wat ik heb ontvangen van Guidion op 20 januari.

Hi je spreekt met Lisa van Guidion! Wij hebben contact opgenomen met de monteur , uw wijkcentrale is nog steeds niet toegankelijk. Onze monteur heeft hiervoor contact opgenomen met de netwerkbeheerder (KPN) zij pakken dit op. Pas wanneer uw wijkcentrale toegankelijk gemaakt wordt door uw netwerkbeheerder, kan é;en van onze monteurs langskomen. Excuses voor het ongemak.

Op de vraag hoe lang dit nog kan gaan duren krijg ik dit antwoord: 

Helaas hebben wij daar geen indicatie van, u kunt hiervoor het beste via de provider contact opnemen met de netwerkbeheerder

Hey ​@Jesperh, wij zijn ervan op de hoogte dat de wijkcentrale niet toegankelijk is geweest voor de monteur. Wij hebben KPN hierover gemaild en wachten nu op antwoord! 

Reageer