Skip to main content

Aanleg glasvezel van straat naar mijn portiek

• 17 februari 2025
  • 2 reacties
  • 81 Bekeken

Beste Odido,

Medio 2024 heb ik een glasvezelabonnement besteld bij u. De partij die de kabels in de straat aanlegt heeft 1 kabel te weinig getrokken tot de portiek. Sindsdien is het mij niet gelukt om deze kabel (van netwerkbeheerder Odido) te laten leggen. Op verzoek van Alexum heb ik Open Dutch Fiber een mail gestuurd op 28 januari 2025 om de kabel aan te leggen tot de portiek. Ik wacht nu circa 8 maanden op de aanleg. In deze 8 maanden heb ik circa 6 keer thuis moeten blijven zodat telkens een andere onderaannemer op zoek kon gaan naar die ene kabel onder de tegels. Alle 6 de onderaannemers hebben geen kabel gevonden. Hiernaast heb ik wel 10 keer gebeld met Alexum hierover. Ook zij krijgen ODF niet aan de bak. ODF lijkt het verzoek voor de aanleg van deze kabel naast zich neer te leggen. Wat kunt u hier aan doen?

Uitgelichte reactie

17 februari 2025

Odido is geen netbeheerder,  zij huurt vezels van netbeheerders,  zeg maar de eigenaren zoals ODF, KPN, Glaspoort, Delta etc. 

Odido heeft verder geen zeggenschap of invloed van de rollout en aanleg. Maar als ODF aangeeft in een bepaalde wijk de aanleg te gaan doen, dan wordt de postcode checker as gepast en kan de bestelling bij Odido starten en ODF verder de aanleg gaan doen.

Als blijkt dat een capaciteit uitdaging in de vezels is ontstaan, wat zelfs na de werkzaamheden van 6 aannemers niet kan worden hersteld, dan is de grens van de mogelijkheden van oDF bereikt en kun je ervan uitgaan dat die ODF vezel niet gaat komen.

Gelukkig voor jou heeft KPN en Glaspoort ervoor gekozen altijd en overal eigen glasvezel aan te leggen. Die dubbelen dus de aansluitingen,  ook waar al glasvezel ligt. Dat zal voor 2033 zijn. Dat is namelijk het jaar dat KPN overal se koperkabel uitgeschakeld wil hebben.

Mischien is klik en klaar tot die tijd nog een goed alternatief voor jou! Zeg maar glasvezel door de lucht en maandelijks opzegbaar.

2 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9047 reacties
  • 17 februari 2025

Odido is geen netbeheerder,  zij huurt vezels van netbeheerders,  zeg maar de eigenaren zoals ODF, KPN, Glaspoort, Delta etc. 

Odido heeft verder geen zeggenschap of invloed van de rollout en aanleg. Maar als ODF aangeeft in een bepaalde wijk de aanleg te gaan doen, dan wordt de postcode checker as gepast en kan de bestelling bij Odido starten en ODF verder de aanleg gaan doen.

Als blijkt dat een capaciteit uitdaging in de vezels is ontstaan, wat zelfs na de werkzaamheden van 6 aannemers niet kan worden hersteld, dan is de grens van de mogelijkheden van oDF bereikt en kun je ervan uitgaan dat die ODF vezel niet gaat komen.

Gelukkig voor jou heeft KPN en Glaspoort ervoor gekozen altijd en overal eigen glasvezel aan te leggen. Die dubbelen dus de aansluitingen,  ook waar al glasvezel ligt. Dat zal voor 2033 zijn. Dat is namelijk het jaar dat KPN overal se koperkabel uitgeschakeld wil hebben.

Mischien is klik en klaar tot die tijd nog een goed alternatief voor jou! Zeg maar glasvezel door de lucht en maandelijks opzegbaar.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 17 februari 2025

ODF is dus eigenaar. Prima. Capaciteit is geen uitdaging, waar haal je dat nou vandaan? Ze hebben één kabel vergeten en vinden het mogelijk niet de moeite waard om voor die ene kabel inspanning te verrichten. Ik zal het via een andere kanaal proberen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen