Alles voor jou als nieuwe klant onder één dak. Van de aanvraag en de Overstapservice tot aan de installatie en de monteur!
Recent actief
Hallo, Mijn abonnement is omgezet van DSL naar glasvezel en ik heb de media converteert/ ONT kastje sinds maandag al binnen. Wanneer krijg ik een bericht van Guidion voor het maken van een aanspraak voor de installatie? Met vriendelijke groet, C.K.
Goedemorgen, ik probeer een verhuizing door te geven maar op het moment dat ik kies voor het installatie pakket op een ander adres af te laten leveren krijg ik een foutmelding dat het adres niet bestaat.
Hallo! Waarom is glasvezel instabiel? DSL was wel stabiel.
Sinds 2 dagen Odido maar printer werkt niet op Epson XP-2155 geen wifi
Hallo, Ze hebben bij ons in de straat glasvezel aangelegd, en sinds 2 weken hebben ze de kabel naar binnen geschoten en een kastje geplaatst.Maar wanneer kan ik nu gebruik maken van glasvezel in mijn wijk postcode is 2331sl. Bvd
Gisteren heb ik een Track & Trace code gekregen voor een Mediabox die ik bijbesteld heb. Deze code werkt echter niet; als ik de link aanklik kom ik op een DHL-pagina die aangeeft “We hebben geen zending gevonden”.De klantenservice liet mij vanochtend weten dat er een storing is bij DHL en dat ik dat op de website zou moeten kunnen zien. Ik heb alles nagezocht, maar vind deze informatie nergens. Ook is de DHL-bezorger zojuist hier langs geweest voor een ander pakket, maar de Mediabox zat hier niet bij.Wat gaat hier mis en wat nu?
Ik ben naar het buitenland verhuisd (naar Duitsland) en wil mijn modem retourneren. De meegeleverde DHL QR-code werkt niet in Duitsland. Is er een adres waar ik de modem naartoe kan sturen? Moet ik iets in de doos doen ter identificatie?
Na veel 5-en en 6-en is in onze flat vorig jaar glasvezel aangelegd. Alle woningen hebben een aansluitpunt in de meterkast en ergens in de catacomben komt de glasvezel het pand in. Echter, nadat een medebewoner en ik bij Odido internet hebben aangevraagd, bleek dat de installateurs één stap hadden overgeslagen: de kabel die heb pand in komt, moet nog via een of ander verdeelkastje aangesloten worden op de kabels die naar onze meterkast gaat.En op die laatste stap wacht ik al sinds september 2025...het zou erg druk zijn bij dat bedrijf die dat moet uitvoeren, maar dit wordt een beetje te gortig. Ik - en alle medebewoners die graag glasvezel internet willen - wil graag duidelijkheid.Misschien dat dit beter werkt dan weer een keer opbellen en alles nóg een keer uitleggen.Nog wat extra info: ik ben bestuurslid van de VvE en dat bedrijf dat die laatste stap moet uitvoeren, moet eerst contact opnemen met mij voor toegang tot de ruimte waar de kabels het pand in komen. Zolang zij geen contact
Vandaag heb ik een overstap aangevraagd naar KPN. Ik heb netjes allerlei data ontvangen, 31 maart wat door Odido aangepast is naar 1 april. Echter op het moment dat de SMS van Odido binnen kwam over de overstap is het internet gelijk afgesloten. Kan ik op dit moment iets doen om toch weer online te komen?
Beste Odido,Vandaag heb ik om 19:59 telefonisch gesproken met een van uw medewerkers over de verlenging van mijn abonnement.Tijdens dit gesprek hebben we een nieuw aanbod besproken. Ik gaf aan dat er voor nieuwe klanten een actie is van €21,- (eerste 6 maanden) en daarna €46,- voor 1000/1000 Mbit/s. Uw collega deed mij daarop een passend aanbod om te verlengen: €26,- voor de eerste 6 maanden en daarna €38,50 per maand. Ik waardeer het zeer dat u mij als klant wilt behouden, zeker ten tijde van de huidige situatie rondom het lekken van klantgegevens.Ik heb de samenvatting van de afspraken ontvangen, maar ik zie hierin een fout staan. Er wordt gesproken over een snelheid van 400 Mbit/s (mijn huidige snelheid), terwijl we expliciet een upgrade naar 1000 Mbit/s hebben afgesproken bij dit nieuwe tarief.Kunt u dit corrigeren en mij een nieuwe bevestiging sturen waarin de snelheid van 1000 Mbit/s correct is opgenomen?Groeten,Christiaan
Goedendag, Kan iemand van Odido mij met het volgende helpen. Wij gaan per 1 mei verhuizen naar een nieuwe woning. Hier ligt helaas geen glasvezel, maar alleen DSL Wij willen dat niet. Ik heb begrepen dat wij kosteloos het contract kunnen opzeggen (met aanleveren van verhuisbewijs). Kunt u dit voor mij in gang zetten? (Per 01-05-2026).
Zouden jullie onze RSSI kunnen ophogen ivm alarmsysteem.
Hoi, Ik heb heel veel behoefte aan een snellere internetverbinding. Ik heb nu 1 Gbit/s maar zou heel graag 2, 4 of meer willen. Is het al bekend wanneer dit wordt uitgerold bij mij in de buurt? Postcode 8107 Alvast bedankt
3 keer een afspraak gemaakt met guidion en 3keer geannuleerd ben ik er een beetje klaar mee.De modem heb ik al ontvangen kan ik deze zelf aan sluiten .Glasvezel is volledig aangesloten in de woning nu alleen de modem nog.kan je mij instructies geven zodat ik het zelf kan doen
Hello. From today I have new internet from odido and guidion install me this in home. Unfortunately I have froblem with WiFi. It worked for some time ex. 1 hour then WiFi lost and when it appeared again I can’t connect it until I reset router. I have old firmware b7 on it. How can I update it. Greets
Hallo, Vorige week donderdag heb ik contact gehad met jullie collega Jonathan, over het aanvragen van een nieuw modem. Keurig geholpen, ik zou een email ontvangen van Guidion om een afspraak voor de installatie in te plannen. Nu weet ik niet hoe lang het normaal gesproken duurt voordat deze mail komt, maar ik heb nog niets ontvangen. Kan je mij vertellen wanneer ik de mail normaliter mag verwachten?Dank en vriendelijke groet,Hage
Overgestapt van kpn op odido. Nokia past niet op nt plaat dus nokia ligt nu los in meterkast. Heeft iemand een oplossing? Bestaat er een adapter plaat?
Hallo,Ik ben een man van 84 jaar oud.Ik probeer van Ziggo naar Odido over te stappen, ik heb hiervoor Overstapservice gebruikt.26-9 aangevraagd en ingevuld, 27-9 bevestigingsmail ontvangen dat e.e.a. opgezegd is aan de kant van Ziggo. 4-11 na enige vertraging alle apparatuur mogen ontvangen en aangesloten door mijn zoon en kleinzoon, omdat de glasvezel op een andere plaats binnen kwam dan de oude coax, en er dus binnen enkele kabels getrokken moesten worden. 5-11 alles retour gestuurd naar Ziggo.Ziggo stuurt mij zojuist een factuur voor de hele maand November, €76,37. Na bijna 4 uur bellen met zowel Ziggo als Odido, is de status alsvolgt;Ziggo's Servicedesk is van mening dat Odido het overstapproces niet correct gevolgd heeft, en dat Odido niet gehandeld heeft volgens “de voorwaarden van de overstapservice”. Odido's Servicedesk is van mening dat alle stappen correct doorlopen zijn, hun eigen systeem geen fouten aangeeft, en dat Ziggo's systeem het contract had moeten afsluiten. Ziggo g
Ik heb ook een als ondernemer een telefoon abonnement gehad dus vele informatie bekend is bij jullie, mijn wifi en tv zijn aangesloten door een ander bedrijf in mijn huis en later met een foto van mijn wifi netwerk gegevens etc en half geleverde diensten mijn huis weer is vertrokken, ik denk dat jullie eens bij dit bedrijf moet kijken wat hun te doen hebben met deze data lek.
Beste odidoop ons adres wordt een migratie aangevraagd op onze FTTH het moet vast een vergissing zijn of iemand die een verkeerd huisnummer heeft ingevuld deze staat nu on-hold door onze leverancier maar kan alleen door odido gestopt worden graag contact per omgaande om dit te kunnenregelen zodat onze Ftth behouden blijft
Goedemiddag, Mijn vriendin en ik gaan binnenkort samenwonen en ik wil graag Odido glasvezel afsluiten voor deze nieuwe woning. De huidige bewoners hebben ook Odido glasvezel en ik heb gelezen dat het daarom 2 weken duurt voordat wij onze aansluiting krijgen (i.v.m. bedenktijd huidige bewoners). Ook heb ik gelezen dat jullie dit compenseren met een unlimited 4G/5G bundel voor Odido/Ben mobiel klanten. Klopt dit? Waar kan ik dit het makkelijkst aanvragen als het zo ver is, of beter, op voorhand (het is natuurlijk vervelend als deze aanvraag alsnog een week gaat duren)? Dankjewel!Sam
Beste Odido, zojuist heb ik een internet thuis abonnement aangeschaft. Bij het samenstellen staat dat de kosten voor de installatie €75,- tijdelijk gratis zijn (€0,-). In de bevestigings email wordt €37,50 berekend. Klant nummer: RAE91090 willen jullie dit voor mij corrigeren?
Vorige week woensdag monteur Guidion geweest. Huis verlaten zonder werkend internet. Dat is niet prettig beginnen.Odido gebeld.Vrijdag monteur KPN geweest. Kabel in wijkkast vervangen geen internet.Odido gebeld.Maandag monteur Guidion geweest. Geen internet. Conclusie KPN moet de lijn openzetten voor Odido. Waarom is dit niet eerder gebeurd? Werkelijk onzin dat er 3x iemand voor langs moet komen.Nog steeds geen werkend internet. Iedere dag dat ik bel word me beloofd: 'ik denk dat u vandaag wel internet hebt'. Maar telkens is dit niet het geval. Dan heb ik persoonlijk liever een eerlijk antwoord dan telkens een teleurstelling.De dienst moet nog beginnen maar het vertrouwen in Odido zakt naar een problematisch diep punt.
Beste,Op maandag is er een monteur geweest om glasvezel bij mij te installeren. Helaas kon de installatie niet doorgaan omdat de kabel via de woning van de buren loopt en zij niet thuis waren. Hierdoor is er niets geïnstalleerd.Ik heb daarna ook een e-mail gestuurd naar het installatiebedrijf, maar ik heb tot nu toe geen reactie ontvangen. Ondertussen zit ik nog steeds zonder internet.Ik heb mijn verhuizing al op 9 januari doorgegeven en verwachtte dat mijn internet inmiddels zou werken. Ik heb internet dringend nodig voor mijn studie en andere zaken.Graag wil ik dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost. Als glasvezel op korte termijn niet mogelijk is, wil ik verzoeken om mijn abonnement om te zetten naar een normale internetverbinding.
Hey,Moet helaas binnenkort verhuizen, nieuwe woning staat klaar, gelukkig duurt t nog ff, verwacht april dat de sleuteloverdracht is..Echter zie ik nul mogelijkheid om een verhuizing of nieuw contract door te geven, het adres wordt niet herkend terwijl KPN deze wel al herkent (aansluiting eind Maart zeggen hun) Enig idee wanneer jullie data up to date is zodat ik op tijd internet heb daar? Lijkt mij apart als jullie het niet ondersteunen op kpn's lijn zoals ik in mn huidige woning heb, als het bijvoorbeeld pas na KPN's aansluiting up-to-date wordt gebracht zit ik waarschijnlijk 2 weken zonder internet, gezien de administratie en de levertijd van een geregistreerd modem (die ik overigens niet nodig heb, heb mijn eigen mee)
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.