Skip to main content

Is korting van DSL naar glasvezel cumulatief?

• January 16, 2026
  • 9 reacties
  • 44 Bekeken

• is een King Poster

Hallo,

Ik heb mijn DSL abonnement laten omzetten naar een glasvezel abonnement en jullie deur-aan-deur verkoper vertelde mij dat de contractduur en de kortingen van mijn DSL abonnement 1 op 1 overgaan naar mijn nieuwe glasvezel abonnement.

Daarnaast zouden de 8 maanden korting  van een glasvezel abonnement er bovenop komen. Dit zou in mijn geval 12 maanden (DSL abonnement) + 8 maanden (glasvezel abonnement)  in totaal 20 maanden korting zijn. 

Toen jullie collega van glasvezel klantenservice belde om mijn overstap naar glasvezel te verifiëren, heb ik de bevestiging gekregen dat de afspraken met jullie verkoper geldig zijn en dat ik nooit meer zou betalen dan voor mijn overstap.

Als ik echter inlog in mijn account, zie ik bij mijn nieuwe abonnement alleen maar 8 maanden korting staan.

Dus niet de 20 maanden zoals beloofd.

Zou je willen kijken wat er hier mis gaat en het aantal maanden corrigeren naar 20 maanden. 

Alvast bedankt. 

P.S. ik heb slechte ervaring met jullie klantenservice/ sales die dingen beloven die achteraf niet kloppen, en dat ik uiteindelijk veel minder korting/ voordeel krijg dan eerder beloofd omdat er achteraf nog maar weinig geregeld kan worden.

Ik hoop niet dat dit weer een dergelijk geval is. 

January 16, 2026

Hallo ​@CKY 

Vreemd dat je dat is toegezegd. Je krijgt maximaal 6/8/10/12 maanden korting afhankelijk van de contract duurt en de actie die op dat moment geldt.

9 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • January 16, 2026

Hallo ​@CKY 

Vreemd dat je dat is toegezegd. Je krijgt maximaal 6/8/10/12 maanden korting afhankelijk van de contract duurt en de actie die op dat moment geldt.

• Auteur
  • is een King Poster
  • January 16, 2026

Hi ​@Waqqas ,

Dat is wat ik te horen en bevestigd heb gekregen van Odido, maar dus niet terug zie in mijn account.

Ik vind het natuurlijk een mooie voordeel, maar ik zou sowieso verwachten dat ik de 12 maanden korting behoud en niet minder krijg. 

Afijn, ik wacht het antwoord van Odido even af.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • January 16, 2026

En natuurlijk heb jij dat aanbod en kortingen op papier/mail. Zomaar een deur tot deur verkoper iets laten vertellen en dan dat niet schriftelijk bevestigen is geen goed plan. Over abonnement duur/korting periode etc. kan al snel in een gesprek andere interpretatie ontstaan en daarom op papier is voor alle partijen helder en heb je zelfs nog de kans om te annuleren. De mededeling "wat de verkoper zegt is altijd waar" is helaas geen bevestiging dat 8 maanden bovenop 12 komen. Van zo'n actie heb ik nog nooit gehoord.

rvk01
Forum|alt.badge.img+4
  • is een legendarische user
  • January 16, 2026

En natuurlijk heb jij dat aanbod en kortingen op papier/mail. Zomaar een deur tot deur verkoper iets laten vertellen en dan dat niet schriftelijk bevestigen is geen goed plan.

De bevestiging is ook door de klantenservice gegeven, lees ik in de openingspost. Maar goed... we weten inmiddels ook dat dat alleen maar deeltijd scholieren zijn die voor een extern call-center werken en over het algemeen uiterst onbekwaam zijn (met een enkele uitzondering daargelaten) 😉

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • January 16, 2026

Er staat alleen "wat een verkoper zegt is waar ". En dat is natuurlijk ook zo, maar wat er op papier/email bevestiging staat is natuurlijk veel duidelijker en leidend.  Je kunt na het lezen natuurlijk ook gewoon annuleren als er iets anders staat dan jij dacht gehoord te hebben. 

• Auteur
  • is een King Poster
  • January 16, 2026

Hi ​@eric ,

Ik heb de korting van 8 maanden op papier en vroeg ook al waarom er geen 20 maanden stond en kreeg te horen dat dit de korting voor het glasvezel is.

De contractduur en korting van mijn DSL zou worden overgenomen, en dit zou pas later in het systeem worden verwerkt. 

@rvk01 het is inderdaad zo dat er jammer genoeg klantenservice medewerkers zijn die minder bekwaam zijn. Dit geldt met name voor de telefonische klantenservice is mijn ervaring.

Ik hoop daarom dat er hier meer bekwame medewerkers zijn die mij wel van correcte informatie kunnen voorzien.

rvk01
Forum|alt.badge.img+4
  • is een legendarische user
  • January 16, 2026

Er staat alleen "wat een verkoper zegt is waar ". En dat is natuurlijk ook zo,

Dat is in dit geval dus niet zo 🤣

maar wat er op papier/email bevestiging staat is natuurlijk veel duidelijker en leidend.  

En daar staat dus nu ook wat anders. Dus verkoper en klantenservice zeggen maar wat (en dat is dus niet leidend) 😉

TS had al een vermoeden maar hoopte toch op een ander antwoord.

• Auteur
  • is een King Poster
  • January 16, 2026

@eric ​@rvk01 

Ik verwacht ook dat ik gewoon te horen krijg dat het gewoon de 8 maanden is geworden en dat ze daar niets aan kunnen veranderen en dat de collega's verkeerde informatie hebben verstrekt. Dit heb ik al eerder gehad. 

• Auteur
  • is een King Poster
  • January 22, 2026

Hallo Odido,

Krijg ik misschien nog een officiële reactie van jullie?