Skip to main content
  • 1,859 Topics
  • 18,175 Reacties
1859 Topics
Slecht internet voor TV en PS5 + nieuwe TP-Link modem werkt niet
Beste mensen, Ik zit al een tijdje bij Odido en in november vorig jaar zijn wij verhuisd naar een nieuw adres. Op het nieuwe adres hebben wij geen stabiele internetverbinding en ervaren wij een hoop problemen. Ik heb onze bundel verhoogd naar 1000mbps. De speedchecks met ethernetkabel uitkomen op ongeveer 900mbps download en 900mbps upload, zonder ethernetkabel is dit ongeveer 500mbps download en 500 mbps upload. Ondanks deze snelheden ervaren wij heel veel problemen, vooral met tv kijken en online gamen op PS5. Zowel de PS5 als het tv-kastje zijn verbonden met een kabel vanuit de modem. Tijdens het gamen ervaar ik latency. De PSN-test geeft 900 mbps download aan en ongeveer 10/15mbps upload. Tijdens het tv kijken (bijvoorbeeld voetbal) zie je dat de verbinding niet stabiel is. Vaak heb ik schokkerig beeld, bovendien is de beeldkwaliteit vaak niet goed. Ik dacht dat een nieuwe en snellere modem, de TP Link AX 1500 Wifi 6 router wellicht uitkomst zou kunnen bieden. Deze modem heb ik aangeschaft, echter krijg ik deze niet verbonden met glasvezel. Als ik de glasvezelkabel in de WAN-poort doe, dan maakt de router geen verbinding met het internet. Het internet icoontje op de router begint oranje te knipperen. Alle standaard stappen (resetten, powerflip etc.) heb ik al doorlopen, maar helaas zonder resultaat. Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen. :)
Glasvezel en Openwrt
Ik heb vandaag glasvezel van Odido gekregen en ik wil eigen mijn Linksys MR8300 router met OpenWRT aansluiten direct aansluiten op de converter. Maar helaas, dat werkt niet. Ik heb op dit forum allerlei instellingen gezien en volgens mij zijn de instellingen op mijn OpenWRT goed. Echter, ik krijg geen internet uit die router. Mijn router aansluiten op die van Odido heeft ook geen zin. Wat gaat er hier verkeerd? Inhoud /etc/config/network: config interface 'loopback' option ifname 'lo' option proto 'static' option ipaddr '127.0.0.1' option netmask '255.0.0.0' config globals 'globals' option ula_prefix 'fd74:2b9c:5347::/48' config interface 'lan' option type 'bridge' option proto 'static' option ipaddr '192.168.1.1' option netmask '255.255.255.0' option ip6assign '60' option ifname 'eth0.1' config interface 'wan' option ifname 'eth0.300' option proto 'dhcp' option type 'bridge' config interface 'wan6' option ifname 'eth0.300' option proto 'dhcpv6' option type 'bridge' option reqaddress 'try' option reqprefix 'auto' config switch option name 'switch0' option reset '1' option enable_vlan '1' config switch_vlan option device 'switch0' option vlan '1' option vid '1' option ports '1 2 3 4' config switch_vlan option device 'switch0' option vlan '2' option vid '300' option ports '0t 1t 2t 3t 4t' Even klagen: best irritant als je verplicht wordt om over te stappen van Tweak naar Odido omdat die Tweak heeft overgenomen en dat het vervolgens een gedoe is om je eigen router weer aan de praat te krijgen.
Instabiel internet, Wi-Fi en Bekabeld
Hi, Sinds een aantal dagen uit het niets heel instabiel internet. Wi-Fi haalt nog maar 12-30Mbps (voorheen gemakkelijk >300) en bekabeld rond de 600 (voorheen gemakkelijk >900). Hierbij komend is ook een ping probleem. Vaak afwijkingen te zien, van normale ping (10-15ms), richting de 150ms. Hieronder bijvoorbeeld te zien. Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=147ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=4ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119 Ping statistics for 8.8.8.8: Packets: Sent = 50, Received = 50, Lost = 0 (0% loss),Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 4ms, Maximum = 147ms, Average = 7ms En hieronder is er zelfs loss te zien. Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=147ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=4ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=5ms TTL=119 Ping statistics for 8.8.8.8: Packets: Sent = 50, Received = 50, Lost = 0 (0% loss),Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 4ms, Maximum = 147ms, Average = 7ms Eerst al problemen gehad met de aansluiting, daarna tweemaal storing (probleem in de wijkcentrale met een losse kabel). Nu verbindingsproblemen. Wat is hier aan te doen aangezien het eerst wel werkte?
Ubiquiti cloud key krijgt geen IP van Zyxel t-56
Ik ben al telefonisch in gesprek geweest met de Odido klantenservice en zij hebben mij naar dit forum verwezen, omdat hier meer medewerkers met verstand van zaken zouden zitten (apart). Ik heb het probleem dat mij Ubiquiti Cloud Key geen IP-adres krijgt van de Zyxel T-56 bij glasvezelinternet van Odido. Dit ligt 100% aan het modem. De cloud key is nieuw en nooit eerder aangesloten geweest. Ik heb alles al geprobeerd en uitgesloten: Ik heb de cloud key aangesloten middels een UTP-kabel. In eerste instantie via een switch, later direct op het modem. Als ik de Cloud key inplug en ik de setup start, gaat de setup als eerste verbinden met internet. Dit lukt niet. Het apparaat krijgt geen IP van de Zyxel en valt terug op zijn standaard fall back IP. Ik heb al andere kabels geprobeerd, via de switch, direct in het modem, andere UTP-poorten in het modem, factory reset van het modem, factory reset van de cloud key. Ik heb firewalls compleet uit gezet (hoewel ik niet verwacht had dat dit zou helpen). Geprobeerd met een ip-bereik van 192.168.0.x en 192.168.1.x. Ik heb een RMA van de cloud key gehad, zij pluggen de cloud key in en het heeft meteen internetverbinding. Ik heb met hun support alle mogelijke andere opties die ik aan kan passen binnen de cloud key geprobeerd, geen enkele heeft het probleem opgelost. Het probleem blijft. Ik heb de cloud key meegenomen naar mijn ouders om het daar in het netwerk te pluggen, direct verbinding zonder problemen. Ik heb vervolgens een statisch IP-adres ingesteld voor het apparaat en ditzelfde statische IP-adres binnen mijn eigen netwerk ook gebruikt voor de cloud key, in de hoop dat dit zou werken. Nee dus. Ik ben nu al 3 weken met allerlei oplossingen bezig om mijn cloud key te laten verbinden, met verschillende support sites, maar tot op heden nog geen oplossing gevonden. Support aan de telefoon was ook om te huilen. Eerste persoon die ik sprak bleef maar doorgaan over wifi-instellingen, ondanks dat ik al 3x had gezegd dat de cloud key aan de UTP-kabel zat. Hij wilde niet luisteren en heeft van afstand een wifi-instelling in de router veranderd wat zou moeten helpen, ondanks dat ik uitlegde dat dit niet zou helpen. Als het niet hielp, moest ik maar terugbellen. Uiteraard hing ik de volgende dag weer aan de telefoon. Toen een dame gesproken die ten minste wel de moeite heeft genomen het probleem op te lossen en niet kon begrijpen dat haar collega wifi-instellingen had veranderd, omdat dit het probleem niet zou oplossen. Lang verhaal kort: zij kon het probleem ook niet oplossen, ondanks dat ze wel moeite heeft gedaan. Ik heb uitgelegd dat ik graag een nieuw modem wilde van een ander merk, omdat dit probleem specifiek is voor Zyxel. Er zijn online meerdere meldingen van dergelijke problemen bij het Zyxel modem. Ook met andere merken apparatuur. Zyyxel kan ik niet benaderen voor support, als ik daar een ticket in wil dienen, moet ik het serienummer invullen en krijg ik de melding dat ik bij hen geen ticket in kan dienen en dat ik bij mijn ISP moet zijn. Tot zover de support van een bedrijf dat gewoon gebruikers met problemen zou moeten helpen…. Volgens de dame van support zijn er geen andere opties voor een ander modem. Zij zag online ook dat dit modem problemen geeft. Toen ik zei dat ik dit raar vond dat Odido een product levert dat niet functioneert, zei ze dat alles wel goed werkt en dat dit een extra service is. Nee, het werkt niet. Het modem hoort apparaten binnen het netwerk een IP te geven zodat deze met internet kunnen verbinden. Dat dit modem dat met sommige apparaten wel doet, betekent niet dat dit werkt. Bij sommige apparaten doet het modem dat niet. Het werkt dus niet. Daarnaast wordt er ook nog eens een modem geleverd zonder bridge-modus. Anders had ik er gewoon een router achter kunnen hangen om het probleem op te lossen, maar om de een of andere vage reden, kan dit ook niet. Ook dat is een keuze van Odido zelf geweest. Uiteindelijk moest ik mij hier maar melden, in de hoop dat hier iemand het probleem kan oplossen. Hopelijk is het probleem oplosbaar. Graag hulp hierbij Zo niet, zie ik nog maar 3 opties: Odido levert een nieuw wifi6-modem van een ander merk (wat volgens support niet kan), Odido vergoed de aankoop van een nieuw modem, ontbinding van het contract omdat verwachte service niet geleverd kan worden.
Sinds ander IP UPD issue.
Hallo,Ik heb een erg technisch probleem en ik hoop dat iemand van Odido dit kan oppakken. Om thuis te kunnen werken heb ik de OpenVpn connectie nodigDit werkte al jaren prima tot de werkzaamheden in de nacht van 18 -19 Januari 2024. op 19-1-2024 02:20 had ik nog een IP uit de 143.177.234.xxx range.na 20 min download tijd is mijn IP verandert naar een IP uit de 95.99.71.xxx range.Sinds die werkt mijn OpenVpn connect naar IP 95.129.131.30 niet meer.Tenminste... de TCP connectie werkt prima, echter als OpenVPN de connectie over UDP (port 1194) wilt openen komen de timeouts TLS Error: TLS key negotiation failed to occur within 60 seconds (check your network connectivity)TLS Error: TLS handshake failed aan de andere kant die onze server de TCP connectie id Als ik de internet connectie van mijn mobiel gebruikt op KPN netwerk werkt alles primamaw ergens wordt in de backbone van Odido worden de UDP packets tegen gehouden dit een trace route naar het betreffende IP Tracing route to 95.129.131.30 over a maximum of 30 hops 1 3 ms 1 ms 2 ms 192.168.10.1 2 6 ms 3 ms 3 ms 1-232-177-143.ftth.glasoperator.nl [143.177.232.1] 3 15 ms 5 ms 5 ms 10.10.13.73 4 6 ms * * 10.10.12.61 5 9 ms 12 ms 6 ms ae9.cr6-ams2.ip4.gtt.net [46.33.78.217] 6 * * * Request timed out. 7 10 ms 7 ms 7 ms ae9.cr6-ams2.ip4.gtt.net [46.33.78.217] 8 11 ms 10 ms 12 ms ae23.cr1-fra22.ip4.gtt.net [89.149.142.241] 9 15 ms 13 ms 17 ms 134.222.105.198 10 * * * Request timed out. 11 14 ms 12 ms 14 ms 95.129.130.250 12 * * * Request timed out. 13 …... Hoop dat er iemand bij Odido die dit gaat begrijpen en mij kan helpen.al vast bedankt.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen