Skip to main content

Hallo,

 

Wij hebben op dit moment al een internet abonnement van Odido bij ons thuis. Nu willen wij graag gebruik maken van een verlengingsaanbod waarbij wij dus weer voor 1 of 2 jaar verlengen.

Nu zijn wij naar nieuwbouw woningen aan het kijken. Maar stel dat wij deze kopen en om dubbele lasten te beperken willen wij vroegtijdig uit ons huidige huur appartement en tijdelijk bij onze ouders gaan wonen.

Zij hebben al internet dus het meenemen van internet zit er dus helaas niet in. Wat zijn dan onze mogelijkheden; is het dan nog mogelijk om kosteloos ons abonnement op te zeggen als we dus eerder uit ons huur appartement gaan en tijdelijk bij ons ouders gaan wonen? Stel we zitten dan 4 maanden in ons 12 maand verlengingscontract.


Alvast bedankt!

Hi @jeroen199600, hele goede vraag! Ik snap dat je deze stelt. Super dat je aan een verlening denkt, daar ben ik super blij mee. Wij snappen dat het leven soms om kan slaan, daarom kan je wat betreft een verhuizing onder je contract uit. Zit je nog in je contract en ga je verhuizen naar een woning waar wij niet kunnen leveren, of is er al internet, dat kunnen we je abonnement stopzetten. Het enige wat we dan nodig hebben, is een verhuisbewijs. Een verhuisbewijs is een officieel document. Het kan een einde verhuurcontract zijn van de verhuurder of een verkoopcontract van een koophuis. Ook kan het een verhuur- of koopovereenkomst zijn van het nieuwe adres. Tenslotte accepteren wij ook een bewijs van inschrijving van de gemeente (BRP, basisregistratie personen).

Meer over het verhuizen/opzeggen van je contract lees je hier


Hi @jeroen199600, hele goede vraag! Ik snap dat je deze stelt. Super dat je aan een verlening denkt, daar ben ik super blij mee. Wij snappen dat het leven soms om kan slaan, daarom kan je wat betreft een verhuizing onder je contract uit. Zit je nog in je contract en ga je verhuizen naar een woning waar wij niet kunnen leveren, of is er al internet, dat kunnen we je abonnement stopzetten. Het enige wat we dan nodig hebben, is een verhuisbewijs. Een verhuisbewijs is een officieel document. Het kan een einde verhuurcontract zijn van de verhuurder of een verkoopcontract van een koophuis. Ook kan het een verhuur- of koopovereenkomst zijn van het nieuwe adres. Tenslotte accepteren wij ook een bewijs van inschrijving van de gemeente (BRP, basisregistratie personen).

Meer over het verhuizen/opzeggen van je contract lees je hier

 

Hoi Cheyenne,

Super heel erg bedankt. Even to be sure: wij krijgen dus dan een bevestiging van de beëindiging van de huurovereenkomst, is dit dan ook voldoende? En stel we zitten dan dus 4 maanden in ons 1 jaars verlenging en we hebben al korting 'genoten’ dan hoeven we dit ook niet terug te betalen en zijn er ook geen andere kosten als we dus vroegtijdig stoppen? 

 

Alvast bedankt! Groet Jeroen


Hallo @jeroen199600 

Je ouders hebben waarschijnlijk al internet? Dan kan je nu gewoon je eigen abonnement laten beëindigen en zodra het zover is een nieuwe abonnement afsluiten voor je nieuwe woning.


Hi @jeroen199600, dat is zeker voldoende. Zolang wij kunnen zien dat je per een bepaalde datum niet meer woont op het adres waar je Odido afneemt, is dat in orde. Dit is dus wel een officieel bewijs, geen e-mail maar een document. Als dat in orde is, hoef je inderdaad niks terug te bepalen en zetten we het abonnement stop op de gewenste datum!


Hi ​@Cheyenne van Odido 

Ik zit precies in dezelfde situatie als Jeroen. Echter, na meer dan een uur aan de lijn te hebben gehangen met Odido Thuis, werd mij iets anders verteld. Mijn contract is nu stopgezet, maar de resterende maanden worden wel in de eindafrekening meegenomen. Ik gaf aan dat ik dit erg vreemd vond en me herinnerde dat dit vroeger niet zo was. Hierbij werd aangegeven dat ik contact moet opnemen als er kosten in rekening worden gebracht, zodat deze later gecrediteerd kunnen worden.

Ik vind dit een vaag verhaal en vraag me af of jij me verder kunt helpen en gewoon kunt zorgen voor een verhuizing. Ik kan dan mijn beëindiging van mijn huurovereenkomst aanleveren.

Met vriendelijke groet,

 

Joey 


Hi ​@Joeyakascar, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken wat er precies aan de hand is. Nu zie ik dat het contract inderdaad per 31-12-2024 is opgezegd. Ik heb ervoor gezorgd dat je het contract niet hoeft af te kopen, dus je kunt zonder zorgen lekker gaan verhuizen!


Hey ​@Tommie van Odido,

 

Super bedankt voor je hulp, wordt gewaardeerd.
Misschien handig om aan de desbetreffende collega door te geven dat deze procedure bestaat.

Met vriendelijke groet,

Joey

 

 

 

 


Reageer