Skip to main content
Beantwoord

Slimme stekker niet gekoppeld krijgen

  • 6 June 2024
  • 12 reacties
  • 136 Bekeken

Helaas ervaar ik problemen met het werkend krijgen van een slimme stekker.

Hopelijk is er hier iemand met de oplossing.

 

In mijn zoektocht naar een slimme stekker heb ik bewust gekozen voor een stekker van Imou, gezien ik hiervan al camera's en een deurbel had naar volle tevredenheid, ideaal dat de stekker ook in de zelfde app kan!

Althans dat is wat ik dacht..

 

Met geen mogelijkheid heb ik tot zover de stekker gekoppeld gekregen, daarvoor al vanalles geprobeerd, ook in de modem instellingen. Zelfs in een Odido winkel ermee geweest, ook die konden mij niet verder helpen.

Het bijzondere eraan is dat het echt specifiek te maken heeft met 'iets' van het Odido netwerk.

Zowel op mijn eigen netwerk als van 2 andere huishoudens welke ook Odido hebben, krijg ik de stekker niet werkend.

Gek genoeg, ik heb het op 1 locatie kunnen testen met het netwerk van de concurrent, waarin de stekker direct probleemloos gekoppeld word en bruikbaar is.

Ook in de odido winkel lukte het koppelen, maar waarom wel wisten ze mij niet te vertellen.

 

De stekker werkt dus wel, maar om een of andere reden niet op het Odido thuisnetwerk..

Er is ook gedacht aan het type modem, maar daarbij zijn die ook verschillende getest, zowel de Zyxel T50 van mijzelf als de T56 van een ander huishouden van 2 maand oud.

 

Natuurlijk kan ik een andere stekker kopen, maar mijn voorkeur gaat uit naar deze vanwege de app.

En daarbij werkt een andere stekker wel of blijft dit probleem..? 

 

Ik sta voor een groot raadsel en ik hoop dat iemand de gouden tip voor mij heeft!

 

Alvast bedankt voor het meedenken. 

12 reacties

Reputatie 4

Ik ken het merk niet zo. 

Is het allemaal wifi of hebben ze ook dingen waar je een hub voor nodig hebt? 

Met de modems die je noemt lees ik wel vaker gedoe met de WiFi omdat die stekkers veelal alleen op de WiFi 2 en niet op 5 werken. Ik heb gelukkig en T54, die gaat dat beter mee om. Maar die heb je niet in je omgeving blijkbaar? Voor de T56 is nog een nieuwe firmware die ondertussen iedereen zou moeten hebben die wat oplost. 

Of het dan gewoon geluk is dat de camera en deurbel wel werken is zo niet te zeggen. 

Ik ken het merk niet zo. 

Is het allemaal wifi of hebben ze ook dingen waar je een hub voor nodig hebt? 

Met de modems die je noemt lees ik wel vaker gedoe met de WiFi omdat die stekkers veelal alleen op de WiFi 2 en niet op 5 werken. Ik heb gelukkig en T54, die gaat dat beter mee om. Maar die heb je niet in je omgeving blijkbaar? Voor de T56 is nog een nieuwe firmware die ondertussen iedereen zou moeten hebben die wat oplost. 

Of het dan gewoon geluk is dat de camera en deurbel wel werken is zo niet te zeggen. 

 

 

Bedankt voor je reactie!

 

Het is Chinees spul, maar tegenwoordig ook leverbaar in een aantal Nederlandse winkels. 

Ze werken direct op wifi, inderdaad alleen op de 2.4. Daarvoor had ik al speciaal een apart netwerk aangemaakt, maar ook dat maakt geen verschil.

Overigs hebben de camera's en deurbel daar geen moeite mee, want pakte al het juiste netwerk voor ik er aparte van gemaakt had. 

Ik kan nog even nakijken welke modem het huishouden heeft waar ik dat nog niet bekeken heb, maar ik vermoed ook de T50 of T56 gezien het daar ook niet werkt.

Toevallig hebben ook alle 4 de geteste huishouden de camera van het merk, alleen werkt dus bij de concurrent alleen de stekker.. 

Reputatie 2

Het is Chinees spul….
Waarom zeg je niet gewoon wat het is? Er zijn zoveel Chinezen spullen te koop. Ik ken een chinees merk en dat is Aqara, maar die werken niet direct op Wifi, daarvoor heb je een Aqara hub voor nodig. Anders spul zou ik zo 123 niet weten. Als je nu even iets duidelijker bent dan zijn er misschien mensen die je kunnen helpen. 

Heb je misschien 2,4 GHz en 5 GHz met eenzelfde naam? Als dat zo is dan zou ik deze aanpassen naar twee verschillende namen. Het kan zijn dat deze dan niet de juiste aantal GHz kan vinden om mee te verbinden. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Nv1995

Ik zou adviseren om eens met de volegende settings; 

  • 802.11 mode naar b/g/n
  • Security naar WPA2 only 
  • Protected Management Frames naar Disabled 

Het is Chinees spul….
Waarom zeg je niet gewoon wat het is? Er zijn zoveel Chinezen spullen te koop. Ik ken een chinees merk en dat is Aqara, maar die werken niet direct op Wifi, daarvoor heb je een Aqara hub voor nodig. Anders spul zou ik zo 123 niet weten. Als je nu even iets duidelijker bent dan zijn er misschien mensen die je kunnen helpen. 

Heb je misschien 2,4 GHz en 5 GHz met eenzelfde naam? Als dat zo is dan zou ik deze aanpassen naar twee verschillende namen. Het kan zijn dat deze dan niet de juiste aantal GHz kan vinden om mee te verbinden. 

Iets minder aanvallend zal wel prettig zijn..

Ik heb in de beginpost al het merk aangegeven. Niks geheimzinnig aan, ben er gewoon eerlijk in. En daarna heb ik op iemand anders gereageerd die het merk niet kende dat het Chinees is.

 

Toch bedankt voor het meedenken!

Ik heb inderdaad de 2.4 en 5 ghz een verschillende naam gegeven, dus helaas is dat het ook niet

Hi @Nv1995

Ik zou adviseren om eens met de volegende settings; 

  • 802.11 mode naar b/g/n
  • Security naar WPA2 only 
  • Protected Management Frames naar Disabled 

Dit ga ik zeker proberen, dankjewel! 

Reputatie 2

Mijn excuus! 
Het was niet de bedoeling om aanvallend over te komen en ik moet je eerlijk toegeven, ik heb over dat ene kleine woordje heen gelezen. Heb nu zelfs 3 gelezen en pas bij het hardop lezen hoor ik mij zelf het merk zeggen. Verdorie zeg, heel erg stom van mij. Nogmaals mijn excuus, ik heb echt dat kleine woordje overzien. 
 

Ik hoop dat het werkt met de informatie die wel juist is gegeven. Ga me ook eens verdiepen in het Chinese merk Imou. 

Mijn excuus! 
Het was niet de bedoeling om aanvallend over te komen en ik moet je eerlijk toegeven, ik heb over dat ene kleine woordje heen gelezen. Heb nu zelfs 3 gelezen en pas bij het hardop lezen hoor ik mij zelf het merk zeggen. Verdorie zeg, heel erg stom van mij. Nogmaals mijn excuus, ik heb echt dat kleine woordje overzien. 
 

Ik hoop dat het werkt met de informatie die wel juist is gegeven. Ga me ook eens verdiepen in het Chinese merk Imou. 

Kan gebeuren!

Volgens mij kan ik het bericht niet meer aanpassen anders had ik het anders neergezet.

Imou valt onder Dahua, zelfs gevestigd in Nederland (geweest?)

Meerdere Nederlandse webshops verkopen het, dus ik noem het voor het gemak even Chinees, anderzijds wat niet, maar compleet onbekend is het niet :)

En de camera's zijn top, helaas tot zover de stekker nog niet voor mij. 

Ik ga de tips proberen en als je nog iets bedenkt dan hoor ik het uiteraard graag! 

Helaas hebben de tips van @Sven-Odido ook niet geholpen, deze instellingen stonden al zo..

 

Dus nog steeds opzoek naar de gouden tip.. 

@Nv1995 

Je moet ook met het apparaat waar je de stekker mee koppel op hetzelfde 2.4GHz wifi zetten.

De 2.4GHz mag ook geen wifi6 bevatten moet echt wifi4 zijn.

Dan zal het moeten werken.

Ik ken het merk zelf niet maar Chinees is het meeste van die smart spulletjes.

 

 

@Nv1995

Je moet ook met het apparaat waar je de stekker mee koppel op hetzelfde 2.4GHz wifi zetten.

De 2.4GHz mag ook geen wifi6 bevatten moet echt wifi4 zijn.

Dan zal het moeten werken.

Ik ken het merk zelf niet maar Chinees is het meeste van die smart spulletjes.

 

 

Ik heb inderdaad alles op 2.4ghz staan. 

Ik moest het even opzoeken, maar wifi6 heeft de modem niet.

Wederom helaas.. 

@Nv1995 

Ook eerst een reset van de stekker geprobeerd.? (Knop 5sec. Ingedrukt houden)

En dan opnieuw koppelen met de wifi.

 

Reageer