Skip to main content

Ik lees voornamelijk problemen met het vervangen van de Zyxel met een TPlink mesh netwerk door VLAN op de WAN te draaien, met name met de wifi snelheid. Maar zijn er ook mensen waar het probleemloos werkt en er gewoon prima snelheden over wifi worden gehaald?

Dat lijkt me noodzakelijke informatie voordat ik van ziggo/vodafone overstap met alles :)

Hallo @Swetsenegger 

Als ik even op google kijk dan lees ik veel over lage WiFi snelheden met de Deco XE75 en andere providers, er wordt aangegeven dat dit mogelijk een probleem is in de firmware.

Je zou dan een andere mesh systeem kunnen aanschaffen als je de Zyxel niet wilt gebruiken.


Hallo @Swetsenegger 

Als ik even op google kijk dan lees ik veel over lage WiFi snelheden met de Deco XE75 en andere providers, er wordt aangegeven dat dit mogelijk een probleem is in de firmware.

Je zou dan een andere mesh systeem kunnen aanschaffen als je de Zyxel niet wilt gebruiken.

Ik heb de set al en gebruik het nu zonder issues als router achter een modem in bridge van Ziggo. Enige verschil hier is de VLAN.

https://www.speedtest.net/result/16838174379


Reageer