Beantwoord

Wegvallende internetverbinding

  • 9 July 2024
  • 7 reacties
  • 149 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedenavond,

Jarenlang heb ik geen problemen gehad met de diensten van T-Mobile/Odido. Maar sinds ongeveer een halfjaar ervaar ik hevige hinder met de diensten van Odido. Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet en heb hier veel van m’n eigen tijd in gestoken. Zie hieronder de opsomming van de problemen: 

1.    Online gaming niet mogelijk
Regelmatig zijn er uren of hele dagen dat ik niet online kan gamen op mijn Playstation 5. Ik ben zelf op onderzoek uitgegaan en heb hierover ook contact gehad met Odido. De poorten van de modem heb ik geforward en de UPnP-functie uitgeschakeld. Dit leek even te helpen, maar een paar dagen geleden trad het probleem weer op. Is het mogelijk dat jullie naar de instellingen van mijn modem kunnen kijken om te zien of er iets fout staat ingesteld? Of kan ik nog andere dingen proberen?

2.    Internet valt steeds weg
Voor zowel bekabeld als draadloos heb ik last van wegvallend internet. Mijn Apple TV en Playstation stonden altijd bekabeld aangesloten, maar regelmatig krijg ik foutcodes in de Odido TV-app of kan ik simpelweg mijn Whatsapp-berichten niet versturen, online bankieren of het nieuws lezen. Mijn modem staat in de woonkamer en is via een kabel door het plafond direct verbonden met de ONT. Eerst dacht ik aan een mogelijke kabelbreuk, dus heb ik een andere kabel geprobeerd. Deze komt uit op een ander punt in de woonkamer, maar helaas ervaar ik nog steeds dezelfde problemen. Een medewerker van Odido gaf tijdens telefonische contact aan dat hij een instabiele verbinding constateerde en liet een monteur langskomen. De monteur heeft toen een nieuw modem geïnstalleerd, maar dit heeft de problemen niet verholpen. Kan het probleem niet liggen tussen mijn woning en de centrale? 


3.    TV kijken zo goed als niet mogelijk
Ik kijk al jaren televisie via de Odido-app op mijn Apple TV. Sporadische foutmeldingen kunnen natuurlijk voorkomen, maar sinds een aantal maanden ontvang ik zeer vaak foutmeldingen, maar vooral deze week. Ik krijg constant de meldingen “Oeps, er is iets misgegaan (9004)”, “Controleer de netwerkverbinding opnieuw” en foutcode 32119. Op dit moment lukt het mij al een uur lang niet meer om TV te kijken. Ik heb de app meerdere keren opnieuw geïnstalleerd en het zowel bekabeld als draadloos geprobeerd. Wat kan ik nog doen?

————————

Kortom, zoals je kunt lezen is deze situatie behoorlijk frustrerend. Tot een halfjaar geleden had ik helemaal geen problemen met jullie diensten. Dit is mijn laatste poging om een oplossing te vinden. Anders ben ik toch geneigd om als trouwe klant over te stappen naar een andere provider.

Alvast bedankt,

Stan

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 July 2024, 23:34

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @stan97 

Zit je toevallig op KPN WBA met een Genexis of Nokia ONT? Dan zou je misschien last kunnen hebben van dit probleem:

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921

Goedemorgen Waqqas,

Ik heb het zelfde probleem als @stan97. Zie mijn topic. Echter heb ik een mediaconverter van Connection Technology Systems. Ik lees ook dat het wegvallen in de avonduren is, bij mij is het gedurende de hele dag… Het klinkt als een groter probleem voor Odido.

@Waqqas nogmaals dank voor je reactie.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Willempiet2030 

Merk je dat het internet lampje rood wordt op de modem wanneer het internet wegvalt en heb je dit ook bekeken zonder bekabeld apparatuur aangesloten?

Kabel tussen mediaconverter en router vervangen of de router voorzien van een fabrieksreset zorgt niet voor een verbetering?

Hi @Waqqas ,

Nog heel erg bedankt voor je snelle reactie! 
 

Bij het doorlezen van de post die je doorstuurde, denk ik inderdaad dat dit probleem ook bij mij van toepassing is. Eerst was het vooral tijdens avonduren, maar het gebeurt nu ook regelmatig tijdens de middaguren. 
 

Weet jij toevallig hoe ver het onderzoek op dit moment is? Anders zou ik wellicht ook die stappen kunnen ondernemen om me bij het onderzoek aan te sluiten. 
 

Gelukkig is het internet tot nu niet weggevallen tijdens de wedstrijd op dit moment 🤞🏽

 

Fijne avond,

 

Stan

Reputatie 7
Badge +15

@stan97 

Welke ONT/mediaconverter heb je? Laatste update is volgens mij dat er een nieuwe firmware voor de ONT/mediaconverter wordt ontwikkeld en getest bij een aantal klanten.

@Waqqas

Deze van Genexis heb ik, zijn trouwens ook nog een paar maanden geleden vervangen door KPN. 

 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @stan97, allereerst mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik heb meteen je gegevens erbij gepakt en ik zie dat je op een WBA aansluiting zit met een specifieke ONT waarbij deze issues voorbij komen. Dit is bij ons bekend en onze technische dienst werkt met man en macht om dit zo snel mogelijk op te lossen! In dit topic houden we je graag op de hoogte: Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk) | Odido community en verzamelen we graag voorbeelden. Je vindt hierin ook wat je precies hiervoor kunt aanleveren. Heel erg bedankt voor je moeite en geduld! Groetjes, Ishana

Reageer