Skip to main content

Hallo Odido,

Graag mijn contract laten ontbinden per 10 december 2024.

Sinds juli j.l. ben ik een klant bij jullie voor de glasvezel internetaansluiting, echter ervaar ik sindsdien  structureel zeer trage (niet bruikbare) verbinding in de avonduren en over het weekends de hele dag. In de periode van 16 oktober 2024 13:20 t/m 23 oktober 2024 12:00 de diensten was helemaal uit de lucht geweest (ref: 73728036)

Ik heb de verzamel topic gevonden en daarin mijn situatie en bevindingen gedeeld, echter er is heel weinig respons vanuit Odido. Een moderator, Tommie, heeft aangegeven dat er monteuren zou langs komen om metingen te doen; ik heb in totaal tot en met heden 3 monteuren op de vloer en er is nog geen verbetering voor de situatie. Klachtbrief ook ondertussen ingestuurd met kenmerk 73901579/2024-10-24 13:54:37. Hierop heb ik ook nog geen reactie gehad.

Ik heb genoeg bewijsmaterialen ingeleverd, voldoende tijd gegeven voor Odido om dit op te lossen, maar er is tot heden helaas nog niks.

Daarmee stel ik Odido in gebreke wat betreft jullie deel van de overeenkomst om mij de dienst te leveren.

Ik wil ook even refereren naar het interview op Kassa (https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/603613, vanaf 08:10), mevrouw Tisha van Lammeren, Chief commercial officer en lid van de Raad van Bestuur van Odido zei dat als Odido (het probleem) niet kan oplossen, klant mag weggaan.

Door middel van dit schrijven verzoek ik Odido hierbij:

  1. om mij toe te staan het contract zonder extra kosten te beëindigen dmv. overstap naar een andere internet provider;
  2. een compensatie te regelen voor de periode waar geen diensten waren geleverd, vooral 16 oktober 2024 13:20 t/m 23 oktober 2024 12:00.

Graag ontvang ik een schriftelijke reactie binnen 7 kalenderdagen.

Graag per 10 december 2024 de opzegging doen zodat ik nog tijd heb om een nieuw aansluiting aan te vragen bij een andere ISP.

Klantgegevens etc. staan in het profiel.

Bij voorbaat dank.

mvg,

M.S.

Hi @GlassesSmurf, dank voor dit topic! Ik vind het ontzettend jammer dat je opzegt, maar begrijp de situatie ook. Excuus hiervoor! Ik kan er veel over zeggen, maar liever help ik jou gericht met je verzoeken. Ik heb daarom de opzegging in orde gemaakt per 10-12-2024. Hiervan ontvang je nog een bevestiging per e-mail en hierin staat ook de uitleg over de retour van de apparatuur. Ook heb ik de vergoeding voor deze periode aangemaakt. Ook hiervan ontvang je een losse e-mail, en dit zullen we verrekenen op de eerst volgende factuur.

Ik wil afsluiten met een sorry voor de ervaring die je bij ons hebt gehad. Achter de schermen werken wij echt heel erg hard aan een fix maar zijn wij afhankelijk van KPN NetwerkNL. Heb je verdere vragen voor mij, stel ze dan gerust!


Dag @Cheyenne van Odido,

mijn dank voor je reactie, mijn dank voor het opzeggen, en mijn dank voor de compensatie.

Zou je me de volgende kunnen bevestigen: de opzegging gaat per 10-12-2024 en er is verder voor mij geen financiele verplichtingen zoals afkoopsom en dergelijke?

Ja okee, de normale facturatie komt nog, maar er is verder geen boete etc. mag ik aannemen? 


Hi @GlassesSmurf, graag gedaan! Ja, de opzegging staat voor 10-12-2024. Er zit, buiten de abonnementskosten tot de opzegging, géén boete of andere kosten aan vast. Eind december krijg je de slotnota!


Dank voor de bevestiging.

Mocht in de toekomst dit vreemde fenomeen volledig opgelost is, je krijgt bij deze mijn toestemming om mij opnieuw te benaderen :-) 


Dat is lief @GlassesSmurf, fijn om te horen! Wij hopen inderdaad op een snelle fix, je wilt niet weten hoe druk we bezig zijn. Het loopt niet even soepel, en dat is jammer. Ik vind het ook rot dat wij hierdoor afscheid hebben moeten nemen, maar ik begrijp je keuze. Ik wens je voor nu dan ook een prettige dag toe!


Dag ​@Cheyenne van Odido,

ik heb zojuist een mailtje ontvangen van de planning afdeling van Guidion, namens Odido, dat ze gaan bij mij bezoeken voor “Installatie van de allernieuwste Odido router”. Klopt dit wel? Heb jij hierover meer informatie?

Update (15 mins later): ik heb Guidion zojuist zelf gebeld, het gaat om vervanging van het ONT kastje, van Genexis naar een Nokia.

Heeft dit vervanging nog enige gevolgen voor whatever?


Hey ​@GlassesSmurf, dat is de aansturing van het WBA Genexis probleem vanuit KPN en Guidion. Je abonnement loopt nog tot de opgegeven datum. De opzegging blijft gewoon staan. 


Duidelijk. Thanks.


Update: monteur geweest, heeft geen Nokia ONT op voorraad en hij heeft het ook op 19/11 naar de BO van Guidion gecommuniceerd. BO zou een ander monteur sturen, maar ticket bleef nog bij hem staan. Monteur heeft ook gebeld naar BO Odido, bevestigd dat idd een ONT swap naar een Nokia moet gebeuren. Monteur twee metingen gedaan, ‘demping te hoog’ schreef hij in de werkbon. Zie werkbon rapport WO-04987692 (wil best dit meesturen in een privebericht mocht dit niet in jullie systeem te zien is).

Hij noemde dat ‘s avonds slechte verbinding kan door een kruising zijn, maar meer weet hij noch durft hij niet te zeggen, het zou door een specialist wordt onderzocht.

Er is dus niks vervangen noch aangepast.

@Tommie van Odido ​@Cheyenne van Odido : misschien dat ‘kruising’-verhaal ergens in jullie onderzoek gooien? 


Normaliter kan de monteur gelijk hebben met een kruising ​@GlassesSmurf, echter is het verhaal op WBA wel overduidelijk dat het aan de ONT's ligt. Nu zie ik dat de monteur een verzoek heeft gedaan om een Nokia ONT op te laten sturen via een ticket.


I see. Weet jij of de Nokia ONT per post wordt verstuurd (dat ik hem zelf moet klikken) of komt nog een monteur? Anything works for me :-)


Ik gok inderdaad per post ​@GlassesSmurf, maar het kan zijn dat hij ook met een monteur komt. 


Interessante discussie!

Ook mij is al 2,5 maand een Nokia ONT beloofd, 3x een Guideonmonteur geweest en nog steeds nauwelijks data over de lijn te krijgen in weekends en avonden.

Ook de raad gekregen zelf een TP-Link 4Gmodem en SIMcard te kopen, maar ik betaal al aan Odido he!

Ten einde raad nu een KlikenKlaar abonnement genomen waarmee ik nu dus dubbel betaal.

Helaas is ook KlikenKlaar maar van matige kwaliteit, vandaag de hele dag 100/10 mbit down/up. Daarmee werk je absoluut niet lekker met je data in de cloud.

Ook heb ik al meermaals moeten vragen om compensatie van abonnementen. De ene medewerker zegt dat dat pas gaat wanneer alle problemen met KPN en die ONT zijn opgelost, de andere medewerker zegt er werk van te gaan maken. In alle gevallen hoor ik er niets over.

Ook een update van de status met die ONT blijft uit.

Ik zit er dus serieus over te denken om het voorbeeld van bovenstaande meneer te volgen en Odido in gebreke te stellen en de boel helemaal op te zeggen, of zal ik ze nog een weekje respijt geven?


Hey ​@Peter-de-J, ik durf niet te zeggen wanneer Guidion wordt ingeschakeld, er is een grote lijst van klanten die omgewisseld moeten worden. Hier kan best wat tijd overheen gaan. Ik had graag gehoopt om hier een vaste datum aan te kunnen prikken, maar dat kunnen we jammer genoeg niet. Je mag je abonnement kosteloos opzeggen als je dat zou willen. Anders is het echt afwachten tot er contact met je wordt opgenomen door Guidion. 


@Tommie van Odido Dankjewel voor dit eerlijke antwoord. Eigenlijk voor het eerst dat ik een eerlijk antwoord krijg en geen magere poging me aan het lijntje te houden.

Maar hoe groot is de kans op restitutie van 2 of 3 facturen als ik nu zelf de zaak opzeg? Net vandaag is er weer een binnengekomen.

En: er is al 3x Guideon geweest waarvan 1x omruilen ONT met -je gelooft het niet- weer een Genexis en geen Nokia want die had hij niet bij zich.


Hoi ​@Peter-de-J, mijn oprecht excuses voor deze ervaring. Ook hier zijn we nog achter de schermen mee bezig. Ik wil je geen foute informatie geven, dus zodra er iets meer bekend is, zullen jullie het direct horen! Groetjes, Ishana


Reageer