Skip to main content

20 november krijg ik een nieuwe glasvezelverbinding van Odido met een snelheid van 1 Gbps. Ik heb nu een Nokia ONT (model XS-010X-Q) ontvangen. Ik wil echter gebruikmaken van mijn eigen mediaconverter, de TP-Link MC220L, in combinatie met mijn Draytek-router (deze heeft geen SFP-module, daarom gebruik ik mijn TP-Link mediaconverter).

Mijn vragen zijn:

1. Hoe kan ik achterhalen of ik een GPON-, AON- of XGSPON-verbinding heb?

2. Welke glasvezelmodule heb ik nodig voor deze verbinding?

3. Moet ik na aanschaf van de module nog iets registreren bij Odido?

Hallo @jwbos85 

De Nokia die je hebt ontvangen is een XGSPON ONT. Een eigen glasvezel module moet je hier door een moderator laten registreren maar of je een XGSPON module met die TP-LINK Gigabit converter kan gebruiken weet ik niet zeker.

Vandaag heb ik mijn internet overgezet naar Odido. De Nokia ONT (model XS-010X-Q) is aangesloten, met een netwerkkabel van de ONT naar de WAN-poort van mijn DrayTek-router. Hieronder vind je mijn instellingen om het internet werkend te krijgen.

Na het klikken van Ok, herstart je DrayTek Vigor, en je lijn zou nu moeten werken. De onderstaande foto toont de juiste WAN 1-weergave na de herstart, met IP-adres en uptime. Voer een test uit via www.google.nl en www.fast.com om je snelheid te controleren.

Reageer