Skip to main content

Sinds ik Odido Internet heb met de Zyxel T-56 kan ik geen backups meer maken met iDrive (via de Android app).

Ik kan de website van iDrive bezoeken en ook oude backups bekijken en terugzetten vanuit de app.

Mijn app probeert fanatiek alle iDrive IP adressen maar kan geen contact krijgen. 

Verder werkt alles op het Internet

In de log van de modem zag ik een melding over "Ping of Death attack" die vanuit die app zou komen. Als ik de firewall op "low" zet verdwijnt de melding naar werkt het nog steeds niet. 

Ik heb de nieuwe b10 software. 

Enig idee?

Hi ​@JurjenBos, welkom op onze Community!

Kan je eens proberen om de DoS-Firewall uit te schakelen op de T-56? Wellicht wordt iDrive hierin geblokkeerd, werkt het daarna wel weer?  

Nee, dat had ik al geprobeerd.

Hey ​@JurjenBos, er is natuurlijk nog een kans dat jouw IP-address op de zwarte lijst staat bij iDrive. Zou je met hun contact op willen nemen om dit te controleren? 

Zie dat hun ook 2FA gebruiken, of de mogelijkheid hebben om die in te stellen.

Je hebt een nieuwe ISP, met daarbij een nieuw WAN IP. Deze zou wel eens geconformeerd moeten worden met een login en 2FA, zodat iDrive weet dat het een toegestane IP is.

Dit soort instellingen, zijn vaak ook te vinden bij financiële instellingen. Je wil inloggen met een afwijkende IP, dan moet je ze eerst vertellen dat jij dat bent op die betreffende IP via een link in je mail of 2FA.

Reageer