Skip to main content
  • 1,883 Topics
  • 18,364 Reacties
1883 Topics
Kan niet connecten met CoD spellen/servers na gebruik van Zyxel T-56
Sinds de aanschaf van de nieuwe Odido modem van Zyxel T-54 naar Zyxel T-56 kan ik niet meer verbinden met de servers van Activision/COD op de PC.Ik blijf dezelfde foutcode krijgen namelijk; HUENEME-NEGEV of Server disconnected. Gebruikte toen (en nogsteeds) altijd een TP-Link TL-WPA8631P adapter die aangesloten was aan de modem en via een stopcontact aangesloten was met een internetkabel naar mijn PC, weinig MB speed gaf, maar dat is best normaal van waar ik zit.Op de dag dat we een nieuwe model kregen en dat ik betere wifi wou krijgen heb ik een PCIe adapter Intel(R) Wi-Fi 6E AX210 160MHz (foto 5) gehaald die mij nu het zelfde stabiliteit geeft maar wel 100x meer MB's. (Pakte een stabiele 4-6mb/s met internetkabel, en nu met WiFi 100mb/s.)Dat is nu geen probleem alleen als ik nu een wifi test doe met mijn wifikabel waar ik altijd een stabiele 5ms ping/ 5-10ms upload/download speed kreeg, krijg ik nu dit: zie foto 4 Vanwege deze reden gebruik ik mijn internetkabel niet meer. Maar op een rare manier kan ik via mijn internetkabel en WiFi niet meer COD gaan spelen.En nog meerdere problemen die ik in de afbeeldingen laat tonen. Gebasseerd op alles wat ik heb gedaan, DNS vernieuwen/CMD codes invoeren, modem/router restarten/rebooten, port-forwarden (TCP/UTP), gebruik van ethernet kabel of draadloos wifi werkt niet. Op de eerste foto zie je de fout, op de tweede foto staat er een code rechtsonder die zou moeten veranderen naar dit: (bekijk foto 3) dit gebeurt alleen wanneer je netwerk doorgaat. Op de derde foto kun je zien dat het doorgaat en mij toestaat om het spel binnen te gaan. Alleen dit gebeurde terwijl ik verbonden was met mijn telefoon wifi. Heeft iemand hier kennis van? Of dat Odido hier zelf naar kan kijken want vanuit mijn ogen ziet het eruit als een probleem met de DNS of de gebruikte poorten die bij het nieuwe systeem van de T-56 word gebruikt? foto 1 Foto 2 Foto 3 foto 4 (Internetkabel TPlink adapter) foto 5/WiFi (Het is normaal dat de latency omhoog gaat omdat het een maximale snelheid wilt berekenen, als ik hem op een 500mb limiet zou zetten zou ik een sterke 10ms bij alle 3 pakken maar het gaat om de reden waarom ik nu zo slecht peak met een internetkabel? oto 4
Router T-54 heeft geen verbinding met Synology NAS
Hallo, Ik heb recentelijk een Synology NAS gekocht. Bij het aansluiten op mijn eigen netwerk kon ik daar geen verbinding mee krijgen. Na wel verbinding te krijgen met een directe kabel naar een PC, en het een en ander proberen, ben ik tot de conclusie gekomen dat er in de communicatie tussen de NAS en de T-54 iets niet goed gaat. Fysieke situatie: alle lokale apparaten met een kabel zijn aangesloten op een unmanned switch, die weer is aangesloten op de T-54. WiFi verloopt via de T-54. T-54 geeft de dynamische IP adressen uit. Ik kan de NAS zien op andere apparaten en verbinding maken zolang het netwerkverkeer niet via de T-54 verloopt. Bekabelde apparaten zien de NAS, en WiFi apparaten zien de NAS als ik een oud en traag ander WiFi punt aan de switch koppel. De NAS is op de T-54 niet te zien in de lijst met aangesloten apparaten. De NAS heeft een vast IP-adres, ingesteld op de NAS zelf, dat buiten de range aan dynamische adressen ligt. Wel alles in de 192.168.0.x reeks. De NAS zit op hetzelfde subnet, 255.255.255.0, als de T-54. Default gateway in de NAS is het IP adres van de T-54. De NAS en T-54 zijn opnieuw opgestart geweest (met eerst de T-54 weer aan, en daarna de NAS), IP instellingen van de NAS zijn meerdere malen gereset, NAS heeft op enig moment ook een harde reset gekregen waarna ik de NAS software opnieuw heb geïnstalleerd. Verder dan het bovenstaande kom ik niet met mijn eigen kennis en met wat ik op het internet heb kunnen vinden. Weten jullie wellicht nog iets dat dit probleem kan oplossen?
Chromecast niet vindbaar op guest wifi (ondanks access scenario: home guest enabled)
Ik ga hier w.s. geen toerijkend antwoord krijgen, maar bij deze, wie weet! ;) Apparatuur: Modem/router: Zyxel T-56 aka EX5601-T1firmware: V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130Google TV Streamer (2024, opvolger Chromecast)Google Chromecast (2022 model) Het doel is uiteindelijk: De Google TV streamer te gebruiken op het privé netwerk. De Google Chromecast te gebruiken op het gast wifi netwerk. Google apparaten zijn prima zichtbaar, wanneer geconfigureerd voor, ingezet op en aangesproken via het home privé wifi netwerk. Casten van b.v. diverse telefoons naar beide Google apparaten werkt. Google apparaten zijn niet zichtbaar, wanneer geconfigureerd voor, ingezet op en aangesproken via het gast wifi netwerk. Casten werkt niet. Het laatste is ondanks dat Access Scenario: Home Guest in de router aanstaat voor het gast netwerk. Default (apparaten op guest zien elkaar niet): Aangepast (apparaten op guest zouden elkaar moeten zien): Nada, ondanks langere tijd wachten. (Uiteindelijk gevolgd door rebooten van router en alle gerelateerde devices, gevolgd door nog langer wachten.) Geprobeerd met meerdere devices. Chromecasts zijn niet benaderbaar. De TV, welke ook een eigen netwerk verbinding, YouTube app en cast ontvangst mogelijkheid heeft, is wel prima te vinden op het gast netwerk. Rechtstreeks naar de TV casten (dus zonder chromecast), werkt vreemd genoeg wel. Windows devices zien elkaar binnen het gast netwerk met deze instelling, een media server is tevens zichtbaar. Echter, geen chromecasts. Waneer ik voor het gast netwerk “Guest WLAN” uitvink, zien alle apparaten van zowel “privé” als gast netwerk elkaar, maar dat is uiteraard niet de bedoeling Defies the point of a guest network, zeg maar. Overigens, wanneer ik de officiele EX5601-T1 handleiding van Zyxel download, valt me op dat de router veel meer configuratie mogelijkheden blijkt te hebben, dan het door Odido geleverde model biedt. Heeft Odido de router firmware een aantal opties te veel begrensd? Maar terug naar de probleemstelling, casten naar een chromecast op een gast netwerk werkt niet, chromecast is onvindbaar (ondanks access scenario: home guest enabled). Hoe op te lossen met de betreffende T-56 router?
Nibe warmtepomp krijgt geen IP adres van Zyxel T-56
Ik heb een Nibe warmtepomp die geen verbinding maakt met het internet. Dit was wel het geval, maar ineens was de verbinding weg. Inmiddels meermaals contact gehad met de leverancier en zij geven aan dat er instellingen in de router mogelijk gewijzigd moeten worden. Nibe gaf me onderstaande informatie. Geen idee waar ik dat zou moeten/ kunnen wijzigen. Daarnaast valt me op dat de warmtepomp ook geen ip adres krijgt van de Zyxel T-56: Met betrekking tot (internet)connectie met de myUplink software; Communicatie vindt plaats via poort TCP/8883 en TCP/443 naar de cloudservice. Tijdens de initialisatie maakt het product altijd eerst verbinding met ipv4.myuplink.com of ipv6.myuplink.com via HTTP (TCP/80) om te bepalen of het product met het internet is verbonden en niet alleen met een lokaal netwerk. Vervolgens maakt het verbinding via HTTPS (TCP/443) met het domein iotstatic.myuplink.com, waarna alle verdere communicatie dynamisch plaatsvindt naar verschillende domeinnamen en IP-adressen, afhankelijk van het product en/of de regio waarin het product zich bevindt. Het kan ook nodig zijn te specificeren dat de server reageert met een certificaat dat is goedgekeurd door een CA (Certificate Authority) specifiek voor myUplink. De installatie fungeert altijd als cliënt en is de partij die de communicatie initieert, waardoor het niet nodig is om poorten van buitenaf te openen. Om ervoor te zorgen dat de klok in de installatie automatisch via het internet wordt ingesteld, moet naast het bovenstaande ook verkeer via het SNTP-protocol op poort UDP/123 naar het domein ntp.myUplink.com worden toegestaan. Ook in dit geval is het altijd de installatie die het verkeer initieert. Het betreft een bekabelde aansluiting, ik heb zelfs al een nieuwe kabel getrokken en als ik een laptop aansluit werkt deze gewoon. Hoe kan ik dit oplossen?

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen