Hallo,
Sinds gisteren is mijn nieuwe glasvezelverbinding geactiveerd. Ik gebruik een eigen router (Ubiquiti Express 7) in combinatie met de mediaconverter van Odido die er al lag van een vorige verbinding (een Huawei OptiXstar HN8010Ts-20 XGS-PONE).
De fysieke verbinding werkt goed — de WAN-link is up — maar mijn router krijgt geen DHCP-lease van het netwerk. Hierdoor blijft de internetstatus op “offline” staan.
Ik vermoed dat mijn lijn nog niet volledig geprovisioned is, omdat ik de Odido-modem niet heb aangesloten na activatie (die krijg ik pas op 2 december, maar als het kan zou ik al eerder internet willen afnemen). Daarom wordt het MAC-adres van mijn eigen router waarschijnlijk nog niet geaccepteerd.
Zouden jullie mijn verbinding kunnen reprovisionen / MAC-binding resetten / DHCP-lease vrijgeven, zodat mijn eigen router een nieuw IP-adres kan ontvangen?
Ik kan in een privé post de WAN MAC adres van mijn router doorgeven. Ik kan daarnaast ook het MAC adres van de Odido modem klonen, dus als dat handiger is dan ontvang ik die alvast graag.
Alvast bedankt voor de hulp! Mocht er aanvullende info nodig zijn, dan hoor ik het graag.