Skip to main content
Beantwoord

DECO BE85 direct op glas aansluiten

• November 30, 2025
  • 6 reacties
  • 73 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst

Ik wil graag een DECO BE85 direct op glas aansluiten dmv een SFP module in de BE85. De ONT en het Zyxel modem gaan er tussenuit. Vraag is of dit überhaupt mogelijk is, en waar ik dan eventueel rekening mee moet houden met instellingen in de BE85 router.

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@CLK 

Heb je een AON/GPON of XGSPON aansluiting? Zorg voor de juiste SFP module en patckabel.

Laat de SFP registreren door een moderator indien nodig 

In de Deco app ga je naar more, advanced, IPTV/VLAN, schakel dit in, mode custom, internet VLAN 300 en prio 0, pas dit toe en na een herstart moet het werken.

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • November 30, 2025

Hallo ​@CLK 

Heb je een AON/GPON of XGSPON aansluiting? Zorg voor de juiste SFP module en patckabel.

In de Deco app ga je naar more, advanced, IPTV/VLAN, schakel dit in, mode custom, internet VLAN 300 en prio 0, pas dit toe en na een herstart moet het werken.

• Auteur
  • December 1, 2025

Hallo ​@CLK 

Dank voor je antwoord! Ik heb een GPON aansluiting. Ik heb geen IPTV dus hoef hiervoor geen VLAN aan te maken. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 1, 2025

VLAN 300 moet je wel inzetten. at is namelijk de standaard VLAN waar Odido INTERNET in aanbiedt.

• Auteur
  • December 1, 2025

Dank @Eric. Weet iemand ook welke SFP module compatible is met Odido? Volgens mij i.i.g. 1 Gb en een SC/APC aansluiting. 

rvk01
  • December 1, 2025

Zie 1e reactie van Waqqas. Zonder te weten wat voor aansluiting je hebt is daar weinig zinnigs over te zeggen (SC/APC is geen aansluiting maar een type stekker)

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • December 1, 2025

@rvk01 

Het gaat om een GPON aansluiting 👍