Skip to main content
Beantwoord

IPTV IP Range zodat Odido TV de VPN kan omzeilen

• November 29, 2025
  • 1 reactie
  • 85 Bekeken

Ik weet dat Odido IPTV niet samenwerkt met een VPN. Ik heb een GL-iNet Flint 3 router. By proton een een configuratie file gemaakt en in Wireguard geupload. Alles werkt naar behoren behalve de TV dus.

Nu kan ik in de configurate een IP address of een range aangeven die niet via de VPN moet lopen (Split tunnel). De router kan dit, alleen weet ik niet of de set-top box alles via 1 IP addess binnen krijgt of dat hij een range gebruikt. Ik kan de set-top box ook niet eens vinden in het netwerk misschien weet iemand ook hoe de set-top box zich indentificeerd.

Ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is. Ik ben duidelijk geen expert. Maar heel beknopt; de set-top box moet de VPN omzeilen en daar heb ik het (of de) IP address(en) voor nodig.

Dit probleem is inmiddels opgelost.

Ik hoefde alleen maar de set-top box een static IP te geven (Ip gevonden via MAC adress op de box zelf) en via router rules dat IP adress uit de lijst pikken van exclude devices en alles werkt weer!

Ik kan niet zien hoe ik de post verwijder maar misschien heeft iemand anders hier wat aan

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@KVerhoef, welkom op onze community!

Superfijn om te lezen dat je hiervoor een oplossing gevonden hebt, ik zal hem ook in mijn bericht taggen en dit als Best answer selecteren, dit is erg handig voor andere klanten die hier ook problemen mee hebben. Bedankt!

Ik hoefde alleen maar de set-top box een static IP te geven (Ip gevonden via MAC adress op de box zelf) en via router rules dat IP adress uit de lijst pikken van exclude devices en alles werkt weer!

Ik kan niet zien hoe ik de post verwijder maar misschien heeft iemand anders hier wat aan

1 reactie

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • Antwoord
  • December 1, 2025

Hey ​@KVerhoef, welkom op onze community!

Superfijn om te lezen dat je hiervoor een oplossing gevonden hebt, ik zal hem ook in mijn bericht taggen en dit als Best answer selecteren, dit is erg handig voor andere klanten die hier ook problemen mee hebben. Bedankt!