Skip to main content

Mijn ervaring met Odido Zakelijk Internet – en waarom ik er klaar mee ben

• November 23, 2025
  • 4 reacties
  • 62 Bekeken

Sinds 11 september 2025 ervaar ik ernstige problemen met mijn zakelijke internetverbinding van Odido. Ondanks meerdere pogingen om dit via de klantenservice op te lossen (waarbij ik wil benadrukken dat de medewerkers altijd vriendelijk zijn – compliment daarvoor), is het probleem tot op heden niet verholpen.

Wat speelt er?

• Mijn internetverbinding valt meerdere keren per dag/uur weg.
  • De verbinding schakelt over naar een back-up simkaart, maar die snelheid is zo laag dat ik mijn werk niet goed kan uitvoeren.

Ik heb hierover contact opgenomen op:
11-09, 12-09, 18-09, 30-09, 09-10 en 16-10. Tot nu toe is er geen passende oplossing geboden. Dit zorgt voor frustratie en ongemak – iets wat ik niet verwacht van een aanbieder als Odido.

De rol van Guidion (servicepartner)
Tot drie keer toe is een afspraak ingepland voor reparatie. Twee keer kreeg ik een SMS: “Door uitval van de monteur kan de afspraak helaas niet doorgaan…”.
Bij de derde keer heb ik zelf gebeld, en ook toen bleek dat er niemand zou komen. Mijn case werd doorgestuurd naar de planningsafdeling, die mij zou terugbellen. Dat is niet gebeurd.

Daarna belde ik Odido opnieuw. Wat blijkt? Mijn case was gesloten omdat de afspraak drie keer was geannuleerd – door Guidion! Gelukkig heeft Rosalie van Odido mijn case opnieuw geopend en doet haar best om het op te lossen.

Impact op mijn werk
Voor deze afspraken ben ik drie keer thuisgebleven. Normaal kan ik deels remote werken, maar zonder internet is dat onmogelijk.

Update november

• 4 november: Guidion plaatst een nieuwe modem (iets wat ik eerder had gevraagd, maar niet mocht worden opgestuurd). Helaas: probleem niet opgelost.
  • 14 november: Guidion belt. Er lijkt een oplossing: afspraak op 19 november. Ik zeg al mijn afspraken af om thuis te zijn.
  • Op 19 november krijg ik geen bevestigings-SMS. Ik bel Guidion: er staat helemaal geen afspraak in hun systeem. Dit is poging nummer 4.
  • Odido belooft terug te bellen. Dat gebeurt niet. Op 21 november bel ik opnieuw: “U staat op de lijst om gebeld te worden.” Ik wacht nog steeds.

Conclusie
Ik ben er klaar mee.
Mocht Odido reageren: vraag niet om de stekker eruit te halen of fabrieksinstellingen terug te zetten – dat doe ik inmiddels dagelijks......

Touwens nog een leuk extra feitje, ik betaal sinds vorige maand ook meer aan mijn contract. De initiele karting is blijkbaar afgelopen, dat gaat blijkbaar wel goed...

#helemaalklaarmee!!

November 23, 2025

Jammer dat je niet aangeeft waar ik nu wel naartoe moet, maar ik zoek gewoon verder.

In je post stond ook niet echt een vraag, toch? Wel een mededeling dat je er zo wel een beetje klaar mee bent (wat ik me voor kan stellen).

Uit je post blijkt dat Guidion dus een oplossing lijkt te hebben maar dat het met de afspraak (weer) mis is gegaan. Ja, dienstverlening van Odido en Guidion laat nogal eens wat te wensen over. Communicatie tussen beide en met klanten ook.

Maar als er dus een oplossing aanstaande is (zoals je aangeeft voor 19 nov.), lijkt het mij het beste die afspraak met Guidion af te wachten (of opnieuw te maken). Wij, als mede klant, kunnen ook verder niets doen. Het is aan Odido en Guidion om de lijn stabiel te maken. En zeker bij zakelijke abonnementen wordt hier vaak weer terugverwezen naar de zakelijke helpdesk.

De enige andere oplossing is proberen onder het contract uit te komen wegens niet kunnen leveren van een stabiele verbinding (wat je bij een zakelijk abonnement zeker wel mag verwachten).

Hi rvk01, bedankt voor je reactie, het is ondertussen 23-11, dus ik hoop dit voor 19-11-2026 geregeld te hebben ;)

4 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • November 23, 2025

Hoi ​@markwijngaarden ,

Op dit forum praat je met andere klanten over de consumenten producten  van Odido. Zakelijke producten wijken af. Zo spreek jij over een backup, die is bij consumenten niet. Daarom kunnen we geen ervaring delen over de zakelijke SLA.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • November 23, 2025

Bedankt Eric voor je bericht. heel erg gewaardeerd. Jammer dat je niet aangeeft waar ik nu wel naartoe moet, maar ik zoek gewoon verder.

rvk01
  • November 23, 2025

Jammer dat je niet aangeeft waar ik nu wel naartoe moet, maar ik zoek gewoon verder.

In je post stond ook niet echt een vraag, toch? Wel een mededeling dat je er zo wel een beetje klaar mee bent (wat ik me voor kan stellen).

Uit je post blijkt dat Guidion dus een oplossing lijkt te hebben maar dat het met de afspraak (weer) mis is gegaan. Ja, dienstverlening van Odido en Guidion laat nogal eens wat te wensen over. Communicatie tussen beide en met klanten ook.

Maar als er dus een oplossing aanstaande is (zoals je aangeeft voor 19 nov.), lijkt het mij het beste die afspraak met Guidion af te wachten (of opnieuw te maken). Wij, als mede klant, kunnen ook verder niets doen. Het is aan Odido en Guidion om de lijn stabiel te maken. En zeker bij zakelijke abonnementen wordt hier vaak weer terugverwezen naar de zakelijke helpdesk.

De enige andere oplossing is proberen onder het contract uit te komen wegens niet kunnen leveren van een stabiele verbinding (wat je bij een zakelijk abonnement zeker wel mag verwachten).

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • November 23, 2025

Hi rvk01, bedankt voor je reactie, het is ondertussen 23-11, dus ik hoop dit voor 19-11-2026 geregeld te hebben ;)