Skip to main content

port forwarding werkt niet

• December 3, 2025
  • 4 reacties
  • 40 Bekeken

Mijn Zyxel-modem heeft geen WAN-instellingen zichtbaar, en de firewall staat inkomende verbindingen tegen, ook met de firewall op Low.

Hierdoor werkt port forwarding niet — ik krijg geen enkel inkomend verkeer binnen op mijn openbare IP, ongeacht welke poort.

Mijn internetprofiel moet omgezet worden naar Open Internet of Open Firewall, zodat inkomend verkeer naar mijn modem wordt toegestaan. Maar dat doet ODiDo niet voor prive aansluitingen.

Hoe moet ik dat doen? Ik heb een Zyxel-router met de  Odido T-54/T-50 light firmware,

December 3, 2025

Ik heb de firmware van Odido die:

Ok. Ik begreep de term “light” al niet in jouw post. Het gaat dus gewoon om de normale custom firmware.

Gaat het om een T-54 of een T-50 (de T-50 zou wel in aanmerking kunnen komen voor een routerswap want die is redelijk oud).

• WAN-instellingen verbergt

• interface-binding verbergt

• firewall-regels anders behandelt

• NAT-loopback soms uitschakelt

• inbound filtering boven forwarding plaatst

• gebruikmaakt van providerprofielen

Geen van deze “problemen” herken ik. Je hoeft helemaal niet bij WAN instellingen of interface binding. Je kunt gewoon de port forwards instellen onder Netwerkinstellingen > NAT > Poortdoorschakeling.

Ook het uitschakelen van NAT loopback (soms) herken ik niet. Misschien is dat een specifiek probleem van de oude T-50.

Probeer je overigens verbinding te maken van een niet Odido lijn met deze computer? Ik zag laatst wel een probleem dat verbindingen tussen 2 Odido lijnen een probleem was (ik weet niet of dat inmiddels opgelost is).

Ik heb hier de Firewall van de router (T-56) op “Medium” staan en heb nooit problemen gehad met mijn 15 portforwards (waaronder ook SSH/HTTP/HTTPS/FTP/VOIP etc).

4 reacties

rvk01
  • December 3, 2025

“light firmware” ???

Heb je een T54 of T50? En bedoel je met “light firmware” een eigen firmware (dus niet die van Odido)?

Je zou Firewall gewoon op normaal moeten kunnen laten staan. Port forwards overrulen die instelling. Dus Port forward gaat boven alles en zou dus gewoon moeten werken.

Wat zet je open (programma) op welke poort? Heb je ook een computer die naar die poort luistert? Misschien anders een screenshot van die port forwards geven.

• Auteur
  • December 3, 2025

Ik heb al een computer die op die poort luistert.
Jellyfin luistert op een poort, want intern werkt HTTPS perfect.

Bij Odido’s custom firmware, waarbij WAN→LAN-filtering toch boven port forwarding blijft staan 

rvk01
  • December 3, 2025

Ok. Ik begreep de term “light” al niet in jouw post. Het gaat dus gewoon om de normale custom firmware.

Gaat het om een T-54 of een T-50 (de T-50 zou wel in aanmerking kunnen komen voor een routerswap want die is redelijk oud).

Geen van deze “problemen” herken ik. Je hoeft helemaal niet bij WAN instellingen of interface binding. Je kunt gewoon de port forwards instellen onder Netwerkinstellingen > NAT > Poortdoorschakeling.

Ook het uitschakelen van NAT loopback (soms) herken ik niet. Misschien is dat een specifiek probleem van de oude T-50.

Probeer je overigens verbinding te maken van een niet Odido lijn met deze computer? Ik zag laatst wel een probleem dat verbindingen tussen 2 Odido lijnen een probleem was (ik weet niet of dat inmiddels opgelost is).

Ik heb hier de Firewall van de router (T-56) op “Medium” staan en heb nooit problemen gehad met mijn 15 portforwards (waaronder ook SSH/HTTP/HTTPS/FTP/VOIP etc).

• Auteur
  • December 3, 2025

UW  De T-56 draait totaal andere firmware, nieuwer, breder ontsloten.
Andere firewall-engine, andere NAT-stack, andere interface-binding.

Intern werkt HTTPS perfect

Extern werkt GEEN ENKELE poort
zelfs niet alternative poorten zoals 10443
zelfs niet via direct WAN IP
zelfs niet met firewall op Low
zelfs niet met correcte forwarding

Dat gebeurt ALLEEN als WAN → LAN filtering / profiel van de provider blokkeert inkomend verkeer.

En ik heb AL VANAF 4G/5G getest.