Skip to main content
7879 Topics
BKR
Odido 13-05-2024 Waldorpstraat 60, Postbus 16272, 2500 BG, Den Haag Onderwerp: Verzoek tot verwijdering van onterechte BKR-registratie Geachte heer, mevrouw, Ik schrijf u met betrekking tot een BKR-registratie die op mijn naam staat. Op 12 april 2019 ontving ik een aanmaning van LAVG Gerechtdeurwaarders waarin werd vermeld dat ik één of meerdere facturen niet zou hebben betaald, wat heeft geleid tot deze registratie. Ik betwist ten zeerste de geldigheid van deze BKR-registratie. Het betreft code A, wat impliceert dat ik een betalingsachterstand heb. Dit is echter onjuist. Er heeft een verwisseling plaatsgevonden met een andere persoon, waarvoor ik bewijs meestuur. Deze BKR-registratie heeft aanzienlijke gevolgen voor mijn financiële mogelijkheden. Het belemmert mijn vermogen om een lening te verkrijgen, met name voor een hypotheek voor de aankoop van mijn eerste woonhuis op korte termijn. Als bewijs van mijn situatie voeg ik documentatie toe. Ik verzoek u dringend om deze onterechte BKR-registratie te verwijderen. Ik zie uw schriftelijke reactie hierop graag binnen twee weken tegemoet. Met vriendelijke groet, Daan Smits [Persoonlijke gegevens verwijderd door moderator. Let op: deel geen persoonlijke gegevens openbaar] Goedemiddag, Hierbij bevestig ik dat er geen openstaande dossiers bekend zijn bij ons kantoor. Het dossier 219046643 is op verzoek van onze opdrachtgever gesloten op 22-01-2021. Heeft u nog vragen over deze e-mail? U kunt ons op werkdagen via de chat op onze website bereiken. Met vriendelijke groet, Mevr. Y. Eerens Klantadviseur 088 - 528 4000 www.lavg.nl Please consider the environment before printing this emailDe informatie verzonden met dit e-mailbericht is uitsluitend bedoeld voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is uitdrukkelijk verboden. Indien u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, verzoeken wij u ons onmiddellijk hiervan op de hoogte te stellen en het bericht te vernietigen. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van deze informatie aan derden is niet toegestaan. Deze e-mail is vertrouwelijk en kan onder een wettelijke of contractuele geheimhoudingsplicht vallen. Onze organisatie alsmede de aan haar gelieerde ondernemingen staan niet in voor de juiste en volledige overbrenging van de inhoud van deze e-mail, noch van de tijdige ontvangst daarvan en aanvaarden geen aansprakelijkheid in deze. Tevens vormen meningen verkondigd in deze e-mail niet noodzakelijk de meningen van onze organisatie of aan haar gelieerde ondernemingen. Ik
Gekungel om een bundelaanvulling buitenland
hierbij wil ik u een verslag doen van het geklungel, dat ik met Odido meegemaakt heb, ik hoop dat u hier wat aan heeft. Ik was een week geleden naar Frankrijk gereisd, om daar een maand te wonen in een gehuurd huisje. Door onoplettendheid ging ik opeens snel door de 45 GB heen, die ik in het buitenland kon opmaken. Alles stopte, ik kon niet meer bellen of internetten. Wel kon ik op internet via de wifi van de verhuurder. dus naar de website van Odido waar ik las, dat ik makkelijk weer GB's kon bijkopen. Dat pakte anders uit: afgelopen vrijdagavond: ik probeer via de wifi van de verhuurder in mijn account te komen, dat lukt en daar krijg ik via de virtuele hulp (izzi) een link om bij te kopen. Dit mislukt: het programma meldt dat het mij niet via de wifi kan identificeren en doordat ik geen bundel meer heb kan ik niet bellen. Ik sta zogezegd in een lus. Zaterdag: ik probeer de helpdesk te bereiken, maar die is gesloten, meldt een bandje (Koningsdag neem ik aan). Tot mijn verbazing is de winkel in Alphen a/d Rijn open. De juffrouw aan de lijn zegt dat ze me niet kan helpen, en is verbaasd dat de helpdesk niet open is. "maar morgen is die wel open, we hebben 7 dagen service" zegt ze. Ze geeft me nog een ander nummer, waarvan ze denkt, dat die open is. Maar dat klopt niet. Zondag: ik probeer de helpdesk, maar die blijkt toch op zondag gesloten. Daarna probeer ik de winkel in Dordrecht te bereiken, die is, volgens de site open. Ik laat de telefoon zeker een kwartier overgaan, er wordt niet opgenomen. maandag: ik bel de helpdesk: een uiterst vriendelijke man help me verder: het gaat niet vlot, hij vertelt, dat hij nog maar kort bij deze afdeling zit. Maar uiteindelijk komt hij met een oplossing: ik kan voor E57,39 een abonnementsverandering krijgen, de bundel buitenland wordt ingesteld op 50GB. Het gaat onmiddellijk in, ik kan meteen internetten. Uiteindelijk kost het me maar E10,- meer dan mijn huidige abonnement, dus ik blij. Alleen: ik kan nu weer bellen maar geen internet. Na een tijdje bel ik de helpdesk weer: ik krijg nu een Surinaamse vrouw aan de lijn die ik bijna niet kan verstaan. Zij kijkt in de computer: ze ziet dat de vorige helper alles goed heeft ingesteld en begrijpt niet goed waarom het niet werkt. Ze geeft me de raad om het toestel opnieuw op te starten en een andere provider in Frankrijk te proberen. Dat doe ik, en wacht nog een tijdje, misschien moet het wat meer tijd hebben. Maar daarna doet het internet het nog steeds niet. Dus ik bel de helpdesk weer op. Ik krijg weer heel iemand anders aan de lijn, die lang op haar computer tuurt, wel 6 maal vertelt dat de bundel buitenland op is en dan ook vertelt, dat de helper nr. een mijn abonnement heeft veranderd, waardoor die nu E10,- duurder is per maand, maar dat dat geen invloed heeft op mijn bundel buitenland, waar het allemaal om te doen was. Ze kan me wel meteen helpen, voor E15,- krijg ik weer 5 GB in mijn bundel. Ook gaat ze bellen met hogerop om te vragen of het abonnement weer teruggezet kan worden naar wat het was, omdat ik nooit heb gevraagd om een verandering. Ze belooft, dat ze me dezelfde dag om 18.00 zal terugbellen met de uitslag. Ze heeft niet teruggebeld. En ik weet nog steeds niet wie er gelijk had: helpdesk een, twee of drie? Het moet me wel van het hart: wat een geklungel allemaal. Kunnen jullie dat niet wat beter organiseren? IK vind dat jullie wel wat goed te maken hebben, in ieder geval wil ik dat het abonnement weer wordt wat het was, met vriendelijke groet Peter-Jan Wagemans
Mobiel netwerk buitenland
Ik en mijn dochter waren gister in Duitsland. Beide hebben we Odido. We hadden beiden in Duitsland geen bereik. We konden niets meer. Maar voordat we daar achter kwamen zaten we al een half uur verder op onze route van de Nederlandse grens. Niet eens zo heel erg totdat we eigenlijk 1 uur moesten wachten in de auto. Dat verveelde dat al snel en gingen we een wandeling maken. Ik wilde de klantenservice bellen. Maar alle Duitse netwerken weigerden onze verbinding. Daar sta je dan in de Eifel... zonder verbinding en zonder google maps om ons de weg terug naar huis te wijzen... De Odido app deed het uiteraard ook niet. Mede wandelaars kun je niet vragen om hun toestel te lenen om de klantenservice te bellen want ze hebben geen Odido. Ik heb alle facturen betaald en op 1 factuur staat een betalings regeling. Dus behalve de betalingsregeling geen achterstand. Je wordt NIET geinformeerd over de aanwezige blokkade (waar Odido wel heel snel mee is om die erop te zetten... een f1 auto kan daar nog wat van leren...) en in Nederland werkte alles nog. Ook kun je dit niet zien in de app van Odido. En als je dan naar het buitenland gaat, laten ze je letterlijk in de steek. Dit is nu meerdere malen gebeurt. Ik woon in Limburg en op 10 min van Duitsland en 10 min van Belgie. De moeder van mijn dochter woont in Belgie. Ik wil het kind niet zonder bereik de trein in laten stappen. Als voorzorgsmaatregel stop ik op de grens tussen nederland en België en check voor Belgisch bereik en kan zo nodig (weer...) de klantenservice bellen om de blokkade te laten verwijderen. Odido gooit ook alle facturen op een grote hoop. Je kunt individuele facturen niet betalen. Internet thuis, mijn dochters telefoon, mijn abbonnement wordt allemaal bij elkaar geveegd. Je krijgt een iDeal link voor het totale bedrag INCLUSIEF het totale bedrag van de betalings regeling. Als ik mijn dochter haar factuur had betaald (en mijn betalingsregeling had laten door lopen) had zij in ieder geval bereik. Ook als de MBs van mijn dochter op zijn kan ze in het buitenland niets. De Odido app werkt niet meer en ze kan dus ook geen tijdelijke MB aanvuller kopen. Ze moet mij dan bellen hiervoor. Vroeger kan je ondanks dat de MBs op waren TEN ALLE TIJDE nog in de T-mobile app (of was dat bij Vodafone...?) Genoeg gezeurd, Groeten. D. Daemen

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen