Skip to main content

Ongevraagd abonnement bij verlenging mobiel

• 9 februari 2025
  • 6 reacties
  • 76 Bekeken

Bij het verlengen van een mobiel abonnement, waarbij ik tevens meer GB zou krijgen, blijkt Odido op de achtergrond een nieuw abonnement met nieuw nummer te hebben opgestart, met dezelfde voorwaarden, waardoor mij niet duidelijk was met twee verschillende contracten te maken te hebben. Vervolgens ben ik overstelpt met e-mails waarin alles bevestigd werd, waarbij mij niet duidelijk was te tekenen voor een nieuw abonnement. Hier lijk ik echter wel twee jaar aan vast te zitten. "Ja meneer, dan had u de e-mails maar beter moeten lezen". Nul begrip, nul flexibiliteit.

Datum van ervaring: 25 januari 2025

Nuttig5Delen

Antwoord van Odido

Gepubliceerd op 27 jan 2025

Goedemiddag Enno, Uiteraard doen we niets zonder akkoord en is de tegenslag gekomen dat er een abonnement is opgestart met een ander telefoonnummer en dit lossen we graag op. Ons Webcare team zou namelijk kunnen kijken of we het huidige telefoonnummer kunnen laten starten onder het nieuwe abonnement wat is gestart en hierdoor het andere nummer komt te vervallen. Dit is een unieke situatie en hiervoor hebben we jouw hulp bij nodig. Stuur ons een bericht via Facebook (odidonederland) of X/Twitter (@odidonederland). Vergeet niet om je postcode, huisnummer, geboortedatum, je 06-nummer, de laatste vier cijfers van je rekeningnummer en kopie van deze review te delen. Geen reden voor paniek als er geen Social media account aanwezig is maak dan een topic aan via onze community (community.odido.nl). Zorg je er alleen voor dat je hier het e-mailadres gebruikt wat bij ons bekend is. We kijken uit naar je bericht. Tot snel! Groetjes, Diego van Odido

11 februari 2025

Goedemiddag ​@EnnoDeTweede, dank voor het delen van je gegevens! Ik heb je screenshot en de overige gegevens verwijderd, deze stonden openbaar en dat is natuurlijk niet zo handig. Vermeld ze daarom altijd in je profiel. Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat het nummer wat eindigt op ***7957 is verlengd op 02-07-2024 via onze telefonische salesafdeling. Deze is van start gegaan op 21-10-2024 en dat is het abonnement waar je nu gebruik van maakt. Bij het andere nummer wat eindigt op ***9641 zie ik dat je deze op 02-07-2024 (dezelfde datum als toen je je eigen abonnement had verlengd) zelf hebt aangevraagd via onze website. Het is dus niet via onze salesafdeling gebeurd. Dat abonnement is van start gegaan op 29-12-2024 en is daarom nu ook actief. Het contract is ook via iDeal geverifieerd. Kan dat kloppen? Of was je in de veronderstelling dat het ging om je verlengde contract? Het ging wel echt om een geheel nieuw contract, wat je dus zelf via onze website hebt aangevraagd. 

Ik hoor het graag van je! 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemiddag ​@EnnoDeTweede, van harte welkom op onze Community! Dat klinkt niet als de service die je van ons mag verwachten en excuses dat dit is gebeurd, laten we samen naar een oplossing kijken. Gaat het om het nummer uit je profiel? Daarbij zie ik dat dat nummer een tijdje terug is verlengd en van start is gegaan. Ik vermoed dat het om een ander nummer gaat. Kun je het (tijdelijke) nummer van het nieuwe abonnement vermelden in je profiel? Ook zie ik dat het een zakelijk abonnement betreft. Onze Community is eigenlijk alleen bedoelt voor particuliere klanten, maar ik kan zeker met je meekijken of ik iets voor je kan betekenen via deze weg!

Kun je je bedrijfsnaam vermelden in je profiel? Daarnaast zie ik ook dat 1 cijfer van de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer niet overeenkomt met wat er onder het nummer in ons systeem vermeld staat. Kun je de juiste 4 cijfers van je bankrekeningnummer vermelden in je profiel? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

• is een nieuwe Poster
  • 10 februari 2025

[Afbeelding verwijderd door moderator i.v.m. privégegevens, plaats deze a.u.b niet openbaar]

• is een nieuwe Poster
  • 10 februari 2025

De bedrijfsnaam is KroPro BV, maar het abonnement wordt betaald door Promelius BV. De laatste cijfers van het account zijn [aangepast door moderator]

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemiddag ​@EnnoDeTweede, dank voor het delen van je gegevens! Ik heb je screenshot en de overige gegevens verwijderd, deze stonden openbaar en dat is natuurlijk niet zo handig. Vermeld ze daarom altijd in je profiel. Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat het nummer wat eindigt op ***7957 is verlengd op 02-07-2024 via onze telefonische salesafdeling. Deze is van start gegaan op 21-10-2024 en dat is het abonnement waar je nu gebruik van maakt. Bij het andere nummer wat eindigt op ***9641 zie ik dat je deze op 02-07-2024 (dezelfde datum als toen je je eigen abonnement had verlengd) zelf hebt aangevraagd via onze website. Het is dus niet via onze salesafdeling gebeurd. Dat abonnement is van start gegaan op 29-12-2024 en is daarom nu ook actief. Het contract is ook via iDeal geverifieerd. Kan dat kloppen? Of was je in de veronderstelling dat het ging om je verlengde contract? Het ging wel echt om een geheel nieuw contract, wat je dus zelf via onze website hebt aangevraagd. 

Ik hoor het graag van je! 

• is een nieuwe Poster
  • 27 februari 2025

Beste Pharwin,

is het mogelijk op efficiëntere wijze te bespreken? Ik meen dat je mijn gegevens hebt om contact op te nemen.

Hoor graag

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@EnnoDeTweede graag wil ik de communicatie alleen in dit topic houden, zodat anderen ook kunnen zien wat de oplossing is geweest. Mocht je liever telefonisch contact willen, dan kun je gerust bellen naar dit nummer: 0800-0092. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00u en op zaterdag van 09:00 tot 17:30u. Mijn collega's zitten klaar om je met alle liefde telefonisch te woord te staan! 

Als ik vanuit deze kant nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Ik ben er voor je! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen