Skip to main content
Beantwoord

@ odido, kan iemand mijn 2fa verwijderen

• July 9, 2025
  • 6 reacties
  • 126 Bekeken

met overzetten naar nieuwe telefoon is er iets fout gegaan met de authenticator app.

odido staat er niet meer tussen dus ik krijg ook geen codes meer. 

eerst website geraadpleegd

IZZI stuurt me naar de shop in Apeldoorn (sta op camping in de buurt)

shop zegt kunnen we niet, bel helpdesk

ik in de middag helpdesk gebeld 6x door geschakeld naar verschillende medewerkers niemand kon helpen, moet in de winkel.

Thuis naar de shop in Haarlem,

shop zegt ook kunnen we niet, ik daar gevraagd kunnen jullie helpdesk bellen, doen we niet.

ik daar in de winkel helpdesk bellen, weer een paar keer doorgeschakeld naar verschillende mede werkers, uiteindelijk iemand die helpt maar zegt geef je id aan shop medewerker maar die was ondertussen al weer met andere klanten bezig.

dus ik vraag kunt u even wachten, nee dus. (zal wel per klant betaald worden)

onder tussen manager erbij, blijft bij me staan , ik weer bellen met helpdesk, weer paar keer verschillende medewerkers gesproken,.

uiteindelijk iemand die zegt te kunnen helpen en de 2FA verwijdert, yesss denk ik.

meneer over een kwartier of halfuur kunt u weer inloggen met uw wachtwoord.

top denk ik dus ga naar huis.

thuis inloggen….., wordt weer om code gevraagd, denk misschien nog ff wachten, uurtje later….kan nog niet inloggen.

helpdesk weer gebeld, blijkbaar maken ze daar ook geen aantekeningen want kunnen niet zien wat andere medewerkers hebben gedaan.

stuurt een bericht naar andere medewerkers die mij dan zo terug zou bellen

je raad het al ……..,  zit nu nog te wachten  

en zo hebben we een mooi voorbeeld van een

kastje ...muurtje

hoe moeilijk kan het zijn om een vinkje uit te zetten???

WIE KAN MIJ HELPEN

Beste antwoord door alexander-m

Hoi Alexander, geen probleem hoor! Ik zag later inderdaad dat er 2 topics stonden en dat Tommie daarop had gereageerd. Wat apart dat het na de hulp van de klantenservice nog niet is gelukt. Ik heb zojuist het hele Mijn Odido-account verwijderd. Geef het systeem 30 minuten de tijd om dit te verwerken. Daarna moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account aan te maken en je abonnement(en) te koppelen en 2FA in te stellen. Laat je het me weten of het is gelukt? Soms duurt het verwerken iets langer en heeft het nog een extra poging nodig, begreep ik uit recente topics. Ik zie je reactie graag tegemoet! 

Gelukt.

Je bent een topper!!

Moest wel handmatig abo toevoegen.

Bij automatisch toevoegen kreeg ik foutmeldingen,  zei dat er 3 abonnementen waren?

klik&klaar kan ik pas over 2 weken toevoegen, die staat op de camping. En heb 097 nr van sim nodig.

hartelijk dank!

(Misschien kan je de rest bijscholen  😉)

6 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Alexander, van harte welkom op de community. Allereerst excuses voor deze ervaring. Dit is niet wat je van onze service mag verwachten. Ik help je graag zo veel mogelijk verder. Wel alvast goed om te weten: 2FA mag alleen gewijzigd worden in onze Shops. Dat collega’s in de Shop hebben aangegeven dat zij dit niet kunnen dat klopt simpelweg niet. Houd er rekening mee dat ik je wellicht alsnog moet vragen om naar de Shop te gaan. Mocht dat het geval zijn: dan mag je de medewerker wijzen op het Kennisartikel: Mijn Odido 2FA (Tweestapsverificatie). Hierin staat dat alleen zij dit mogen doen op vertoon van je legitimatiebewijs.

Laten we snel kijken wat ik wel voor je kan betekenen. Ik zie op dit moment een leeg Mijn Odido-account op e-mailadres a***r@d***s.nl. Is dit het enige account dat je hebt of bestaat er nog een ander? Als je op dit moment niet kan inloggen met de authenticator. Dan kan je eenmalig inloggen op Mijn Odido via iDIN-verificatie. Op deze pagina op Odido.nl lees je alles over het gebruik van iDIN-verificatie. Laat je het me weten of het is gelukt met inloggen? Je kan dan bijvoorbeeld via de instellingen 2FA tijdelijk wijzigen naar SMS totdat je je authenticator app opnieuw hebt ingesteld.

Mocht het niet lukken, laat het me dan weten. Ik zie namelijk wel een melding in Mijn Odido dat we je abonnement niet kunnen vinden. Dus wellicht gaat er iets mis met je account. In dat geval zal ik het account verwijderen, zodat je volledig opnieuw kan beginnen. Dan moet het ook lukken om in te loggen en opnieuw 2FA in te stellen. Maar laten we eerst kijken of het inloggen via iDIN lukt! 😊

Hoi Marciano,

Als eerste bedankt voor je reactie.

ben net weer in de shop in Haarlem geweest.

hij heeft van alles geprobeerd ook met helpdesk gebeld en die zei dat het over een halfuurtje moet werken, maar je raadt het al…..hij vraagt meteen om authenticator code niets verandert helaas.

ik zie geen optie voor iDIN.

zal het over een paar uur nog eens proberen.

a***r@d***s.nl is het enige account met daar in 2 diensten:  internet en tv glasvezel, klik&klaar.

Dus GEEN mobiel abonnement bij odido

had hem per ongeluk in het verkeerde topic geplaatst vandaar de crosspost naar ander "mijn odido omgeving"

gaat meteen hier heen

8uur later, nog steeds hetzelfde helaas

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Alexander, geen probleem hoor! Ik zag later inderdaad dat er 2 topics stonden en dat Tommie daarop had gereageerd. Wat apart dat het na de hulp van de klantenservice nog niet is gelukt. Ik heb zojuist het hele Mijn Odido-account verwijderd. Geef het systeem 30 minuten de tijd om dit te verwerken. Daarna moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account aan te maken en je abonnement(en) te koppelen en 2FA in te stellen. Laat je het me weten of het is gelukt? Soms duurt het verwerken iets langer en heeft het nog een extra poging nodig, begreep ik uit recente topics. Ik zie je reactie graag tegemoet! 

• Auteur
  • Antwoord
  • July 11, 2025

Gelukt.

Je bent een topper!!

Moest wel handmatig abo toevoegen.

Bij automatisch toevoegen kreeg ik foutmeldingen,  zei dat er 3 abonnementen waren?

klik&klaar kan ik pas over 2 weken toevoegen, die staat op de camping. En heb 097 nr van sim nodig.

hartelijk dank!

(Misschien kan je de rest bijscholen  😉)

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Alexander, superfijn dat het is gelukt en jij ook bedankt voor je mooie woorden! Ik heb nog eens gekeken en ik zie nu dat er inderdaad een melding staat dat er nog 1 abonnement klaarstaat. En dat is het Klik&Klaar Internet abonnement. Wellicht was het een bug, maar als ik het goed zie, staat alles nu goed. Mocht je in de toekomst toch nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. De community en ik zijn er voor je! 😄