Skip to main content
Beantwoord

De telefoon is kwijtgeraakt, hoe log je in op het account zonder sms-codes?


 

Ik ben mijn telefoon kwijt en kan niet inloggen op mijn Odido-account omdat ik geen toegang heb tot de sms-codes.

Kan ik inloggen op mijn account zonder tweestapsverificatie?

Ik ben in Polen en ik moet alleen e-sim activeren op een nieuwe telefoon

16 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Iga93, welkom op onze Community! Het is helaas niet mogelijk om zonder tweestapsverificatie in te loggen. Dit hebben we ingebouwd, zodat je account nog beter beveiligd is tegen fraude. Ik kan je zeker helpen bij het activeren van je eSIM. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***1560. Echter, zie ik dat er geen eSIM klaarstaat voor activatie. Deze kan ik voor je bestellen en laten versturen naar het bij ons bekende e-mailadres. Je kunt dan de QR-code scannen met je toestel, zodat de koppeling in ieder geval is gemaakt. De activatie kan ik dan voor je voltooien. 

Laat maar gerust weten wat je zou willen! 😄

Bedankt voor je antwoord!

Activeer dan een nieuwe e-simkaart voor mij :)

Reputatie 6
Badge +7

@Iga93 Ga ik voor je doen! Ik heb zojuist een eSIM voor je besteld en per mail naar je verstuurd via je Mijn Odido account. Kun je de QR-code met je toestel scannen? Verder hoef je niets te doen. Als je hier een reactie kunt geven, zal ik daarna de eSIM voor je activeren. Dan zou het helemaal goed moeten komen! 

het toont mij een activeringsfout van de e-simkaart.

Ik heb het verschillende keren geprobeerd

Reputatie 6
Badge +7

@Iga93 yes, dat klopt. Je kunt de activatie namelijk niet zelf voltooien, omdat je niet meer in het bezit bent van je oude simkaart. Vandaar dat ik ook had gevraagd om alleen de QR-code te scannen en dat ik de activatie voor je zou voltooien. Ik heb zojuist de eSIM voor je geactiveerd. Als je nu je toestel opnieuw opstart, zou het moeten werken! 

Ik hoor het graag van je! 

@Iga93 yes, dat klopt. Je kunt de activatie namelijk niet zelf voltooien, omdat je niet meer in het bezit bent van je oude simkaart. Vandaar dat ik ook had gevraagd om alleen de QR-code te scannen en dat ik de activatie voor je zou voltooien. Ik heb zojuist de eSIM voor je geactiveerd. Als je nu je toestel opnieuw opstart, zou het moeten werken! 

Ik hoor het graag van je! 

Het werkt nu, je hebt mij echt heel erg geholpen!  Hartelijk dank !!! 😃🫵💪😀😀😀

Reputatie 6
Badge +7

@Iga93 Fijn dat het werkt, geen dank en graag gedaan! Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie dag en alvast een heel fijn weekend gewenst! 😄

Dag Pharwin,

Ik heb precies hetzelfde probleem! Esim staat al wel op mijn telefoon maar activeren lukt niet vanuit Thailand :-(

Kun je mij ook helpen?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @anjavdakker, welkom op de Community en gaaf dat je in Thailand bent! Ik heb je eSIM zojuist geactiveerd. Het kan een paar minuutjes duren, laat je het me weten of het is gelukt? In Thailand kan je (handmatig) verbinding maken met het netwerk DTN (DTAC TriNet). Meer informatie lees je op deze pagina. Ik hoor het graag van je! 

Dag @Marciano van Odido, het is gelukt, top!

Hartelijk dank voor je hulp!

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen @anjavdakker, superfijn dat het is gelukt graag gedaan. Ik wens je nog heel veel plezier in Thailand! 😄

Dat gaat wel lukken, dankjewel! 

Reputatie 1

Hoi @Pharwin van Odido. Ik zit met hetzelfde probleem. Kan de laatste stap van de activatie niet voltooien in verband met de twee factor authenticatie via sms. Zou je mijn simkaart ook kunnen activeren?

Alvast bedankt, Bram

Reputatie 2

Zeker weten, Bram! Ook voor jou heb ik zojuist de eSIM die voor je klaarstond geactiveerd. In sommige gevallen is het nodig om hierna je toestel een keer opnieuw op te starten, zodat de eSIM geforceerd wordt om contact te maken met ons netwerk. Laat je mij weten of het gelukt is? 

Reputatie 1

Ha @Sam van Odido, thanks! Na de reboot deed ie het weer! Top, dank je!

 

 

Reputatie 2

Ha @Sam van Odido, thanks! Na de reboot deed ie het weer! Top, dank je!

 

 

Fijn om te lezen dat het gelukt, Bram! Bedankt dat je dit even hebt laten weten. Ik wens je nog een fijne dag toe!

Reageer