Skip to main content
Beantwoord

Nog steeds geen netwerk 26/06/25


Al sinds gisteren ochtend geen netwerk. Niet mogelijk om te bellen, smsen en internetten. Ik kan enkel en alleen gebruik maken van TV en wifi.

Odido is in geen mogelijkheid bereikbaar, zeggen dat het is opgelost. Geen adviseurs beschikbaar in de chat en refereren dan naar het bellen van het 0800-0092 nummer, wat dus niet gaat.

Daarnaast betaal ik gewoon de rekening voor iets wat ik al 2 volle dagen niet kan gebruiken.

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hoi ​@melanienas, van harte welkom op onze community en mijn excuses voor het ongemak! De problemen op ons netwerk zijn ontstaan door een technisch probleem in onze netwerksystemen die mobiel verkeer mogelijk maken. Dit hebben we opgelost en we zien dat onze klanten weer gebruik kunnen maken van ons mobiele netwerk. Mogelijk kun je problemen ervaren met bellen via Wifi, ook wel VoWiFi genoemd. We zijn hard bezig om dit op te lossen. Ervaar je problemen met bellen? Check dan of VoWiFi op je toestel staat ingeschakeld en zet de optie uit. Belangrijk om daarna je toestel te herstarten. Hoe je VoWiFi uitzet zie je hieronder:

  • Android: Ga naar de instellingen op je toestel en selecteer de optie Verbindingen. Kies voor mobiele netwerken en zet de optie Bellen via Wi-Fi SIM uit.
  • iOS: Ga naar de instellingen op je toestel en selecteer de optie Mobiel Netwerk. Kijk vervolgens of de schakelaar bij de optie Bellen via wifi op groen staat en zet deze uit.

Wat ook kan helpen is je toestel opnieuw op te starten, zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Laat je weten of alles inmiddels weer naar behoren werkt? Zo niet, vul dan je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer in in je profiel en geef mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan. Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

Goed om te weten: houd dit topic in de gaten:

Hier houden we iedereen op de hoogte van alles updates! 

 

Bekijk origineel

2 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4400 reacties
  • Antwoord
  • 27 juni 2025

Hoi ​@melanienas, van harte welkom op onze community en mijn excuses voor het ongemak! De problemen op ons netwerk zijn ontstaan door een technisch probleem in onze netwerksystemen die mobiel verkeer mogelijk maken. Dit hebben we opgelost en we zien dat onze klanten weer gebruik kunnen maken van ons mobiele netwerk. Mogelijk kun je problemen ervaren met bellen via Wifi, ook wel VoWiFi genoemd. We zijn hard bezig om dit op te lossen. Ervaar je problemen met bellen? Check dan of VoWiFi op je toestel staat ingeschakeld en zet de optie uit. Belangrijk om daarna je toestel te herstarten. Hoe je VoWiFi uitzet zie je hieronder:

  • Android: Ga naar de instellingen op je toestel en selecteer de optie Verbindingen. Kies voor mobiele netwerken en zet de optie Bellen via Wi-Fi SIM uit.
  • iOS: Ga naar de instellingen op je toestel en selecteer de optie Mobiel Netwerk. Kijk vervolgens of de schakelaar bij de optie Bellen via wifi op groen staat en zet deze uit.

Wat ook kan helpen is je toestel opnieuw op te starten, zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Laat je weten of alles inmiddels weer naar behoren werkt? Zo niet, vul dan je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer in in je profiel en geef mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan. Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

Goed om te weten: houd dit topic in de gaten:

Hier houden we iedereen op de hoogte van alles updates! 

 


  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 11 juli 2025

Je was niet de enige Melanienas! Zie mijn post: 

Inmiddels wel weer internet? Bij mij hielp een nieuwe SIM-kaart.

Heel bijzonder dat Odido op 26 juni naar de pers heeft gecommuniceerd dat bij iedereen weer alles weer werkte, wat gewoon pertinent NIET waar is: https://www.nu.nl/tech/6360376/odido-zegt-dat-nu-echt-iedereen-weer-online-is-na-landelijke-storing.html.

Alleen al hier op het forum waren er 4 mensen die last hadden:

  • jij
  • ik
  • Masmas111
  • Unoproblemos

En dit zijn alleen de mensen die de moeite nemen een bericht te schrijven op het forum (en die via een andere internetverbinding online konden!).


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen