Skip to main content
7875 Topics
Internetbundel gekocht maar geen internet: XL22 werkt niet in Mexico
Hallo community, Ik ben momenteel in Mexico en heb hier een probleem met mijn internetverbinding. Ik heb gisteren de XL22-bundel aangeschaft via 1280, maar sindsdien heb ik geen internet meer, terwijl ik wel afhankelijk ben van internet om bereikbaar te blijven tijdens het reizen. In de Odido-app zie ik dat het bedrag is afgeschreven, maar dat ik géén data meer heb. Als ik opnieuw probeer een bundel te activeren, krijg ik de melding: “Op dit moment kunnen we deze bundel niet activeren als je huidige bundel 100% verbruikt is. Bestel hem dan opnieuw. Succes Odido.” Dat heb ik geprobeerd, maar het werkt niet. Ik zit nu zonder internet en kan alleen wifi gebruiken. Ik heb alle instellingen gecontroleerd (roaming aan, geen blokkades, geen openstaande rekeningen). Ook heb ik tot vier keer toe de chatbot doorlopen, maar kom steeds bij dezelfde stappen uit en word niet doorverbonden met een medewerker. Als ik probeer te bellen naar +31 6 2400 1200, krijg ik te horen dat er een lange wachtrij is en dat ik op een andere manier contact moet opnemen. Maar via de app kom ik ook niet verder. Het is heel frustrerend omdat ik extra kosten heb gemaakt voor de bundel, maar geen service krijg én niet bereikbaar ben tijdens mijn reis. Ik heb dit probleem dringend opgelost nodig. Heeft iemand dit ook meegemaakt? En weet iemand hoe ik dit zo snel mogelijk opgelost krijg? Alvast bedankt voor jullie hulp!
Vanuit NL bellen naar vaste nummers in Frankrijk ineens niet meer mogelijk
Hallo allemaal, Een vraag op dit forum, nadat zowel Odido telefonische helpdesk (2x) en winkel (1x) ons probleem niet hebben kunnen verhelpen (ondanks vele pogingen). Mijn partner heeft al jaren een T-Mobile/Odido abonnement, met 120min bel/sms. Met die belminuten belt hij ook al jaren wekelijks, vanuit NL dus, naar o.a. zijn hoogbejaarde vader in Frankrijk (hij is zelf Frans). Sinds een week blijkt mijn partner geen vaste nummers in Frankrijk meer te kunnen bellen (om precies te zijn op 30 mei, terwijl hij 29 mei nog gebeld had). Hij krijgt geen verbinding (geen enkel geluid, na 1-2sec wordt het gesprek ‘gecanceld’). Zowel de vaste nummers die hij normaal belt als ‘willekeurige’ vaste nummers in Frankrijk werken niet. Hij kan wel mobiele nummers in Franrijk bellen (alleen dus geen vaste). Hij kan wel vaste nummers in bv Duitsland bellen (alleen dus niet in Frankrijk). Het enige ‘abnormale’ dat recentelijk is gebeurd, is dat mijn partner vorige abonnements-periode meer dan 120min naar Frankrijk moest bellen i.v.m. familie-omstandigheden. Daar zijn gewoon extra kosten voor berekend, en die heeft hij ook betaald. Volgens de helpdesk is er dan ook geen betalingsachterstand, en is er geen enkele blokkade op zijn abonnement te zien in het systeem. Wij hebben inmiddels ook alle andere dingen gedaan die standaard worden geadviseerd: Software telefoon up-to-date, netwerkinstellingen ge-reset, SIM-kaart in & uit gedaan, nieuwe SIM-kaart geprobeerd (in winkel omgezet), dat hielp allemaal niet. Met mijn SIM-kaart kan hij met zijn telefoon wel naar de vaste nummers in Franrijk bellen, terwijl ik met zijn SIM-kaart in mijn telefoon dat niet kan. Dus het lijkt niet aan de telefoon te liggen, en ook niet aan de SIM-kaart, maar dan dus toch aan zijn abonnement? Het niet kunnen bereiken van zijn vader moet echt opgelost. Uiteraard kan hij gewoon naar een andere provider overstappen (met hopelijk niet hetzelfde probleem), maar hier dan toch nog een laatste poging om het via Odido op te lossen. Iemand een idee wat dit kan zijn??? Hartelijk dank voor jullie reacties.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen