Skip to main content
Beantwoord

Simkaart kwijt maar geen account

• August 7, 2026
  • 13 reacties
  • 89 Bekeken

Goedemiddag,

Ik ben sinds kort Sim Only-klant bij Odido via Belsimpel. Bij de aanvraag heb ik helaas een typefout gemaakt in mijn e-mailadres, waardoor het abonnement bij Odido onder het verkeerde e-mailadres is geregistreerd.

Verder is alles destijds goed gegaan: ik heb de simkaart ontvangen en technisch werkte alles prima. Alleen heb ik door die typefout nooit e-mails van Odido ontvangen en daardoor ook nooit mijn account kunnen activeren/instellen.

Nu ben ik mijn simkaart kwijt en wil ik een vervangende simkaart aanvragen. Dat lukt alleen niet, omdat ik geen toegang heb tot mijn Odido-account.

Het verkeerd ingevoerde e-mailadres bleek gelukkig nog vrij te zijn, dus dat adres heb ik inmiddels aangemaakt. Ik heb dus nu gewoon toegang tot precies het e-mailadres dat Odido bij mijn abonnement in het systeem heeft staan.

Daarna heb ik de klantenservice gebeld met de vraag of ik alsnog een account kon aanmaken/activeren met dat e-mailadres. Volgens de medewerker moest dat kunnen. Alleen komt de verificatiecode die naar mijn e-mailadres wordt gestuurd nooit aan. Dit is meerdere keren geprobeerd en later op de dag nogmaals, maar zonder resultaat. Ook in de spam staat niets.

Wat ik inmiddels heb geprobeerd:

• Via de klantenservice meerdere keren een verificatiecode laten versturen.

• Zelf een nieuw Odido-account proberen aan te maken met het e-mailadres dat bij mijn abonnement staat.

• Inloggegevens proberen op te vragen via mijn telefoonnummer, waarbij er een e-mail verstuurd zou moeten worden.

In alle gevallen ontvang ik helemaal geen e-mail van Odido.

De klantenservice verwees me uiteindelijk naar een klachtenformulier, maar dat formulier kan ik nergens op de website vinden. Er werd ook voorgesteld om langs een Odido Shop te gaan, maar dat lukt mij op korte termijn niet.

Mijn vraag is dus eigenlijk: hoe kan ik ervoor zorgen dat ik weer e-mails/verificatiecodes van Odido ontvang, toegang krijg tot mijn account, en daarmee een vervangende simkaart kan aanvragen?

Sms-codes ontvangen is momenteel geen optie, omdat ik mijn simkaart kwijt ben. Ik heb wél volledige toegang tot het e-mailadres dat Odido bij mijn abonnement geregistreerd heeft.

Ik vermoed zelf dat er ergens iets vastloopt doordat de oorspronkelijke activatie nooit is uitgevoerd, omdat ik destijds geen toegang had tot het verkeerd ingevoerde e-mailadres. Misschien moet het account of e-mailadres aan de kant van Odido gereset of opnieuw geactiveerd worden?

Ik heb trouwens wel alle nodige details ter verificatie, zoals ingangsdatum, oud simkaartnummer (via belsimpel) etc.

Kan iemand van Odido/communitybeheer mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!

Beste antwoord door eric

Met Sim vervanging wordt heel secuur omgegaan. Je kan dat alleen via de My-odido omgeving doen of in een Odido winkel met legetimatie. Telefonisch of via een forum kan niet. 

13 reacties

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 9, 2026

Iemand?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • August 10, 2026

Met Sim vervanging wordt heel secuur omgegaan. Je kan dat alleen via de My-odido omgeving doen of in een Odido winkel met legetimatie. Telefonisch of via een forum kan niet. 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi techspider, van harte welkom op de community. En superleuk dat je voor ons hebt gekozen! Ik heb je meteen een DM gestuurd via Webcare Moderator. Reageer je daar op me? Dan kijk ik graag naar hoe het precies zit met je Sim Only abonnement en account en wat de opties zijn om een nieuwe simkaart te bestellen! 😊

Goed om te weten: in het weekend zijn we vaak niet aanwezig en kan het langer duren voordat je een reactie ontvangt. Maar geen zorgen, je krijgt er altijd een.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Update: Het lukt op dit moment niet om privéberichten te versturen. Ik kom z.s.m. bij je terug!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi, bedankt voor je gegevens via DM! Ik heb je zojuist een verificatiecode per e-mail gestuurd. Dit is naar het e-mailadres dat verkeerd stond, maar dit e-mailadres had je zelf aangemaakt daarna. Dus je zou 'm hierop moeten ontvangen. Geef je de code hier aan me door? En geef je het correcte e-mailadres dat je wil gebruiken aan me door via een DM? Dan mag ik je e-mailadres in het systeem wijzigen, zodat je straks je eigen e-mailadres kan gebruiken, deze kan gebruiken voor Mijn Odido, verificaties kan ontvangen en een nieuwe simkaart kan bestellen. Ik zie je reactie graag tegemoet en dan ga ik voor je aan de slag!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 12, 2026

Hoi, bedankt voor je gegevens via DM! Ik heb je zojuist een verificatiecode per e-mail gestuurd. Dit is naar het e-mailadres dat verkeerd stond, maar dit e-mailadres had je zelf aangemaakt daarna. Dus je zou 'm hierop moeten ontvangen. Geef je de code hier aan me door? En geef je het correcte e-mailadres dat je wil gebruiken aan me door via een DM? Dan mag ik je e-mailadres in het systeem wijzigen, zodat je straks je eigen e-mailadres kan gebruiken, deze kan gebruiken voor Mijn Odido, verificaties kan ontvangen en een nieuwe simkaart kan bestellen. Ik zie je reactie graag tegemoet en dan ga ik voor je aan de slag!

Hoi Marciano, dank voor je bericht. Ik heb inderdaad toegang tot dat emailadres, maar ik heb geen verificatiecode ontvangen, precies het probleem. Is er niet ergens een reset of iets dergelijks nodig? Gek dat er geen email binnenkomt

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen techspider, wat apart dat de code niet aankomt. Wellicht inderdaad, omdat het e-mailadres achteraf is aangemaakt. Door strenge regels rondom e-mailadressen wijzigen en simkaarten bestellen mag ik je niet verder helpen zonder deze verificatie. Maar geen zorgen, op deze pagina vind je alle Odido Shops bij je in de buurt. Als je hier binnen loopt en je verhaal uitlegt, kunnen zij je - op vertoon van een geldig legitimatiebewijs - verder helpen met het wijzigen van je e-mailadres en dan loop je ook met een nieuwe werkende simkaart weer naar buiten. Ik hoop je nu wel snel naar de Odido Shop kan. Als het kon had ik je graag zelf verder geholpen, maar de regels zijn erg streng waardoor ik dat op dit moment niet kan. Laat je het me weten of het is gelukt?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 2, 2026

Goedemorgen techspider, wat apart dat de code niet aankomt. Wellicht inderdaad, omdat het e-mailadres achteraf is aangemaakt. Door strenge regels rondom e-mailadressen wijzigen en simkaarten bestellen mag ik je niet verder helpen zonder deze verificatie. Maar geen zorgen, op deze pagina vind je alle Odido Shops bij je in de buurt. Als je hier binnen loopt en je verhaal uitlegt, kunnen zij je - op vertoon van een geldig legitimatiebewijs - verder helpen met het wijzigen van je e-mailadres en dan loop je ook met een nieuwe werkende simkaart weer naar buiten. Ik hoop je nu wel snel naar de Odido Shop kan. Als het kon had ik je graag zelf verder geholpen, maar de regels zijn erg streng waardoor ik dat op dit moment niet kan. Laat je het me weten of het is gelukt?

Hoi Marciano, excuses voor de late reactie. Het is inmiddels gelukt en ik kan verificatiecodes ontvangen. Ik heb ook een vervangende simkaart toegestuurd gekregen. Ik dacht hiermee dat het opgelost was, maar jammer genoeg niet. Ik kan de simkaart niet activeren, omdat ik geen odido account heb (nooit kunnen aanmaken). En om het account aan te maken heb ik weer een werkende simkaart nodig. Kan je me helpen?

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi techspider, absoluut geen probleem. Superfijn dat het inmiddels is gelukt en dat je een nieuwe simkaart hebt ontvangen. Ik zou willen dat ik je simkaart vanaf hier kon activeren, maar dit is door strenge regels niet mogelijk. Lukt het om langs een van onze Odido Shops te gaan? Ik weet zeker dat je dan snel weer met een activeerde simkaart de deur uitloopt. Ik hoor het graag van je!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 3, 2026

Hoi techspider, absoluut geen probleem. Superfijn dat het inmiddels is gelukt en dat je een nieuwe simkaart hebt ontvangen. Ik zou willen dat ik je simkaart vanaf hier kon activeren, maar dit is door strenge regels niet mogelijk. Lukt het om langs een van onze Odido Shops te gaan? Ik weet zeker dat je dan snel weer met een activeerde simkaart de deur uitloopt. Ik hoor het graag van je!

Hoi Marciano, dat lukt me door omstandigheden pas op langere termijn. Ik hoopte het op afstand voor mekaar te krijgen. Is er echt geen andere optie met het Mijn Odido-account? Ik kan mijn abonnement nu niet gebruiken, en moet nu uitwijken naar een andere provider

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen, ik snap helemaal dat je het dan op afstand wil regelen. Ik heb meteen in je account gekeken en ik zie een leeg Mijn Odido account. Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen of dit gaat lukken, maar je kan proberen om met iDIN in te loggen. We gebruiken iDIN als verificatie voor als je je huidige simkaart niet meer hebt om een nieuwe simkaart te activeren. Echter geef ik deze optie alleen aan klanten als hun abonnement wel al gekoppeld staat. Wil je dit eens voor me proberen? Alles over iDIN-verificatie lees je hier: Hoe gebruik ik iDIN bij Odido? | Odido

Mocht dit niet lukken, dan kan je ook altijd bellen met mijn collega's van de klantenservice op 0800-7112. Als je echt niet naar de Odido Shop kan, dan kunnen zij een uitzondering maken. Houd er rekening mee dat hier strenge regels aan zitten. Je zal dan moeten videobellen om je te verifiëren. Laat je het me weten of het is gelukt?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 3, 2026

Hoi Marciano, dank voor je bericht. Met iDIN gaat het niet lukken, omdat juist de telefoon én simkaart zoek is. Ik heb dus ook geen toegang tot de bankapp, en als ik die wil installeren op een andere smartphone dan heb ik weer een werkende simkaart nodig 😅

Maar goed, ik hoor het al; ik moet gewoon langs de odido-shop, anders is het allemaal te veel gedoe. Ik ga dat gewoon inplannen.

Tot zover erg bedankt voor je hulp!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Techspider, ah dan is dat inderdaad niet mogelijk. Jeetje, niet fijn om te lezen dat je je telefoon kwijt bent! Dan is de Odido Shop inderdaad de makkelijkste manier. Vergeet geen geldig legitimatiebewijs mee te nemen. Dan komt het helemaal goed. Uiteraard graag gedaan en houd me gerust op de hoogte of alles is gelukt in de Shop!