Skip to main content
Beantwoord

Start Slim staat niet goed in Mijn Odido account

• August 20, 2026
  • 15 reacties
  • 147 Bekeken

Aan mijn Odido account zijn 3 telefoon nummers gekoppeld:

Mijn eigen nummer (1) Unlimited Snelst
Het nummer van mijn vrouw (2) Unlimited Samen 
Het nummer van onze dochter (3) (Start Slim)

Naast nummer 3 staat een knop: Start Slim, als je daar op klikt krijg je een vraag voor een naam en geboorte datum.

Daar vul ik naam en  geboorte datum van ons kind in, in de volgende stap wordt dan een QR code getoond. Omdat mijn dochters telefoon niet in de buurt was (om de QR code ter scannen), drukte ik <Klaar> zodat ik op een later moment verder kon gaan.

Meteen daarna staat de naam van onze dochter bij 1 (mijn nummer!!!)

Met de telefoon van mijn dochter wel weer in de buurt: odido app geinstalleerd op haar telefoon.
Op mijn telefoon nog eens op de knop Start Slim naast nummer 3 gedrukt. Naam en Geboorte datum staan er nog, Klik Verder, er verschijnt een QR code, die scan ik met Odido app op de telefoon van mijn dochter: daarmee is ze ingelogd en ziet Mijn telefoon nummer en mijn Internet en bel tegoed:
20GB/dag & Onbeperkt.

Als ik nummer 1 bel gaat mijn telefoon over als ik nummer 3 bel gaat de telefoon van mijn dochter over.

In de odido app staat nu:
Naast nummer 1 (mijn abbonement) de knop <Beheer> “beheer het account van je kind”.
Naast nummer 3 staat nog steeds Start Slim “Stel het account van je kind in”

Kortom, een zooitje

Beste antwoord door Marciano van Odido

Hoi Dries, allereerst superleuk dat je met heel het gezin bij ons bent en dat je voor je dochter gebruikmaakt van Start Slim! Wat apart dat je dochter via haar account jouw gegevens ziet. Wil je allereerst eens kijken of het via de Mijn Odido website wel goed gaat? Dan weten we gelijk of het aan de Odido App ligt. Het kan zijn dat de App wat langer nodig heeft om de abonnementen goed te verwerken. En wil je controleren of de App nu nog steeds de verkeerde informatie laat zien?

Mocht het nog niet goed staan, dan kijk ik graag met je mee. Ik heb je alvast een DM gestuurd via Webcare Moderator. Reageer je daar op me? Dan doen we nog 1 laatste check voordat ik je account mag inzien! 😊

15 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Dries, allereerst superleuk dat je met heel het gezin bij ons bent en dat je voor je dochter gebruikmaakt van Start Slim! Wat apart dat je dochter via haar account jouw gegevens ziet. Wil je allereerst eens kijken of het via de Mijn Odido website wel goed gaat? Dan weten we gelijk of het aan de Odido App ligt. Het kan zijn dat de App wat langer nodig heeft om de abonnementen goed te verwerken. En wil je controleren of de App nu nog steeds de verkeerde informatie laat zien?

Mocht het nog niet goed staan, dan kijk ik graag met je mee. Ik heb je alvast een DM gestuurd via Webcare Moderator. Reageer je daar op me? Dan doen we nog 1 laatste check voordat ik je account mag inzien! 😊

• Auteur
  • is een King Poster
  • August 22, 2026

Op de website is van dit alles weinig te vinden. Daar kan ik voor het Junior account klikken op: “Geef toegang met Odido app”. Er op klikken geeft uitleg dat eea in de odido app moet. In de app staat de naam van ons kind bij mijn telefoonnummer, op de website staan helemaal geen naam  bij telefoonnummers.

Ik heb je een DM gestuurd

• Auteur
  • is een King Poster
  • August 22, 2026

Dit is hoe het eruit ziet in de odido app op dit moment:

• Auteur
  • is een King Poster
  • August 24, 2026

​@Marciano van Odido Ik zou graag antwoord willen op mijn dm 😊 

• Auteur
  • is een King Poster
  • August 25, 2026

​@Webcare Moderator Mobiel ?

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Mobiel & Internet + TV
  • August 26, 2026

Hoi Dries, mijn excuses voor de late reactie! Ik ga je direct verder helpen. Ik heb je een verificatiecode* per e-mail gestuurd. Wil je de code hier met mij delen? 

*(De verificatiecode is een eenmalige code die we naar je bekende nummer of e-mailadres sturen als laatste controle. Met die code kan niemand iets doen; het is alleen om je gegevens en abonnement te beschermen. We vragen je om de code in het topic te delen, zodat elke moderator ziet dat de verificatie is afgerond. Zo blijft je topic actief en kan een collega je snel verder helpen, ook als ik er niet ben.) 

• Auteur
  • is een King Poster
  • August 26, 2026

Code is: 8542365

• Auteur
  • is een King Poster
  • August 27, 2026

Code is: 8542365

​@Demy van Odido 

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Mobiel & Internet + TV
  • August 28, 2026

Dank je wel, Dries! Ik ben direct met je mee gaan kijken, maar ik zie in mijn systeem dat je naam nog correct staat. Daarom heb ik je volledige Mijn Odido-account gereset.

Ik wil je vragen om over 30 minuten opnieuw een account aan te maken via onze website. Wacht echt 30 minuten, anders wordt je account geblokkeerd. Daarna kun je alle abonnementen opnieuw koppelen en het Start Slim-abonnement opnieuw instellen.

Wil je mij laten weten of dit is gelukt?

• Auteur
  • is een King Poster
  • August 28, 2026

Dank je wel, Dries! Ik ben direct met je mee gaan kijken, maar ik zie in mijn systeem dat je naam nog correct staat. Daarom heb ik je volledige Mijn Odido-account gereset.

Ik wil je vragen om over 30 minuten opnieuw een account aan te maken via onze website. Wacht echt 30 minuten, anders wordt je account geblokkeerd. Daarna kun je alle abonnementen opnieuw koppelen en het Start Slim-abonnement opnieuw instellen.

Wil je mij laten weten of dit is gelukt?

Dit heeft geholpen, nu ben ik in ieder geval in staat om het account van mijn kind te “beheren” zoals verwacht.

Maar ben nog niet tevreden:

Ik zie nog steeds de naam van mijn kind bij MIJN abbonement.
Dus nu  heb ik 2 abbonementen met de naam van mijn kind en 1 naamloos abbonement (het Unlimited Samen abbonement van mijn vrouw). Op de website zijn ze inderdaad allemaal naamloos. Dit is alleen in de Android app. Herinstalleren van de app (dus gegevens in Android gewist) helpt niet: na inloggen heb ik nog steeds een niet kloppende naam naast mijn abonnement staan.

Webcare Moderator Mobiel
Moderator
Forum|alt.badge.img+1

Hi Dries, in ieder geval superfijn om te lezen dat het inmiddels gelukt is om de abonnementen van de kids te beheren. Uiteraard gaan we ook het andere probleem samen oplossen! 

Op de screenshot die je stuurt lijkt het alsof de app al een stapje verder is dan het '’eerste scherm'’. Wanneer je de app opent zie je linksboven '’Goedemorgen/Goedemiddag/Goedenavond'’ met daarbij een naam staan. Wil je hier eens een screenshot van maken? Dus verder nergens op klikken, het is belangrijk dat ik de eerste pagina zie nadat je bent ingelogd. Thanks alvast! 

• Auteur
  • is een King Poster
  • August 31, 2026

Hi Dries, in ieder geval superfijn om te lezen dat het inmiddels gelukt is om de abonnementen van de kids te beheren. Uiteraard gaan we ook het andere probleem samen oplossen! 

Op de screenshot die je stuurt lijkt het alsof de app al een stapje verder is dan het '’eerste scherm'’. Wanneer je de app opent zie je linksboven '’Goedemorgen/Goedemiddag/Goedenavond'’ met daarbij een naam staan. Wil je hier eens een screenshot van maken? Dus verder nergens op klikken, het is belangrijk dat ik de eerste pagina zie nadat je bent ingelogd. Thanks alvast! 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Dries, bedankt voor je screenshot. Wat apart dat er bij jouw abonnement de naam van je dochter staat. Kan het zijn dat je dochter dit heeft gewijzigd in de app? Je kan dit gemakkelijk veranderen. Dit doe je zo: klik rechtsboven op Beheer > Synoniemen instellen. Als je dan bij je eigen abonnement jouw naam intoets dan staat het weer goed. Laat je het me weten of het is gelukt?

• Auteur
  • is een King Poster
  • September 4, 2026

Hoi Dries, bedankt voor je screenshot. Wat apart dat er bij jouw abonnement de naam van je dochter staat. Kan het zijn dat je dochter dit heeft gewijzigd in de app? Je kan dit gemakkelijk veranderen. Dit doe je zo: klik rechtsboven op Beheer > Synoniemen instellen. Als je dan bij je eigen abonnement jouw naam intoets dan staat het weer goed. Laat je het me weten of het is gelukt?

In ieder geval bedankt voor de link naar beheer (ik had die helemaal gemist).
Dit is niet gekomen door iets wat mijn dochter deed, want dit was al gebeurd voordat ze überhaupt toegang had tot de odido app op haar telefoon. Dus dit is een onderdeel van de hele verwarring die hierboven is ontstaan.

En helaas: via Synoniemen mijn eigen naam instellen, lost niks op. Als ik “toepassen” klik dankomt er geen foutmelding, maar in vervolgens staat er nog steeds Josha. Uit en Inloggen helpt daarbij niet.
Ook een Synoniem instellen voor het andere unlimited account (die van mijn vrouw) werkt niet zoals verwacht. Na “Toepassen”  geen fout melding maar ook geen naam. Daar hielp het om een keer uit/in te loggen: die naam staat nu goed.

Conclusie: ik heb nog steeds de naam van mijn dochter bij mijn account staan, en ik kan dat niet veranderen.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Dries, bedankt voor het proberen. Wat apart dat het niet werkt. Ik zet het meteen voor je door naar mijn technische collega's. Heb je voor mij alleen nog onderstaande informatie? Dan kunnen mijn collega's het nog beter onderzoeken:

• Welk merk en type toestel gebruik je:
  • Welk besturingssysteem + versie (iOS/Android):
  • Welke App versie:

Ik zie je antwoorden graag tegemoet!

Jouw casenummer is: 83859665