Skip to main content
7877 Topics
Vernieuwingen op Mijn Odido omgeving
Goed nieuws: vanaf nu heb je je mobiele abonnement(en) en je Internet + TV abonnement in een vernieuwde Mijn Odido omgeving. Zo heb je na één keer inloggen voortaan al je gegevens overzichtelijk bij elkaar. Ook met een Internet + TV abonnement van Odido kun je vanaf nu gebruikmaken van de handige Mijn Odido app! We gaan onze Mijn Odido omgeving (online en de app) veranderen en in dit topic vind je meer informatie over wat er gaat gebeuren en wat dit voor jou betekent. (TIP: de afbeelding is NIET klikbaar) INLOGGEN: Log in op je persoonlijke Mijn Odido omgeving. Per wanneer ga ik over? De komende tijd zetten we klanten in groepjes over op het verbeterde Mijn Odido. Je hoort vanzelf wanneer je aan de beurt bent, hier hoef je niets voor te doen. Beter beveiligd Met tweestapsverificatie (2FA) zijn je gegevens en producten in Mijn Odido beter beveiligd. Zet je het vandaag nog aan? Samen of apart Je beslist zelf of je je abonnementen wilt samenvoegen in Mijn Odido. Log je liever voor elk abonnement apart in? Kies dan voor elke login een ander e‑mailadres. Want je e‑mailadres is je gebruikersnaam. Als je alleen een abonnement voor Internet + TV hebt, is samenvoegen minder interessant. Je kunt wel ook gebruik maken van de Mijn Odido app voortaan. Ook daarover ontvang je een e-mail als je aan de beurt bent. Let op: samenvoegen kan alleen met abonnementen op jouw naam. Abonnementen van iemand anders kun je niet toevoegen. In één keer klaar Log je nu al in met dezelfde gebruikersnaam voor beide abonnementen? Dan heb je toch nog twee verschillende omgevingen. In het vernieuwde Mijn Odido heb je via een enkele inlog al je abonnementen en gegevens overzichtelijk bij elkaar. En wil je je privacy-instellingen of gegevens wijzigen? Dan doe je dat in één keer voor al je abonnementen. Lukt het je niet om in te loggen in Mijn Odido (Internet + TV) of kun je alleen inloggen in Mijn Odido (mobiel) volg dan de stappen uit dit topic: Inloggen Mijn Odido lukt niet!
Double charged phone subscription - ended up with 2 phone numbers?
Here’s a summary of my situation. Odido has been charging me another new phone subscription while I indicated in my phone order that I want to retain my old phone number. I tried to call the customer service but she said there’s nothing she could do to help. The said new contract was sent to my Promotion mailbox. All documents were in Dutch and the store staff at that time did not tell me that there will be a new phone subscription with the new phone? I went to the same store and they also refuse to help, I feel unfair to pay for what I did not give consent and feel severely mistreat.​​​​​​ Here is the timeline of event that happened: Tele2 Subscription Type: Mobile Sim-only Subscription Number: XXX Current cost: 17,50EUR/month for 10GB On April 20 2022, I started my contract with then-Tele2 and keep my original phone number as XXX. The contract term was 2 years, which is destined to expire on April 19 2024. Recently, I have extended my contract to another 2-year term, it is said to start from April 20 2024 and end by April 19, 2026. The contract is in Dutch. T-Mobile Subscription Type: Tablet Unlimited GB Number: XXX Current cost: 26,43EUR/month for Unlimited data subscription, it was 25,00EUR/month to begin with On July 27 2023, I signed up for another contract with then-T-Mobile for a data subscription, dedicated for my 5G wifi router. This is a 2-year term contract, which started from July 27 2023 to July 26 2025. The contract is in Dutch. Phone Subscription Type: iPhone 15 purchase Date of order: September 15, 2024 Date of pick-up: September 22, 2024 I signed up for the phone subscription with my current phone number XXX, this was communicated clearly with the store staff and indicated in the online order. The store staff asked if I wanted to keep my number, I said yes. He then later gave me a sim card with a note to wait for the future notice from Odido, since Tele2 and T-Mobile were in the process of merging and rebranding, I was told to use the Odido sim-card when the transition was done. There was no indication that I will have a new phone number. In the forwarded email, you can find the confirmation from Odido that I have requested a number retention (date of Odido email - September 15, 2023). All the contract and document are in Dutch. Overcharge Period From the date I got the new phone, there was no transaction regarding the monthly cost of the device. Until there were some strange subscriptions starting from March 1 2024. Beside the regular invoice for mobile and tablet data subscription, Odido has been charging me a new package with the new mobile number XXX On March 1 2024, 109,21EUR was deducted from my account without neither any invoice sending to email nor transaction recorded in Odido app On April 2 2024, 55,50EUR was deducted without neither any invoice sending to email nor transaction recorded in Odido app On April 30 2024, another 55,50EUR was deducted without neither any invoice sending to email nor transaction recorded in Odido app [Don't post phone numbers and other personal information in your topic. A topic is public for everyone to see]
MultiSIM voor Apple Watch (Ultra 2) werkt nog steeds niet
Helaas, eigenlijk zou er een oplossing moeten zijn voor het activeren van de multisim op de Apple Watch (Ultra 2) op 24 oktober 2023, maar die is er niet. De Apple iPhone geeft nog steeds de foutmelding (zie screenshot): “Je T-Mobile NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met T-Mobile NL”. Controle checks zijn uitgevoerd: Laatste versie iOS op Apple iPhone 15 ProLaatste versie iOS op Apple Watch Ultra 2Apple iPhone opnieuw opstartenApple Watch opnieuw opstarten Klantenservice Odido kan niet helpen: De klantenservice weet nog steeds niet hoe om te gaan met dit probleem en kan niet helpen. Vanuit de technische afdeling wordt niet gecommuniceerd naar de klantenservice. Handleiding in Odido App en online alleen voor Samsung Galaxy Watch: De handleiding die Odido geeft m.b.t. activeren van een MultiSIM staat alleen vermeld voor de Samsung Galaxy Watch. Je moet een QR-code scannen. Deze handleiding werkt natuurlijk niet voor de iPhone i.c.m. de Apple Watch. Dit moet je activeren in Watch App > Mobiel netwerk, maar dan krijg je dus die foutmelding te zien... Voorlopig geen oplossing in zicht, maar wel kosten die doorlopen? Wanneer komt er nu eens een oplossing voor dit probleem? Odido brengt namelijk wel kosten in rekening voor het aanvragen van een MultiSIM, namelijk € 5 per maand. Maar ze levert niet de bijbehorende dienst aan Apple Watch (Ultra 2) klanten. Extra aantekening m.b.t. doorgifte netwerknaam: Het netwerk wordt op eSIM nog steeds doorgegeven als T-Mobile NL. Volgens mij wordt het tijd dat het juiste netwerk ook eens doorgezonden gaat worden: Odido.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen