Skip to main content
Beantwoord

Na activeren multisim kan ik niet bellen of gebeld worden

• July 14, 2025
  • 6 reacties
  • 157 Bekeken

Goedemorgen,

Ik kan sinds gisteren,toen ik mijn multisim gekoppeld heb, niet meer bellen of gebeld worden.

Vanmorgen de klantenservice gebeld met mijn man zijn mobiel, maar die hadden storing en konden niet doorverbinden. Het enige wat ze konden zien is dat er nog een andere multisim actief was. Maar die kan ik niet in mijn account zien dan wel verwijderen. Bij mij staat alleen dat de huidige multisim met mijn mobiele nummer is gekoppeld

Wie kan mij hierbij helpen?

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Goedemorgen ​@lalaya81, van harte welkom op onze community! Ik snap heel goed dat je onze Multisim werkend wilt krijgen, laten we samen naar een oplossing kijken. Werkt het alleen niet op je watch of ook niet op je toestel? Kun je beiden voor mij eens opnieuw opstarten? 

Over welke Watch beschik je? Is het een Cellular versie? Kun je eventueel het modelnummer met mij delen?  Kun je in de onderstaande stappen aangeven waar je tegenaanloopt? Krijg je dan dezelfde melding te zien? 

Belangrijk : doe dit via de “Watch App” op je iPhone

1. Open de “Watch app” op je iPhone.
2. Ga naar Mobiel netwerk.
3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.
4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.
5. Log via de “ Watch app” op je iPhone  in op je “Mijn Odido” bestelpagina.
6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen
7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.

Zou je ook het volgende willen checken: 

1.    De Apple Watch moet versie 8.1 of hoger hebben
Controleren: open de Watch app op de iPhone > Algemeen
Watch updaten gaat zo: open de Watch app op de iPhone > mijn Watch > Algemeen > Softwareupdate. Automatische updates moet aan staan.

2.    De iPhone moet iOS versie 15.1 of hoger hebben.

De iPhone 6s of hoger is geschikt voor iOS 15.1.
Let op: heeft de klant een Beta-versie (dit is een soort test-versie) van een nieuwe iOS-versie, dan kunnen we niet garanderen dat Multisim werkt. (Als de klant niet weet of hij een Beta-versie heeft, dan heeft hij er vast geen)
Controleren: open Instellingen > Algemeen > Info
iPhone updaten gaat via Instellingen > Algemeen > Software-update

3.    De iPhone moet de juiste aanbieder instellingen hebben. Kort gezegd zorgt dit ervoor dat de Multisim goed werkt.
Controleren: ga naar Instellingen > Algemeen > Info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)
Staat er een lager getal dan 48.1?   Herstart het toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Zie je die vraag niet? Dan moet je de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen

Ik wil ook graag met je meekijken of alles bij je abonnement goed staat ingesteld. Alleen zie ik dat de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer niet overeenkomen met wat er onder je nummer in ons systeem bekend is. Zou je de juiste 4 cijfers met mij willen delen? Dan kan ik daarna met je meekijken! 

6 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen ​@lalaya81, van harte welkom op onze community! Ik snap heel goed dat je onze Multisim werkend wilt krijgen, laten we samen naar een oplossing kijken. Werkt het alleen niet op je watch of ook niet op je toestel? Kun je beiden voor mij eens opnieuw opstarten? 

Over welke Watch beschik je? Is het een Cellular versie? Kun je eventueel het modelnummer met mij delen?  Kun je in de onderstaande stappen aangeven waar je tegenaanloopt? Krijg je dan dezelfde melding te zien? 

Belangrijk : doe dit via de “Watch App” op je iPhone

1. Open de “Watch app” op je iPhone.
2. Ga naar Mobiel netwerk.
3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.
4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.
5. Log via de “ Watch app” op je iPhone  in op je “Mijn Odido” bestelpagina.
6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen
7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.

Zou je ook het volgende willen checken: 

1.    De Apple Watch moet versie 8.1 of hoger hebben
Controleren: open de Watch app op de iPhone > Algemeen
Watch updaten gaat zo: open de Watch app op de iPhone > mijn Watch > Algemeen > Softwareupdate. Automatische updates moet aan staan.

2.    De iPhone moet iOS versie 15.1 of hoger hebben.

De iPhone 6s of hoger is geschikt voor iOS 15.1.
Let op: heeft de klant een Beta-versie (dit is een soort test-versie) van een nieuwe iOS-versie, dan kunnen we niet garanderen dat Multisim werkt. (Als de klant niet weet of hij een Beta-versie heeft, dan heeft hij er vast geen)
Controleren: open Instellingen > Algemeen > Info
iPhone updaten gaat via Instellingen > Algemeen > Software-update

3.    De iPhone moet de juiste aanbieder instellingen hebben. Kort gezegd zorgt dit ervoor dat de Multisim goed werkt.
Controleren: ga naar Instellingen > Algemeen > Info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)
Staat er een lager getal dan 48.1?   Herstart het toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Zie je die vraag niet? Dan moet je de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen

Ik wil ook graag met je meekijken of alles bij je abonnement goed staat ingesteld. Alleen zie ik dat de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer niet overeenkomen met wat er onder je nummer in ons systeem bekend is. Zou je de juiste 4 cijfers met mij willen delen? Dan kan ik daarna met je meekijken! 

• is een nieuwe Poster
  • August 1, 2025

Goedemorgen, bij mij werkt het ook niet en in de odido winkel hebben ze mij ook niet kunnen helpen. Telefonisch ook niet

• is een nieuwe Poster
  • August 2, 2025

Na nogmaals een bezoek aan de winkel is het bel probleem opgelost.

Dit probleem kon men helaas niet verhelpen.

Het gaat om een Apple Watch Ultra 2 en iPhone 15 met de laatste updates en aanbieder is OdidoNL 64.5.7

Er lopen nu ook 2 MultiSim abonnementen ik neem aan dat deze gecrediteerd worden want ik heb er nog helemaal geen gebruik van gemaakt.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hey ​@KevinM0, van harte welkom op onze community! Wel zo fijn als je Multisim werkt. Het lijkt erop dat je niet de enige bent met dit probleem, dus ik vermoed dat er iets speelt. Dank voor het delen van de informatie! Ik mis alleen nog het modelnummer van je Watch, welke iOS versie je iPhone heeft en welke WatchOS versie je Watch heeft. Daarnaast ontvang ik ook graag een datum tijdstip van activatie van je Multisim. 

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement en desnoods een ticket voor je aanmaken, zodat het onderzocht kan worden! 

• is een nieuwe Poster
  • August 4, 2025

Hoi ​@Pharwin van Odido 

Alles is ingevuld gaat om ios 18.6 en watch os 11.3 model: A2986 

Verder is de multisim 31-7 aangevraagd tussen 14:00 en 16:00.

Alle ontbrekende gegevens zijn ingevuld

• is een nieuwe Poster
  • August 5, 2025

Inmiddels zit er WatchOs 11.6 op

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@KevinM0 dank je wel voor het delen van de informatie! Ik heb gelijk een ticket voor je aangemaakt en doorgezet naar ons IT-team, zodat zij het voor je kunnen oplossen. Het referentienummer is: 79001660. De verwerkingstijd is momenteel een paar dagen wegens drukte bij de afdeling. Je kunt binnen een paar dagen een terugkoppeling verwachten. Dit zal telefonisch of per mail zijn. 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust. De community is er voor je! 🙌