Skip to main content
Beantwoord

Netwerkverbinding ontzettend traag


Sinds een aantal dagen is mijn netwerkverbinding via zowel 4G als 5G op mijn telefoon regelmatig ontzettend traag. Dit is niet enkel op een plek, maar door heel zuid-oost Brabant. Spotify audio streams werken nauwelijks (audiobestanden zouden toch maar enkele MB’s moeten zijn, dus de throughput moet wel erg geknepen worden) en interacties in de Pokemon Go app werken ook verschrikkelijk traag (regelmatig network errors in de app). 

Heb de simkaart al eens gewisseld met mijn zakelijke telefoon, daaruit blijkt dat het echt aan het Odido netwerk ligt. Mijn zakelijke sim via Vodafone zorgt voor een prima stabiele verbinding, geen foutmeldingen of trage streams. Odido sim in mijn zakelijke telefoon geeft dezelfde trage verbinding als via mijn prive telefoon. 

Ik heb al eens speedtest.net gebruikt om de verbinding te testen, maar ondanks dat de websites erg traag laden geeft de test aan dat 400Mbit p/s gehaald kan worden. Vreemd. 

Daarnaast heb ik via hotspot mijn laptop verbonden via telefoon en zie ook geen opmerkelijke verschillen in pingtijden. Ook hier laden youtube video’s en websites in het algemeen traag. 

Zou iemand van support contact kunnen opnemen om andere zaken nog te testen? 

 

(Prive telefoon iPhone 15 Pro, zakelijk iPhone 15)

Edit: Speedtest.net geeft nu latency test errors…

Edit2: testmy latency geeft wel flinke afwijkingen (18000ms responsetijd via TCP ping ipv icmp). 

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hoi ​@TeunvdSande, van harte welkom op onze community! Ik snap heel goed dat ongestoord wilt kunnen genieten van ons netwerk en ik geef je graag meer duidelijkheid. Ik lees dit nog niet terug, maar had je al wel een keer je toestel opnieuw opgestart? Deze maakt dan opnieuw verbinding met de mast bij jou in de buurt en dat wil vaak nog wel eens helpen. 

Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben! 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een iPhone doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Mocht dat niet helpen en als er niks te zien is op onze dekkingskaart, dan raad ik je aan om hiervan een melding te maken. Vul je postcode/locatie in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem' zodat een netwerkspecialist de situatie op jouw locatie kan onderzoeken en verklaren. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier alle details van je situatie invult en met name een voorbeeld van een exacte datum en tijdstip waarop dit probleem zich voordoet en waarop je geen of traag internet had, niet kon bellen of een slechte gesprekskwaliteit ervoer. Onze netwerkspecialisten zullen de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip dan verder voor je onderzoeken en nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit. 

Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 

Bekijk origineel

2 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4881 reacties
  • Antwoord
  • 28 juli 2025

Hoi ​@TeunvdSande, van harte welkom op onze community! Ik snap heel goed dat ongestoord wilt kunnen genieten van ons netwerk en ik geef je graag meer duidelijkheid. Ik lees dit nog niet terug, maar had je al wel een keer je toestel opnieuw opgestart? Deze maakt dan opnieuw verbinding met de mast bij jou in de buurt en dat wil vaak nog wel eens helpen. 

Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben! 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een iPhone doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Mocht dat niet helpen en als er niks te zien is op onze dekkingskaart, dan raad ik je aan om hiervan een melding te maken. Vul je postcode/locatie in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem' zodat een netwerkspecialist de situatie op jouw locatie kan onderzoeken en verklaren. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier alle details van je situatie invult en met name een voorbeeld van een exacte datum en tijdstip waarop dit probleem zich voordoet en waarop je geen of traag internet had, niet kon bellen of een slechte gesprekskwaliteit ervoer. Onze netwerkspecialisten zullen de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip dan verder voor je onderzoeken en nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit. 

Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen