Skip to main content
10000 Topics
Huis (DECT) telefoon instellen met eigen modem?
Sinds 29 januari 2024 ben ik Odido klant (overgegaan van provider Tweak->Odido) en heb ik een internet en vast bellen abonnement afgesloten. Ik heb besloten om mijn eigen modem te blijven gebruiken (Fritzbox 5530). De internet verbinding werkt prima echter is het niet mogelijk/gelukt om de vaste telefonie via eigen modem werkend te krijgen aangezien ik hier zowel de Odido SIP gebruikersnaam als wachtwoord voor nodig is om in te stellen op mijn modem.Zowel het opvragen/wijzigen wachtwoord via de Odido app als de website werkt niet (dit is kennelijk al langer bekend, op basis van de informatie die op de Odido community heb kunnen vinden). Verder heb ik geprobeerd om via onderstaande link wachtwoord te achterhalen, dit is echter bij mij niet gelukt . Daarom heb ik op 31 januari 2024) telefonisch contact gehad met de service/help desk, waarbij ik te horen heb gekregen dat probleem bekend is en dat aan oplossing wordt gewerkt (op welke termijn? ik zie dat topic al maanden open staat) , maar dat het betreffende wachtwoord niet mag worden verstrekt door service/help desk medewerker. Waarom niet is mij niet duidelijk en kon ook niet worden uitgelegd? Ik heb van service medewerker advies gekregen om probleem via email kenbaar te maken (internet.service@odido.nl) , tot op heden helaas geen reactie ontvangen.Kortom ontevreden over service van Odido op dit gebied en geen werkende vaste telefoon, terwijl gebruik eigen modem is toegestaan en Voice SIP gegevens niet verstrekt worden.
Lag tijdens het gamen ps5
Ik heb sinds 23 januari glasvezel internet (1 Gbit/s) van Odido. Nu is het zo dat ik tijdens het gamen (call of duty) erg veel lag ervaar, vaak ook nog precies op de momenten die “belangrijk” zijn (dus wanneer je iemand tegen komt). UPnP is uitgezet, want anders werkte het gamen al helemaal niet. Ook heb ik de wifi frequentie op de ps5 standaard ingesteld op 5ghz ipv 2.4ghz omdat bij 2.4ghz ik de 20mbps nog niet eens haalde. Als ik een speedtest doe via het playstation menu zelf, dan is de download snelheid tussen de 300 en 400 mbps, upload snelheid is rond de 10mbps maar ik had ergens gelezen dat sony dat wat tegenhoudt in hun eigen speed test. De game geeft aan dat ik een ping rond de 30 heb, gaat er vrijwel niet boven en dat er 0 packet loss is. In de omgeving van de router staat er ook dat het signaal van mijn ps5 goed is. Ik heb niet heel veel zin om een kabel te leggen naar m’n kamer, want het lijkt me dat dit gewoon moet werken. De kamer zit namelijk recht tegen over de router kamer. Mensen waarmee ik weleens speel hebben namelijk ook geen kabel, rond de 20mbps download snelheid en een hogere ping en die hebben er nooit last van. Mijn vraag is dan ook of er iemand tips heeft om dit te verbeteren, zijn er bepaalde router instellingen die dit mogelijk kunnen verhelpen? PS: Andere apparaten (mobiel, macbook, switch) daar merk ik niks, maar goed dat gebruik zal ook wel minder intensief zijn dan een game.
Zeer lage upload
Goedemiddag ODIDO forumgebruikers, Weet dat dit het juiste forum is voor problemen met mijn pfSense router/firewall, maar ik hoop dat iemand een oplossing heeft. Heb al op een aantal forums gepost maar tot op heden geen reactie. Gezien het feit dat hier een flink aantal gebruikers zijn die hun Zyxel VMG8825-T50 modem hebben vervangen door pfSense hoop ik een oplossing te vinden voor mijn probleem. De configuratie is als volgt:ODIDO (T-mobile) glasvezel 1000/1000Protectli VP4630 – 6 Port Intel i3 met 6x Intel I225-V Rev. B3 2.5G Ethernet, RJ-45.Daarop geïnstalleerd pfSense 2.7.2-RELEASE (amd64) het is een standaard installatie waarbij er verder geen extra opties zijn aan of uitgezet. Mijn pc en laptop zijn bekabeld aangesloten op een switch. Als ik een speedtest uitvoer bedraad met laptop (Speedteest.net) dan krijg ik onderstaande waarden. Upload zou wat hoger moeten zijn bij een 1000/1000 verbinding maar de upload van buiten mijn netwerk zou toch een flink hogere waarden moeten geven dan de 1 MB die ik nou krijg. Mijn download is prima, maar het probleem is de upload van 1 MB.Als ik buiten mijn netwerk mijn nas benader en een bestand wil downloaden krijg ik de snelheid van 1 MB. In mijn netwerk gaat het kopiëren van mijn pc op laptop naar mijn Nas met gem. 95 MB. De verbinding van de nas die ook op een switch is aangesloten is dus denk ik niet het probleem. Heb verschillende opties gebruikt (Synology Quickconnect en Tailscale beide geïnstalleerd op de Synology).Kan iemand mij helpen op de upload te verhogen naar de snelheid die je zou verwachten bij een 1000/1000 glasvezelverbinding. Bij voorbaat dank voor de hulp.Met vriendelijke groet,Paul
Geen bekabelde LAN
Hallo allen, Al enige weken ondervind ik veel problemen met het bekabelde lan. Omschrijving bekabelde apparaten Glasvezel 400 VMG8825-T50 2x WAP6807 XBOX Series X 2x Chromecast Printer Desktop 1x NAS Overige telefoons / laptops / via WiFi Dat gaat uiteraard niet passen op de 4 lan aansluitingen. Dus hierbij het huidige aansluitschema VMG8825-T50 LAN 1: XBOX VMG8825-T50 LAN 2: Chromecast (bekabeld) VMG8825-T50 LAN 3: Kabel naar de eerste verdieping. (in het testen is deze al eens vervangen) VMG8825-T50 LAN 4: Eerste verdieping een swich. (tijdens het testen al 3 verschillende geprobeerd) Switch Lan 1: Kabel vanaf de VMG8825-T50 Switch Lan 2: WAP6807 op de eerste verdieping Switch Lan 3: Desktop PC Switch Lan 4: Kabel naar zolder (2e WAP6807) Switch Lan 5: NAS Zolder WAP6807 Lan1 de switch van de eerste verdieping Lan2 Chromecast bekabeld. Tijdens het aansluiten werkt het prima. Zowel de Chromecast op de zolder als de desktop op de eerste verdieping halen met gemak de 400Mb up en down tijdens de speedtest. Althans, de eerste uren/dag na een coldboot. Vroeg of laat beginnen de problemen. Alles wat via de lan kabel naar de eerste verdieping en hoger gaat raakt dan de verbinding kwijt. Het enige om dit te herstellen is alles van het stroom halen en 1 voor 1 weer in te schakelen. Als dat 1x voorkomt prima, maar als je op een gegeven moment bijna dagelijks je bed uit moet omdat de je Netflix film er mee stopt wordt het wel een beetje zat. Wat heb ik geprobeerd: fabrieksinstellingen (meervoudig, ook van de WAP's) kabel van de T50 naar de switch op de eerste verdieping vervangen 3 verschillende swiches geprobeerd volgorde van de lanpoorten aangepast volgorde van de T50 naar de WAP aangepast (switch er tussen uit) niet alles aansluiten Getest: T50 → Wap6807 eerste verdieping → Wap6807 zolder → Chromecast bekabeld (Verliest ook verbinding) easymesh aan/uit 2,4GHZ wifi uit en alleen 5GHZ (En omgekeerd) Alles gerest en op fabrieksinstelling laten staan, bekabeld aangesloten, minimale route naar zolder en toch na enig moment verbinding verliezen DHCP uit en handmatig IP instellen En nog veel meer, ik ben me al weken aan het irriteren Wie heeft een oplossing of nuttige suggestie?

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen