Ik dacht dat het een goed idee zou zijn om mijn T54 router in te ruilen voor een T56 nu ik over glasvezel beschik. Het had een beter idee geweest als ik eerst de ervaringen en klachten over de T56 had gelezen hierbij de Odido community.
Het eerste half uur nadat de T56 was geinstalleerd viel mijn wifi compleet weg. Dus geen wifi symbool met uitroepteken op mijn telefoon. Nee, ik was verbonden met mijn 4G/5G internet. In de lijst met draadloze netwerken zie ik wel mijn ssid, verbonden, maar met de melding: kan de verbinding niet verifiëren. Ik moet de router herstarten om mijn wifi terug te krijgen. Dit gebeurt wel 60x per dag. De T54 gaf nooit problemen.
Ik heb via X aan Odido doorgegeven dat niet mijn oude T54 retour gaat, maar de nieuwe T56. Maar dat mag weer niet. Eerst de oude T54 terug, en als we die binnen hebben sturen we u een nieuwe T54 toe. U krijgt een voucher voor onbeperkt data. Wat heb ik eraan als ik Youfone heb?
Nee Odido, de nieuwe T56 gaat retour. Odido weet van de problemen met de T56, want er staan tal van berichten met problemen met dat p**pding. Ik snap niet waarom Odido de T56 uit blijft geven.
Ik weet al ongeveer wat voor antwoord ik ga krijgen van de moderators: "Hallo Arno, wat vervelend dat je problemen ondervind met de Zyxel T56. Wij willen natuurlijk dat je onbezorgd kan internetten. Zou je misschien eens kunnen proberen om de mediaconverter 10 seconden van de stroom af te halen en de router te resetten met behulp van een paperclip ?" Wat denk je zelf ?
Nee Odido, de Zyxel T56 komt zo snel mogelijk jullie kant weer op. Ik ga niet 60+ keer de router aan/uit zetten.